Toyota Yaris Hybrid facelift

1.5 Hibrid (VVT-i) 100CP Aut1 Sol
4.1
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, miercuri, 12 noiembrie

Adio, diesel!

O să început abrupt: Toyota Yaris Hybrid facelift, recent lansat în România, este cel mai eficient model de clasă mică disponibil în prezent pe piaţă. Are un consum mixt de 3.3 litri la sută, cea mai bună valoare din segment, depăşind până şi diesel-urile. Iar preţul său nu este exagerat, fiind mai accesibil decât rivalul său direct, Honda Jazz Hybrid. Oferta mărcii japoneze este cu siguranţă tentantă, dar cifrele nu sunt întotdeauna suficiente pentru a convinge clienţii să atragă un sistem de propulsie neconvenţional.

Toyota doreşte ca motorizarea hibridă a lui Yaris să obţină jumătate din vânzările subcompactei nipone în Europa până în 2020, iar această viziune arată că tot vor exista clienţi în Europa pentru diesel-uri şi pentru propulsoare alimentate cu benzină inclusiv în propria lor gamă pentru cinci ani de acum încolo.

Motorizările convenţionale încă mai au un cuvânt de spus în faţa hibrizilor prin prisma costurilor, existând o diferenţă semnificativă de preţ între un model hibrid şi unul cu propulsie convenţională inclusiv în oferta Toyota. Spre exemplu, cel mai ieftin Yaris este despărţit de 4.000 de euro de cel mai ieftin Yaris Hybrid, iar suma respectivă reprezintă un sfert din preţul de listă al celui de-al doilea şi o treime din preţul unui Yaris standard. Iar clienţii modelelor de clasă mică simt aceste diferenţe mult mai uşor decât în segmentele superioare.

Pe lângă asta, felul în care sunt percepute la conducere modelele hibride este diferit de experienţa oferită de modelele cu motorizări convenţionale, iar acest aspect este al doilea lucru pe care îl remarci la trecerea de la o subcompactă standard la una hibridă. Acest aspect ar putea să fie călcâiul lui Ahile pentru modelele hibride, cel puţin în rândul clienţilor care aşteaptă ceva mai mult dinamism de la o subcompactă. Pentru că tocmai dinamismul este lucrul care pare să fie uitat atunci când un model devine hibrid, iar niciun constructor de volum n-a reuşit să asigure acest aspect pe un model de serie.

  • wld-ro, miercuri, 12.11.2014 15:25

    e doar parerea mea sau farurile chiar seamana cu o generatie mai veche de clio ?

  • tavone, miercuri, 12.11.2014 16:22

    enorm consumul de 7.3l/100km la 130km/h.

  • gogu, joi, 13.11.2014 10:17

    @tavone consumul de 7,3 la viteza maxima de autostrada nu e deloc mare, tinand cont ca avem de a face cu un motor de 1.5 benzina, aspirat, de generatie mai veche, iar interventia motorului electric la drum lung e aproape de zero dar pe total performantele de consum nu sunt chiar uimitoare, cel putin in traficul din Romania si in special in cel din Bucuresti. poate in alte tari (orase) mai linistite se potriveste manusa un astfel de model

  • Debilu, sâmbătă, 12.12.2015 22:22

    1. are motor tip Atkinson, este din start mult mai economică. 2. Cutia de viteze cu variaţie continuă controlată electrocic iarăşi adaugă eficienţă faţă de orice alt tip de maşină. 3. Posibilitatea recuperării energiei la frânare mai aduce încă un plus economiei, iar un efect secundar este reducerea uzurii sistemului de frânare. 4. Bateria uriaşă cu motorul IMENS electric contribuie la o acceleraţie semnificativă în caz de nevoie. Având în vedere punctele de mai sus, nu văd de ce să îţi mai pui probleme de comparaţie.

  • pif666, miercuri, 16.12.2015 13:01

    am detinut o yaris hybrid 2013. este o masina facuta pt oras . pe autostrada haleste minim 7 litri. cam cat un mercedes s 320 cdi. dar in timp ce s-ul consuma in oras minim 12 litri ca sa nu zic 17 uneori in aglomeratie ,yarisul consuma 4 litri. per total mergi cu o medie de 5.5 litri la suta . valoare reala . cu un mers normal. si din acest aspect,yarisul nu are concurenta. ce masina cu cutie automata -atentie la acest pret de 16.000€- se poate lauda cu acest consum real( si nu ala anuntat 3.1l ). fani golfului sa se abtina . este euro 5 sau 6 in acte ,dar in realitate euro 3 . anunta medie de 5la suta si in realitate ia 7 si etc eu de exemplu merg actualmente cu un cc 2013 cu motor 2000 automata si pe bord am medie 9 litri. in oras sare de 11%. si ea anunta 7 litri maxim. blue motion din kakat eu o recomand cu incredere soferilor cu experienta,celor care sunt temperati,care stiu ca mersul cu 100 la ora prin oras nu poate avea decat consecinte negative-ca sa nu zic extrem de grave-. oricum hybridul este viitorul apropiat. cel indepartat este fara dubii electricul. cand o sa reuseasca renaultul zoe cca 300-500km autonomie, adio dieselul sau benzina

  • mitica, vineri, 13.01.2017 22:52

    ca sa nu ne incurce cu mersul lor de melc,le recomand sa ruleze pe pista de biciclete