Toyota Yaris Hybrid facelift

1.5 Hibrid (VVT-i) 100CP Aut1 Sol

Motor / Transmisie

4.0

Yaris Hybrid este un model care poate să meargă în mod 100% electric până la o viteză rezonabilă şi poate să parcurgă astfel distanţe mici. Ca să explicăm ce înseamnă asta în lumea reală, imaginează-ţi că poţi să mergi în linişte deplină printr-o parcare, să ieşi din parcare, să te înscrii la coloana de la semafor şi chiar să mai avansezi câteva intersecţii mici până să fie nevoie de motorul cu ardere internă. Dar asta se întâmplă numai dacă apeşi acceleraţia foarte lin şi eşti un şofer răbdător. Altfel, intră în acţiune motorul cu ardere internă şi nu mai mergi doar pe resursele motorului electric.

Pentru amatorii de specificaţii tehnice, vorbim despre un motor care funcţionează în ciclul Atkinson, care are aprindere cu scânteie şi arde benzină şi care face parte dintr-un sistem hibrid HSD semnat Toyota. Nu este acelaşi sistem ca la fraţii săi mai mari, Auris şi Prius, ci o versiune micşorată a acestuia, dar principiul de funcţionare rămâne acelaşi. Motorul cu ardere internă dezvoltă 75 CP şi 111 Nm, în timp ce omologul său electric asigură 61 CP şi 169 Nm. Resursele sunt gestionate de o transmisie E-CVT, acel ghimpe în coasta dinamicii despre care vă vorbeam mai sus.

La nivel teoretic, este cea mai eficientă transmisie posibilă. În practică, poate deveni enervantă în funcţionare, deoarece se comportă aproape la fel ca fiecare CVT pe care l-am întâlnit. Atunci când apeşi acceleraţia la podea, motorul cu ardere internă urcă la o turaţie sensibil ridicată şi rămâne acolo, în timp ce acul vitezometrului urcă într-un ritm moderat. Ai senzaţia că motorul trage de un elastic, şi acesta din urmă te propulsează apoi pe şosea.

Dacă eşti un şofer liniştit şi totul în jurul tău este zen, nici nu vei simţi că această transmisie are acel comportament la kick-down. Însă amatorii de dinamism vor remarca de la prima plimbare. Iar tocmai această neadaptare la ceea ce este perceput în prezent ca fiind un automobil convenţional cu transmisie automată este principalul motiv de critică al sistemului hibrid din echiparea lui Yaris Hybrid.

În rest, maşina impresionează prin silenţiozitate şi rafinament. Trecerea de la funcţionarea electrică la hibridă este aproape imperceptibilă şi se simte doar dacă ai oprit sistemul audio şi asculţi momentul în care va porni motorul cu ardere internă. Tot atunci ţi se pare că acesta pare să fie gălăgios, dar este totul o chestie de referinţă. Dacă a fost linişte deplină când ai pornit maşina şi te-ai pus în mişcare, normal că vei observa momentul în care porneşte motorul cu ardere internă. 

  • wld-ro, miercuri, 12.11.2014 15:25

    e doar parerea mea sau farurile chiar seamana cu o generatie mai veche de clio ?

  • tavone, miercuri, 12.11.2014 16:22

    enorm consumul de 7.3l/100km la 130km/h.

  • gogu, joi, 13.11.2014 10:17

    @tavone consumul de 7,3 la viteza maxima de autostrada nu e deloc mare, tinand cont ca avem de a face cu un motor de 1.5 benzina, aspirat, de generatie mai veche, iar interventia motorului electric la drum lung e aproape de zero dar pe total performantele de consum nu sunt chiar uimitoare, cel putin in traficul din Romania si in special in cel din Bucuresti. poate in alte tari (orase) mai linistite se potriveste manusa un astfel de model

  • Debilu, sâmbătă, 12.12.2015 22:22

    1. are motor tip Atkinson, este din start mult mai economică. 2. Cutia de viteze cu variaţie continuă controlată electrocic iarăşi adaugă eficienţă faţă de orice alt tip de maşină. 3. Posibilitatea recuperării energiei la frânare mai aduce încă un plus economiei, iar un efect secundar este reducerea uzurii sistemului de frânare. 4. Bateria uriaşă cu motorul IMENS electric contribuie la o acceleraţie semnificativă în caz de nevoie. Având în vedere punctele de mai sus, nu văd de ce să îţi mai pui probleme de comparaţie.

  • pif666, miercuri, 16.12.2015 13:01

    am detinut o yaris hybrid 2013. este o masina facuta pt oras . pe autostrada haleste minim 7 litri. cam cat un mercedes s 320 cdi. dar in timp ce s-ul consuma in oras minim 12 litri ca sa nu zic 17 uneori in aglomeratie ,yarisul consuma 4 litri. per total mergi cu o medie de 5.5 litri la suta . valoare reala . cu un mers normal. si din acest aspect,yarisul nu are concurenta. ce masina cu cutie automata -atentie la acest pret de 16.000€- se poate lauda cu acest consum real( si nu ala anuntat 3.1l ). fani golfului sa se abtina . este euro 5 sau 6 in acte ,dar in realitate euro 3 . anunta medie de 5la suta si in realitate ia 7 si etc eu de exemplu merg actualmente cu un cc 2013 cu motor 2000 automata si pe bord am medie 9 litri. in oras sare de 11%. si ea anunta 7 litri maxim. blue motion din kakat eu o recomand cu incredere soferilor cu experienta,celor care sunt temperati,care stiu ca mersul cu 100 la ora prin oras nu poate avea decat consecinte negative-ca sa nu zic extrem de grave-. oricum hybridul este viitorul apropiat. cel indepartat este fara dubii electricul. cand o sa reuseasca renaultul zoe cca 300-500km autonomie, adio dieselul sau benzina

  • mitica, vineri, 13.01.2017 22:52

    ca sa nu ne incurce cu mersul lor de melc,le recomand sa ruleze pe pista de biciclete