Motor / Transmisie

4.0

Ceea ce îl face pe noul Mini Aceman să fie diferit de restul modelelor din gamă este faptul că acesta este oferit numai cu propulsoare electrice. În cazul celui mai nou Mini, vei putea alege între 3 versiuni: Aceman E, Aceman SE și JCW Aceman E.

Noi am avut la test versiunea de bază Aceman E, cu cea mai mică putere dintre toate. Chiar și așa, pot să mărturisesc încă de la bun început că am fost impresionat de cum se mișcă noul Aceman, indiferent de tipurile de drum pe care i le-am arătat.

Sub capota versiunii de bază avem doar un singur motor electric, de 184 de cai putere și 290 Nm, care transmite toată puterea către roțile din față. Dacă aceste valori par cunoscute, află că vorbim aici de exact același motor care se regăsește și pe Mini Cooper E. Acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză, deoarece noul Mini Aceman se bazează pe aceeași platformă tehnică văzută și la fratele său mai mic.

Unde strălucește foarte mult noul Mini Aceman este în oraș. Chiar și cu motorul cel mai puțin potent, răspunsul la accelerație este instant, chiar și în modul de rulare Core, care este de bază.

Accelerația este una lejeră, fără să fie nevoie să apeși pedala nici măcar până la 50%. Dacă pleci de pe loc puțin mai hotărât, vei auzi în boxe un sunet artificial care te face să crezi să te afli într-o navă spațială. Desigur, noul Mini Aceman E nu emite pretențiile unei mașini de performanță, însă în oraș se simte ca peștele în apă.

Bineînțeles, răspunsul la accelerație diferă în funcție de modurile de rulare. Sau, modurile de experiență, așa cum le numesc cei de la Mini. În total, pe noul model ai până la 8 moduri de rulare diferite: Core, Vivid, Green, Timeless, Balance, Trail, Personal și Go-Kart. Răspunsul pedalei de accelerație este simțitor mai lent dacă treci în modul Green, care echivalează cu modul Eco. Iar în modul de performanță Go-Kart, răspunsul este mult mai ascuțit și vei simți, din plin, cei 184 de cai putere electrici.

Chiar și în acest mod, accelerația nu este una brutală. Pentru traficul aglomerat din București, cei 184 de cai putere sunt mai mult decât suficienți.

Așadar, noul Mini Aceman excelează în regim urban, dar întrebarea care rămâne este cum se descurcă în afara orașului? Aici pot spune că noul model se descurcă destul de bine și pe drumurile naționale și chiar pe autostradă. Ce-i drept, dacă vrei să depășești va trebui să apeși ceva mai tare pe accelerație pentru a te folosi de toți cei 184 de cai putere. Reprizele de care ai nevoie sunt, totuși, relativ scurte, astfel că nu te vei afla în niciun fel de dificultate.

Singura critică la acest capitol este faptul că nu poți să alegi între setări diferite pentru recuperarea energiei. Mașina testată de mine nu a venit cu padele sau cu alte comenzi prin care să schimbi nivelul de recuperare al energiei. Practic, acesta lucrează automat în funcție de modul de rulare în care te afli. De exemplu, în modul Core, recuperarea este mai gentilă, în timp ce în modul Green vei simți un nivel de frânare mai mare.

Dacă cei 184 de cai putere nu sunt pe placul tău, atunci vei putea alege Aceman SE, cu motor de 218 cai putere, sau versiunea de performanță JCW, care livrează 258 de cai putere. Indiferent de versiunea aleasă, va trebui să te mulțumești cu tracțiune pe roțile din față.

  • Jian de la Calafat, marţi, 11.02.2025 12:57

    O alta chiflă aflată in portofoliul BMW Group. Design exterior aflat la frontiera dintre intolerabil si nedigerabil, o autonomie stanjenitoare in traficul real, un produs caruia ne este cvasiimposibil sa-i identificam vreun beneficiu. Pe foarte scurt, o grimasă pe patru roti. Pentru binele BMW, inca nutresc speranta ca s-a facut o regretabila eroare la OSIM cu titulatura acestui model. Fiindca-i împotriva firii.

  • ds, marţi, 11.02.2025 14:08

    "Pentru traficul aglomerat din București, cei 184 de cai putere sunt mai mult decât suficienți." Cred că pentru balamucul din București sunt suficienți și 55 cp. Acum, pe bune, așa cum am mai spus, la fel ca și Fiat-ul 600e, mi se pare o mașină pentru fițe de do'nșoară întreținută care se deplasează de la cosmetician la mall, la cafea și shoping.

  • eu, marţi, 11.02.2025 14:35

    masina asta este incantatoare ca design. n-are cum sa nu intoarca capete de admiratie: jante incredibil de aspectuoase, proportii echilibrate, suprafete bine tensionate si accente de contrast care imbina la perfectiune modernismul cu spiritul mini clasic. ma bucur ca nu vad crom, insa mi-ar fi placut sa vad prezenta tusa de contur a botului, din aluminiu satinat, care se ofera la versiunile superioare de echipare, mai ales pe culoarea asta care o prinde exceptional. si din nou jantele alea, mama mia cat de faine pot fi. evident ca nu este o masina utilitara, ci una de lifestyle, care vrajeste instant si convinge ca merita fiecare banut. interiorul este locul din care n-as mai pleca, iar ecranul ala oled desi pe forma rotunda si nepractica duce semnatura mini la un nou nivel. insa mini pe latura practica n-a stralucit niciodata, a fost cel mult manageble, la condus insa, vechea poveste mini, una de nota 10 de fiecare data. cine poate gestiona cu cap o autonomie reala in jur de 250 km, poate face o afacere buna cu Aceman-ul in versiune E. trebuie doar sa fii compatibil cu conceptul si cu spiritul urban pe care mini il emana, ca sa o poti vedea cu ochi buni.

  • @eu, marţi, 11.02.2025 15:15

    Dacă tu consideri că mașina asta e „încântătoare ca design” atunci cred că a venit timpul să mergi în vizită la oftalmolog. ...sau la psihiatru.

  • aha, marţi, 11.02.2025 15:59

    Mai degraba ASS decat AS. PS: Nu prea vad competitivitatea din "Preț competitiv, raportat la concurență". Fiat-ul ala 600e, desi e mai scump cu doar 2.300 de euro, are o baterie considerabil mai mare (38.5 kWh vs. 51 kWh, capacitati nete) Tot o baterie cu capacitatea neta de 51 kWh a fost montata si pe Opel-ul ala Mokka de 34.900 de euro.

  • M, marţi, 11.02.2025 16:27

    Ecranul ala rotund parca-i cantarul de la magazie. Fain tare!