Consum

3.5

Versiunea de bază a lui Mini Aceman primește o baterie de 42.5 kWh, puțin mai mare decât cea prezentă la versiunea echivalentă a lui Cooper. De aici rezultă o autonomie declarată de 305 kilometri în regim mixt și una de 394 de kilometri în regim de rulare exclusiv urban. Bineînțeles, aceste valori sunt conforme cu standardul de testare WLTP.

De asemenea, Mini declară un consum mediu cuprins între 14.1 și 14.7 kWh/100 km pentru versiunea de bază Aceman E.

În testul meu, am reușit să mă apropii de aceste valori, dar numai atunci când am mers cu mașina în regim extraurban. În drumul către locul unde a trebuit să facem fotografiile pentru mașină, am avut un consum mixt de 18.4 kWh/100 km, care include atât regim urban cât și extraurban. După ce am plecat de la locul unde am făcut pozele, am mai mers pe drumul național, acolo unde am reușit să ating un consum mediu de 15.3 kWh/100 km în regim exclusiv extraurban.

Apoi, am mers și pe autostradă, acolo unde am obținut un consum de 16.8 kWh/100 km. Consumul cel mai mare l-am avut în regim urban, acolo unde Mini Aceman E mi-a returnat un consum de 20.9 kWh/100 km. Bineînțeles, testul în regim urban a avut loc în tradiționala aglomerație bucureșteană. Toate aceste valori de consum le-am obținut cu modul de rulare Core.

Atunci când a trebuit să dau înapoi mașina, am decis să merg în modul de rulare Green, mai economic. Din nou, aflat în traficul capitalei, la finalul drumului meu am reușit să scot un consum de 19.6 kWh/100 km. Iar atunci când am condus mașina în prima zi, timp în care am mers ceva mai rapid pentru a testa performanțele noului Aceman, am reușit un consum de 22.6 kWh/100 km, obținut în regim mixt. Pentru puțină vreme, am condus mașina și în modul Go-Kart pe autostradă, acolo unde consumul s-a ridicat la peste 27 kWh/100 km.

Per total, consumul mediu este unul mai mare decât cel declarat oficial, însă aici mai trebuie menționat că în perioada testului meu, temperaturile au fost cuprinse între 0 și 8 grade Celsius. Acest aspect este important de notat deoarece a avut un efect profund asupra bateriei.

Așa cum spuneam la început, versiunea de bază a lui Mini Aceman are o autonomie declarată de 305 kilometri.

Când am luat mașina, în prima zi, computer-ul de bord îmi afișa o autonomie de 199 de kilometri și cu bateria încărcată la aproape 90%. După un parcurs care a inclus un condus în oraș, pe autostradă și chiar pe o porțiune de macadam, am revenit acasă cu o autonomie rămasă de 74 de kilometri și cu 34% baterie rămasă.

În cazul lui Aceman E, bateria poate să tragă un curent de maxim 75 kW, ceea ce înseamnă o încărcare de la 10% la 80% în mai puțin de 30 de minute.

Eu am încărcat bateria până la 100%, la o stație de încărcare rapidă. Timpul de alimentare a fost de o oră și 20 de minute, însă curentul maxim al stației a fost de 45 kW, ceea ce a însemnat că a trebuit să aștept puțin mai mult. Aici vine și o mică critică. În momentul în care bateria a ajuns la 100%, mașina îmi afișa o autonomie de 217 kilometri. Din nou, autonomia a fost ceva mai redusă din cauza temperaturilor scăzute.

Totuși, în asemenea condiții, aș fi apreciat ca autonomia să fie ceva mai mare chiar și pentru versiunea de bază a lui Mini Aceman. Eu m-am descurcat cu cei 217 kilometri indicați în bord, însă pentru drumuri mai lungi, Mini Aceman în versiunea de bază nu este tocmai ideală.

Dacă simți că 305 kilometri sunt prea puțini, la fel ca în cazul meu, atunci trebuie să alegi versiunea Aceman SE, cu autonomie de 405 kilometri. În felul acesta, consider că versiunea de bază a lui Mini Aceman rămâne ideală pentru oraș și pentru deplasări interurbane scurte spre medii.

Ce concurenți are Mini Aceman? Din punct de vedere al dimensiunilor, la această categorie intră modele ca Smart #1, Volvo EX30, Fiat 600e, Jeep Avenger, Opel Mokka-e și Renault 4 E-Tech.

