4.1
de Tiberiu Safta, Foto: Dragoș Savu, marţi, 11 februarie

Asul electrizant

Să facem un exercițiu de imaginație. Mergi la un dealer Mini și îi spui agentului de vânzări care te primește cu un zâmbet de curtoazie și cu tradiționalele urări de bun-venit că îți dorești o mașină nouă, mai mare decât Mini Cooper, dar mai mică decât Countryman.

Până recent, părăseai showroom-ul la fel cum ai intrat, pentru că marca britanică nu avea în ofertă un asemenea model plasat între hatchback-ul subcompact și crossover-ul de clasă compactă. Acum, însă, Mini a venit cu o nouă propunere. Aceasta se numește Aceman.

Și acum te vei întreba cine este Aceman, cel mai nou membru al familiei Mini? Ei bine, noul Mini Aceman este exact acel model care umple golul între Cooper și Countryman. Un crossover de dimensiuni mici și cu 5 uși, care este exclusiv electric. Da, ai citit bine.

Deși nu este chiar primul Mini electric din istorie, acesta fiind Cooper, noul Mini Aceman este primul model exclusiv electric al mărcii, ceea ce înseamnă, implicit, că motoarele termice, fie ele tradiționale sau hibride, sunt rezervate pentru celelalte modele din gamă.

Prezentat în premieră în primăvara lui 2024, noul Mini Aceman vrea să se impună categoric în segmentul crossover-elor electrice, de dimensiuni mici. Tocmai de aceea, noul model vine cu un nume care sugerează o aparentă superioritate față de concurență, dar și cu o înfățișare nouă și cu un caracter personal, distinct și în același timp fără să trădeze ADN-ul mărcii.

Am avut ocazia să urcăm la volanul noului Mini Aceman în versiunea de bază E și în echiparea intermediară Classic Trim. În rândurile de mai jos îți voi spune cum s-a descurcat primul Mini exclusiv electric din istorie. Dar până să ajungi la text, ți-am pregătit mai jos o scurtă prezentare video.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI MINI ACEMAN E

  • Jian de la Calafat, marţi, 11.02.2025 12:57

    O alta chiflă aflată in portofoliul BMW Group. Design exterior aflat la frontiera dintre intolerabil si nedigerabil, o autonomie stanjenitoare in traficul real, un produs caruia ne este cvasiimposibil sa-i identificam vreun beneficiu. Pe foarte scurt, o grimasă pe patru roti. Pentru binele BMW, inca nutresc speranta ca s-a facut o regretabila eroare la OSIM cu titulatura acestui model. Fiindca-i împotriva firii.

  • ds, marţi, 11.02.2025 14:08

    "Pentru traficul aglomerat din București, cei 184 de cai putere sunt mai mult decât suficienți." Cred că pentru balamucul din București sunt suficienți și 55 cp. Acum, pe bune, așa cum am mai spus, la fel ca și Fiat-ul 600e, mi se pare o mașină pentru fițe de do'nșoară întreținută care se deplasează de la cosmetician la mall, la cafea și shoping.

  • eu, marţi, 11.02.2025 14:35

    masina asta este incantatoare ca design. n-are cum sa nu intoarca capete de admiratie: jante incredibil de aspectuoase, proportii echilibrate, suprafete bine tensionate si accente de contrast care imbina la perfectiune modernismul cu spiritul mini clasic. ma bucur ca nu vad crom, insa mi-ar fi placut sa vad prezenta tusa de contur a botului, din aluminiu satinat, care se ofera la versiunile superioare de echipare, mai ales pe culoarea asta care o prinde exceptional. si din nou jantele alea, mama mia cat de faine pot fi. evident ca nu este o masina utilitara, ci una de lifestyle, care vrajeste instant si convinge ca merita fiecare banut. interiorul este locul din care n-as mai pleca, iar ecranul ala oled desi pe forma rotunda si nepractica duce semnatura mini la un nou nivel. insa mini pe latura practica n-a stralucit niciodata, a fost cel mult manageble, la condus insa, vechea poveste mini, una de nota 10 de fiecare data. cine poate gestiona cu cap o autonomie reala in jur de 250 km, poate face o afacere buna cu Aceman-ul in versiune E. trebuie doar sa fii compatibil cu conceptul si cu spiritul urban pe care mini il emana, ca sa o poti vedea cu ochi buni.

  • @eu, marţi, 11.02.2025 15:15

    Dacă tu consideri că mașina asta e „încântătoare ca design” atunci cred că a venit timpul să mergi în vizită la oftalmolog. ...sau la psihiatru.

  • aha, marţi, 11.02.2025 15:59

    Mai degraba ASS decat AS. PS: Nu prea vad competitivitatea din "Preț competitiv, raportat la concurență". Fiat-ul ala 600e, desi e mai scump cu doar 2.300 de euro, are o baterie considerabil mai mare (38.5 kWh vs. 51 kWh, capacitati nete) Tot o baterie cu capacitatea neta de 51 kWh a fost montata si pe Opel-ul ala Mokka de 34.900 de euro.

  • M, marţi, 11.02.2025 16:27

    Ecranul ala rotund parca-i cantarul de la magazie. Fain tare!