SsangYong XLV

1.6 Diesel 115CP 4x2 Man6 STD

Motor / Transmisie

4.0

Noul model Ssangyong a fost prezentat în premieră mondială la Salonul de la Geneva în luna martie 2016, iar numele îl așeza fără nicio urmă de confuzie în biblioteca de modele ale mărcii: se numea Tivoli XLV și era prezentat ca o versiune lungă, cu portbagaj mărit, al SUV-ului Tivoli, modelul care a crescut vânzările europene Ssangyong cu 80% în ultimul an.

La trei luni de la prezentarea oficială, noul model sud-coreean a scăpat de particula Tivoli și a fost rebotezat XLV și atât.

Nu s-a schimbat însă nimic din restul datelor problemei: jumătatea din față a mașinii arată fix ca Tivoli – iar asta nu e neapărat un lucru rău, iar motorizările oferite de XLV sunt și ele împrumutate de la fratele său mai scurt.

Ai de ales între un 1.6 benzină de 128 CP și un 1.6 diesel de 115 CP. Nicio legătură cu motoarele de origine Mercedes-Benz pe care Ssangyong le utiliza pe Rexton acum vreo 10 ani. Motoare de origine proprie, dezvoltate în laboratoarele la fel de proprii ale mărcii.

Ssangyong se consideră o marcă specialistă în SUV-uri, poziționare reconfirmată și la testul oficial din Spania. Iar din această poziție este normal ca tracțiunea integrală să nu lipsească din peisaj ca element opțional. În cadru intră - tot opțional - și o cutie automată cu șase trepte semnată de japonezii de la Aisin care devine alternativă la manuala cu șase rapoarte pe care o vei regăsi standard pe XLV.

Am testat în Spania cele două versiuni de transmisie ale variantei 1.6 diesel de 115 CP. Dacă automata este probabil un aliat în oraș, în aglomerație, acolo unde schimbarea treptelor este o corvoadă de acum inutilă, testul nostru pe șoselele din jurul Madridului ne-a arătat că ea este o cutie complet depășită care nu doar că nu ajută motorul diesel, ci îi omoară din fașă orice urmă de vână. Schimbă lent, treptele sunt lungi, iar apăsarea cu aplomb a pedalei de accelerație este inutilă și pe alocuri chiar periculoasă, pentru că depășirile sunt o loterie. Ai și mod de schimbare manuală a treptelor, dar totul se face cu ajutorul unor butoane minuscule plasate pe levier, ca-n vremurile în care automatele erau specii rare.

Cutia automată de pe XLV mi-a demonstrat de ce mulți potențiali clienți din România au reticențe reale la transmisiile de acest fel. Dacă te-ai întâlnit cu o cutie de genul ăsta pe prima mașină automată pe care ai condus-o, e normal să nu vrei să mai auzi vreodată de tehnologia asta.

În versiunea cu transmisie manuală și tracțiune față, însă, cea pe care o vom și analiza pe larg în testul nostru, lucrurile sunt mult schimbate. Nu vorbim de vreun motor ultrapotent, ci de un 1.6 turbodiesel, dar faptul că poți să controlezi turațiile te ajută mult și transformă mașina într-una agreabilă.

Motorul ajunge la puterea maximă la 3400 de turații, în timp ce cuplul maxim, de 300 Nm, este atins între 1500 și 2500 rpm. Pe șosea, simți că mașina este viguroasă după 2500 de ture, chiar dacă tot de la acest punct motorul începe să-și facă prezența acustică în interior. Transmisia este surprinzător de precisă și corectă, iar motorul își face fix treaba pe care o aștepți de la o inimă de 115 cai. Nici mai mult, nici mai puțin.

  • Tembelus Rex, joi, 02.06.2016 10:11

    Pentru cei care vor veni cu critici .....puteti va rog sa faceti o cheta sa-mi luati si mie o bucata? Ma multumesc si cu cel mai ieftin.....cu intrarea in gama (benzina, 4x2)...... PS: vin cu critici cei care nu studiaza si nu aprofundeaza istoria marcii, ce au facut si cu ce s-au remarcat.....(lasati Rodius si Actyon -sau tehnica imprumutata de la un consacrat) .......CITITI, INFORMATI-VA, ANALIZATI, COMPARATI, TESTATI......cautati si pe dedesubtul masinilor, vedeti cam ce componente au, cum sunt construite........

