SsangYong XLV

1.6 Diesel 115CP 4x2 Man6 STD
3.7
de Mircea Meşter, Foto: Ssangyong (Madrid), joi, 2 iunie

Incursiune în spațiu

Să fim sinceri: Ssangyong nu a fost niciodată în Europa și în România mai mult decât o marcă care s-a chinuit să atragă o bază de clienți exagerat de nehotărâți. Cu modele care în unele cazuri păreau desenate de amatori - vezi cazul Rodius, un monovolum inclus în galeria celor mai urâte mașini din istorie, marca sud-coreeană a încercat fără succes să calce pe urmele celor de la Hyundai și Kia, compatrioții care au reușit în viață.

E adevărat că nici numele nu-i ajută foarte mult pe cei de la Ssangyong. Succesiunea de sunete asiatice i-a dus pe mulți cu gândul la China, motiv petru care sud-coreenii au avut întotdeauna complicatul job de a-i convinge pe clienți în legătură cu originea mărcii înainte de a-i convinge să le cumpere mașinile.

Ei bine, după ce acum 4-5 ani au trecut prin probleme financiare majore, cei de la Ssangyong au ajuns în curtea indienilor de la Mahindra, care au decis să abordeze problema Ssangyong într-un mod diferit. Dacă marca sud-coreeană se baza până acum pe SUV-uri, pick-up-uri și monovolume mari, Ssangyong se adaptează acum la cerințele actuale ale pieței și mizează pe SUV-uri și crossovere de segmente mici pentru a intra în jocul zonelor care adună volume mari de vânzări.

Primul a fost Korando, un SUV compact de dimensiunea lui Qashqai care a dat startul unei ere noi și mult mai digerabile estetic. Apoi, acum doi ani, a intrat în scenă noul Tivoli, SUV mic de dimensiunea lui Juke și Captur care la nivel de preț coboară chiar spre Duster. Ei bine, al treilea model din era nouă se numește Ssangyong XLV. Un SUV de segment mic cu un portbagaj imens rezultat în urma lungirii lui Tivoli cu 25 de centimetri.

Rezultatul este o mașină pe cât de ciudată (spuneți-i atipică), pe atât de practică. A rezultat un soi de Tivoli break, adică o mașină cu spațiu imens dedicat bagajelor (720 de litri în versiunea cu kit de pană, deci fără roată de rezervă temporară), dar cu un design exterior cu care va trebui să te obișnuiești. Iar peste toate vine faptul că, fiind un Tivoli lungit, XLV trece în zona SUV-urilor superioare ca dimensiuni, dar nu saltă și la nivel de preț, care rămâne apropiat de cel deja accesibil al lui Tivoli.

Preț și spațiu la plusuri evidente, dar design ciudat și o problemă de imagine a mărcii la minusuri. Dacă treceți peste cele două elemente negative, s-ar putea să dați de o mașină extrem de competitivă. Să vedem ce ne-a arătat la testul european din Spania.

  • Tembelus Rex, joi, 02.06.2016 10:11

    Pentru cei care vor veni cu critici .....puteti va rog sa faceti o cheta sa-mi luati si mie o bucata? Ma multumesc si cu cel mai ieftin.....cu intrarea in gama (benzina, 4x2)...... PS: vin cu critici cei care nu studiaza si nu aprofundeaza istoria marcii, ce au facut si cu ce s-au remarcat.....(lasati Rodius si Actyon -sau tehnica imprumutata de la un consacrat) .......CITITI, INFORMATI-VA, ANALIZATI, COMPARATI, TESTATI......cautati si pe dedesubtul masinilor, vedeti cam ce componente au, cum sunt construite........

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 11:47

    Foarte interesanta masina. Am condus varianta scurta , are un raport pret-calitate imbatabil in clasa ei. Revenind la varianta XLV sper sa o conduc si pe aceasta, imi place interiorul cu nuanta rosie, emana sportivitate . Daca n-as fii atat de atras de clasica uniforma business ( sedan ) m-as orienta catre un Tivoli normal pe benzina 1.6 128CP STD 4x2 ( nu ma intereseaza 4x4 pe un crossover urban )cu pret promotional de 12.990 euro - 1.400 euro contravaloarea primei de casare, ar mai ramane de plata 11.590 euro + 390 euro vopseaua metalizata = 11.980 euro pret FINAL cu TVA . Cu inca aproape odata din suma data pe masina ( 7-8 mii euro ) as modifica interiorul din fabrica crescandu-i calitatea si personalizandu-l atent la atelierul Vilner Design din Sofia-Bulgaria. Apoi cu inca 2 mii voi imbunatatii rigiditatea torsionala a caroseriei. Dupa care as mai adauga 4 mii pentru un sistem audio premium Hi-Fidelity by Dolby Laboratories Licensing Corporation . Pretul masinii va ajunge pe la vreo 26.000 euro. Cu 26.000 voi avea o masina fenomenala din multe puncte de vedere.

  • @sergiu@rex, joi, 02.06.2016 12:05

    Intr-adevar masina nu e rea deloc. Am avut ocazia sa ma urca in ea la dealer si sa stiti ca am ramas placut surprins: destul de spatioasa, portbagaj bun iar la pret destul de bun ca si raport caliatate pret mai ales ca avea si un discount. Deci e o masina de luat in seama , pacat totusi ca multi romani sunt realmente spalati pe creier sau au spirit de turma ::))) nu mai zic care ca stiti voi..:))

  • Andrei.Sergiu, joi, 02.06.2016 12:23

    Madalescule, si cand te-ai trezit era dimineata, nu?