Ca putere și autonomie, Fiat 600e, versiunea electrică a lui Jeep Avenger, Opel Mokka-e și Renault 4 E-Tech pot fi comparate direct cu Mini Aceman. În cazul lui Fiat 600e, vorbim de un motor de 156 de cai putere și cu un consum mediu declarat de 15.1 kWh/100 km.

Același propulsor se regăsește și la versiunea electrică a lui Jeep Avenger, însă consumul este ceva mai mare, de 15.8 kWh/100 km. Și pentru a completa modelele din Grupul Stellantis, Opel Mokka-e are tot același propulsor de 156 de cai putere și un consum mediu de 15.6 kWh/100 km.

Cât despre Renault 4 E-Tech, acesta oferă, în versiunea de bază, un propulsor de 122 de cai putere și o autonomie de 300 de kilometri. Consumul modelulului francez încă nu a fost comunicat până la momentul redactării.

Așadar, cel puțin pe hârtie, Mini Aceman E câștigă în ceea ce privește consumul mediu. În schimb, versiunea de bază a lui Aceman pierde la capitolul autonomie prin comparație cu rivalii săi.

Jeep Avenger poate să parcurgă 392 de kilometri în regim mixt, în timp ce Fiat 600e poate să meargă până la 409 kilometri, tot în regim mixt, iar Opel Mokka-E are o autonomie de 403 kilometri.

  • Jian de la Calafat, marţi, 11.02.2025 12:57

    O alta chiflă aflată in portofoliul BMW Group. Design exterior aflat la frontiera dintre intolerabil si nedigerabil, o autonomie stanjenitoare in traficul real, un produs caruia ne este cvasiimposibil sa-i identificam vreun beneficiu. Pe foarte scurt, o grimasă pe patru roti. Pentru binele BMW, inca nutresc speranta ca s-a facut o regretabila eroare la OSIM cu titulatura acestui model. Fiindca-i împotriva firii.

  • ds, marţi, 11.02.2025 14:08

    "Pentru traficul aglomerat din București, cei 184 de cai putere sunt mai mult decât suficienți." Cred că pentru balamucul din București sunt suficienți și 55 cp. Acum, pe bune, așa cum am mai spus, la fel ca și Fiat-ul 600e, mi se pare o mașină pentru fițe de do'nșoară întreținută care se deplasează de la cosmetician la mall, la cafea și shoping.

  • eu, marţi, 11.02.2025 14:35

    masina asta este incantatoare ca design. n-are cum sa nu intoarca capete de admiratie: jante incredibil de aspectuoase, proportii echilibrate, suprafete bine tensionate si accente de contrast care imbina la perfectiune modernismul cu spiritul mini clasic. ma bucur ca nu vad crom, insa mi-ar fi placut sa vad prezenta tusa de contur a botului, din aluminiu satinat, care se ofera la versiunile superioare de echipare, mai ales pe culoarea asta care o prinde exceptional. si din nou jantele alea, mama mia cat de faine pot fi. evident ca nu este o masina utilitara, ci una de lifestyle, care vrajeste instant si convinge ca merita fiecare banut. interiorul este locul din care n-as mai pleca, iar ecranul ala oled desi pe forma rotunda si nepractica duce semnatura mini la un nou nivel. insa mini pe latura practica n-a stralucit niciodata, a fost cel mult manageble, la condus insa, vechea poveste mini, una de nota 10 de fiecare data. cine poate gestiona cu cap o autonomie reala in jur de 250 km, poate face o afacere buna cu Aceman-ul in versiune E. trebuie doar sa fii compatibil cu conceptul si cu spiritul urban pe care mini il emana, ca sa o poti vedea cu ochi buni.

  • @eu, marţi, 11.02.2025 15:15

    Dacă tu consideri că mașina asta e „încântătoare ca design” atunci cred că a venit timpul să mergi în vizită la oftalmolog. ...sau la psihiatru.

  • aha, marţi, 11.02.2025 15:59

    Mai degraba ASS decat AS. PS: Nu prea vad competitivitatea din "Preț competitiv, raportat la concurență". Fiat-ul ala 600e, desi e mai scump cu doar 2.300 de euro, are o baterie considerabil mai mare (38.5 kWh vs. 51 kWh, capacitati nete) Tot o baterie cu capacitatea neta de 51 kWh a fost montata si pe Opel-ul ala Mokka de 34.900 de euro.

  • M, marţi, 11.02.2025 16:27

    Ecranul ala rotund parca-i cantarul de la magazie. Fain tare!