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 11:47

    Foarte interesanta masina. Am condus varianta scurta , are un raport pret-calitate imbatabil in clasa ei. Revenind la varianta XLV sper sa o conduc si pe aceasta, imi place interiorul cu nuanta rosie, emana sportivitate . Daca n-as fii atat de atras de clasica uniforma business ( sedan ) m-as orienta catre un Tivoli normal pe benzina 1.6 128CP STD 4x2 ( nu ma intereseaza 4x4 pe un crossover urban )cu pret promotional de 12.990 euro - 1.400 euro contravaloarea primei de casare, ar mai ramane de plata 11.590 euro + 390 euro vopseaua metalizata = 11.980 euro pret FINAL cu TVA . Cu inca aproape odata din suma data pe masina ( 7-8 mii euro ) as modifica interiorul din fabrica crescandu-i calitatea si personalizandu-l atent la atelierul Vilner Design din Sofia-Bulgaria. Apoi cu inca 2 mii voi imbunatatii rigiditatea torsionala a caroseriei. Dupa care as mai adauga 4 mii pentru un sistem audio premium Hi-Fidelity by Dolby Laboratories Licensing Corporation . Pretul masinii va ajunge pe la vreo 26.000 euro. Cu 26.000 voi avea o masina fenomenala din multe puncte de vedere.

  • @sergiu@rex, joi, 02.06.2016 12:05

    Intr-adevar masina nu e rea deloc. Am avut ocazia sa ma urca in ea la dealer si sa stiti ca am ramas placut surprins: destul de spatioasa, portbagaj bun iar la pret destul de bun ca si raport caliatate pret mai ales ca avea si un discount. Deci e o masina de luat in seama , pacat totusi ca multi romani sunt realmente spalati pe creier sau au spirit de turma ::))) nu mai zic care ca stiti voi..:))

  • Andrei.Sergiu, joi, 02.06.2016 12:23

    Madalescule, si cand te-ai trezit era dimineata, nu?

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 12:37

    @@sergiu@rex. Tocmai ce vorbeai de ''efectul de turma'' . Se pare ca una dintre oite s-a rataciti pe la stirea asta. Comentariul de la 12:23 e dovada clara :))))

  • @sergiu, joi, 02.06.2016 12:49

    De banii aia iti cumperi ceva premium SH de calitate: Bmw 7 din 2009 sau X6 turbo diesel si e masina nu jucarie ca sanghiong.

  • Bogdan, joi, 02.06.2016 12:51

    Interiorul ala cu piele rosie e ridicol. La fel ca modelul in sine!

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 12:55

    Si pentru ca, nu se rupea, aa mai venit o doua oitee ;) ....not comment .

  • QAR7, joi, 02.06.2016 13:06

    Masina pentru cei cu buget restrans si vor una noua. Poate fi un compromis de luat in calcul pentru aceasta nisa de clienti.

  • @bogdan, joi, 02.06.2016 13:07

    daca interiorul ala rosu era pus pe o masina germana erai in extaz nu?? Interiorul asta e pus ca optional si e pentru piAta din vest. Sunt mai multe configurari ca sa ai de unde alege, nu te pune nimeni sa-ti iei rosu daca nu vrei!!! inteles? :))

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 13:11

    @@bogdan. Te obosesti degeaba sa le raspunzi. Pun pariu ca in spatele ID-ului se ascunde un baietel care tocmai a chiulit de la ore sa intre pe net acasa cat timp parintii lui sunt la serviciu. Daca interiorul rosu este ridicol, atunci acelasi lucru putem spune si de interioarele Mercedes AMG nu ? Sau de tapiteria aia mizera de pe Golf 7 GTI/GTD/GTE gen camasa unui american somer si betiv :))))

  • InExtaz, joi, 02.06.2016 13:13

    Adevaru' e ca o masina de 3,7 punctaj e sublima, muuuuult peste Dacia, la nivel de Mercedes-Benz GLA... De fapt daca stau sa ma gandesc bine, toti constructorii premium ar trebui sa-si regandeasca strategia dupa aparitia acestiei bijuterii auto =)))))))))

  • mmm, joi, 02.06.2016 14:00

    totusi are pret de duster

  • gigilica, joi, 02.06.2016 14:18

    Pe cand un test drive cu Rexton W 2,2xdi 2016?