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 12:37

    @@sergiu@rex. Tocmai ce vorbeai de ''efectul de turma'' . Se pare ca una dintre oite s-a rataciti pe la stirea asta. Comentariul de la 12:23 e dovada clara :))))

  • @sergiu, joi, 02.06.2016 12:49

    De banii aia iti cumperi ceva premium SH de calitate: Bmw 7 din 2009 sau X6 turbo diesel si e masina nu jucarie ca sanghiong.

  • Bogdan, joi, 02.06.2016 12:51

    Interiorul ala cu piele rosie e ridicol. La fel ca modelul in sine!

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 12:55

    Si pentru ca, nu se rupea, aa mai venit o doua oitee ;) ....not comment .

  • QAR7, joi, 02.06.2016 13:06

    Masina pentru cei cu buget restrans si vor una noua. Poate fi un compromis de luat in calcul pentru aceasta nisa de clienti.

  • @bogdan, joi, 02.06.2016 13:07

    daca interiorul ala rosu era pus pe o masina germana erai in extaz nu?? Interiorul asta e pus ca optional si e pentru piAta din vest. Sunt mai multe configurari ca sa ai de unde alege, nu te pune nimeni sa-ti iei rosu daca nu vrei!!! inteles? :))

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 13:11

    @@bogdan. Te obosesti degeaba sa le raspunzi. Pun pariu ca in spatele ID-ului se ascunde un baietel care tocmai a chiulit de la ore sa intre pe net acasa cat timp parintii lui sunt la serviciu. Daca interiorul rosu este ridicol, atunci acelasi lucru putem spune si de interioarele Mercedes AMG nu ? Sau de tapiteria aia mizera de pe Golf 7 GTI/GTD/GTE gen camasa unui american somer si betiv :))))

  • InExtaz, joi, 02.06.2016 13:13

    Adevaru' e ca o masina de 3,7 punctaj e sublima, muuuuult peste Dacia, la nivel de Mercedes-Benz GLA... De fapt daca stau sa ma gandesc bine, toti constructorii premium ar trebui sa-si regandeasca strategia dupa aparitia acestiei bijuterii auto =)))))))))

  • mmm, joi, 02.06.2016 14:00

    totusi are pret de duster

  • gigilica, joi, 02.06.2016 14:18

    Pe cand un test drive cu Rexton W 2,2xdi 2016?

  • @mmm, joi, 02.06.2016 14:25

    "Ssangyong XLV în versiunea sa diesel 4x2 cu transmisie manuală să fie de circa 18.400 de euro. Sub acest preț se află doar Duster" Iti recomand pe viitor sa citeste testele, nu sa intri doar pentru comentariu. Acolo unde se termina duster, incepe XLV. Nu pot fi numiti concurenti directi; in niciun caz.

  • Kirotractor, joi, 02.06.2016 14:43

    Mi se pare o masina ONESTA - la preturile practicate-n Romania cel putin, desi lipsa "rezonantzei statutare" a numelui sau raritatea dealerilor or sa impiedice vanzari spectaculoase. Fiabilitatea marcii SsangYong nu prea apare cuantificata in statistici, dar simplul fapt ca-i coreeana cred ca exclude surprize... negative majore. Concluzia: bine ca avem destule alternative. pentru toate portofelele.

  • sagiong, joi, 02.06.2016 16:21

    luati sangiong sa avem de cine rade la semafor :)

  • razvan, joi, 02.06.2016 18:19

    eu zic ca ,in functie de banii din buzunar,poate fi si masina asta o optiune.De ce nu?

  • 4x4, joi, 02.06.2016 19:57

    Fac ceva pe ea de onestitate! Oare designul nu mai conteaza? Sunt 20.000 de euro!

  • top, vineri, 03.06.2016 10:55

    4x4 ce design vrei sa aiba omule?!! de masserati gran turismo ??!! greu greu tare la deal!!!! :)

  • Kirotractor, vineri, 03.06.2016 15:08

    @4x4: Primo: nu-s 20.000 euro, ci 13-14.000 pe care conteaza cei interesati de strictul necesar (benzina, 2x4). Secundo: ONESTITATEA nu poate fi echivalata cu LUXUL - care include si "luarea fetzei" cumparatorilor cu gimmick-uri tzinand de DESIGN, intr-adevar. ...Dar cum oare sa-mpaci designul cu cel mai mare portbagaj nu doar din clasa masinii, ci din toate categoriile de SUV-uri?!

  • 4x4, joi, 09.06.2016 11:13

    Nu are cel mai mare portbagaj ! De unde le scoti ?

  • Marcel, luni, 13.06.2022 11:49

    În iunie 2018, am cumpărăt XLV, 1,6D, manuală, varianta XDI, 4x4, mașină nouă. Foarte mulțumit, după 4 ani nicio problemă cu ea. Pe aprox.1500 Km plecând din Constanța, în țară și circulând încet, uneori foarte încet, în condiții de iarnă (max.100-105 km pe autostradă) a consumat mixt ≤3,68 l/100 (atent să calculez cât mai exact, la plinuri ochi așteptând să se ducă spuma). Dar a fost o excepție pentru că altminteri, dacă vrei să mergi mai repede, nu iese sub 6% nici măcar Constanța-București pe autostradă. M-a surprins plăcut tonusul mașinii. Am luat-o având în vedere mai mult rațiuni economice. Nu m-am așteptat ca la doar 115 cai să fie atât de sprintenă. Pentru motorul ei mic și puterea care zic eu că este cam la minimul necesar raportat la volumul și greutatea mașinii, are un demaraj uimitor. Spun asta în urma experienței din 1980 încoace de când am avut prima Dacie iar mai târziu nu mai știu câte mașini (inclusiv dintre cele la 200 de cai sau mai mult), cu peste 1 milion de km la volan. Eu unul consider că-i o mașină bună și o recomand din punct de vedere al raportului preț/calitate și performanțe.