  • @mmm, joi, 02.06.2016 14:25

    "Ssangyong XLV în versiunea sa diesel 4x2 cu transmisie manuală să fie de circa 18.400 de euro. Sub acest preț se află doar Duster" Iti recomand pe viitor sa citeste testele, nu sa intri doar pentru comentariu. Acolo unde se termina duster, incepe XLV. Nu pot fi numiti concurenti directi; in niciun caz.

  • Kirotractor, joi, 02.06.2016 14:43

    Mi se pare o masina ONESTA - la preturile practicate-n Romania cel putin, desi lipsa "rezonantzei statutare" a numelui sau raritatea dealerilor or sa impiedice vanzari spectaculoase. Fiabilitatea marcii SsangYong nu prea apare cuantificata in statistici, dar simplul fapt ca-i coreeana cred ca exclude surprize... negative majore. Concluzia: bine ca avem destule alternative. pentru toate portofelele.

  • sagiong, joi, 02.06.2016 16:21

    luati sangiong sa avem de cine rade la semafor :)

  • razvan, joi, 02.06.2016 18:19

    eu zic ca ,in functie de banii din buzunar,poate fi si masina asta o optiune.De ce nu?

  • 4x4, joi, 02.06.2016 19:57

    Fac ceva pe ea de onestitate! Oare designul nu mai conteaza? Sunt 20.000 de euro!

  • top, vineri, 03.06.2016 10:55

    4x4 ce design vrei sa aiba omule?!! de masserati gran turismo ??!! greu greu tare la deal!!!! :)

  • Kirotractor, vineri, 03.06.2016 15:08

    @4x4: Primo: nu-s 20.000 euro, ci 13-14.000 pe care conteaza cei interesati de strictul necesar (benzina, 2x4). Secundo: ONESTITATEA nu poate fi echivalata cu LUXUL - care include si "luarea fetzei" cumparatorilor cu gimmick-uri tzinand de DESIGN, intr-adevar. ...Dar cum oare sa-mpaci designul cu cel mai mare portbagaj nu doar din clasa masinii, ci din toate categoriile de SUV-uri?!

  • 4x4, joi, 09.06.2016 11:13

    Nu are cel mai mare portbagaj ! De unde le scoti ?

  • Marcel, luni, 13.06.2022 11:49

    În iunie 2018, am cumpărăt XLV, 1,6D, manuală, varianta XDI, 4x4, mașină nouă. Foarte mulțumit, după 4 ani nicio problemă cu ea. Pe aprox.1500 Km plecând din Constanța, în țară și circulând încet, uneori foarte încet, în condiții de iarnă (max.100-105 km pe autostradă) a consumat mixt ≤3,68 l/100 (atent să calculez cât mai exact, la plinuri ochi așteptând să se ducă spuma). Dar a fost o excepție pentru că altminteri, dacă vrei să mergi mai repede, nu iese sub 6% nici măcar Constanța-București pe autostradă. M-a surprins plăcut tonusul mașinii. Am luat-o având în vedere mai mult rațiuni economice. Nu m-am așteptat ca la doar 115 cai să fie atât de sprintenă. Pentru motorul ei mic și puterea care zic eu că este cam la minimul necesar raportat la volumul și greutatea mașinii, are un demaraj uimitor. Spun asta în urma experienței din 1980 încoace de când am avut prima Dacie iar mai târziu nu mai știu câte mașini (inclusiv dintre cele la 200 de cai sau mai mult), cu peste 1 milion de km la volan. Eu unul consider că-i o mașină bună și o recomand din punct de vedere al raportului preț/calitate și performanțe.