4.4
de Gabriel Nica, Foto: Gabriel Nica, miercuri, 12 iulie

În vogă

Mercedes-Benz GLA este unul dintre acele modele care îți intră foarte ușor pe sub piele. Este și foarte popular. Realizezi rapid asta, pentru că e abia la a doua generație și, totuși, îl poți vedea peste tot pe stradă. De ce? Simplu: e crossover și e unul dintre cele mai accesibil Mercedes-uri.

Oferta de SUV-uri Mercedes-Benz a crescut constant de la momentul 0, cel al lansării originalului ML (dacă ignorăm G-Class). De atunci, în pas cu cererea pentru modele din ce în ce mai înalte, producătorul german a tot adus produse noi pe piață.

Lista era deschisă pe vremuri de GLK, care ulterior a devenit GLC. Pe atunci nu se întrevedea neapărat nevoia de un model mai mic. Însă, Europa a început să iubască SUV-urile mai rapid decât prevesteau unii. Așa că GLA a fost lansat în 2013, iar în 2020 am primit a doua generație. S-a maturizat și a crescut în dimensiuni, fix în locurile care contează.

Mai mult, și trenurile de rulare s-au adaptat la vremurile în care trăim, iar acum avem și soluții de tip plug-in hybrid, adică exact genul celei pe care v-o prezentăm noi aici.

PREZENTAREA MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O

  • GT, miercuri, 12.07.2023 23:57

    Putina documentare n-ar strica... GLA 250e nu are suspensie independenta pe spate nici macar ca optiune. Vine cu bara de torsiune. Iar la capitolul consum, sigur nu ati incurcat pe cel din oras cu cel de autostrada? In conditiile in care bateria e descarcata, in oras ar trebui sa consume undeva pe la 9-10 l /100km in timp ce pe autostrada nu ar trebui sa depaseasca 6 - 6,5 l /100km, considerand un stil de mers normal dar si un trafic normal .

  • Andrei, joi, 13.07.2023 20:55

    Nu au incurcat, in oras merge hibrid si au avut si bateria plina. Pe autostrada consuma cat un 3 litri turbo pe benzina :) Poza aia cu urmele de degete in compartimentul motor, hmm.

  • GT, joi, 13.07.2023 21:48

    Pai se mentioneaza clar ca valorile alea au fost obtinute cu bateria descarcata. Daca folosesti bateria poti obtine chiar si mai putin in oras fara probleme.

  • Test, vineri, 14.07.2023 16:36

    Am un A250e sedan cu același sistem de propulsie. Am avut autonomie electrică pana la 74 km (între 15 și 25 de grade) iar la un circuit prin România de 1200 km (foarte putin autostrada) am obținut un consum de benzina de 3.8. Probabil mașină este mai aerodinamică și mai ușoară decât GLA 250e.

  • Andrei, duminică, 16.07.2023 13:05

    Poti consuma 3.8% daca pleci mereu cu ea incarcata si mergi incet, 1200km in mai multe zile. Daca faci 1200km continuu vei avea 8-9% pe autostrada si vreo 7% pe dn-uri.

  • @Andrei, luni, 17.07.2023 13:57

    În cei 1200 km nu am încărcat niciodată mașină (la priza) desigur s-a încât singura la cobarari și am ajuns acasă cu 57% baterie. Cu fiecare mașină trebuie sa înveți sa mergi.

  • andrei, miercuri, 19.07.2023 13:24

    mda, cu un bmw mild hybrid scot pe autostrada net mai putin cu o masina de 1.6 tone, adica vizibil sub 7. si nici nu mai am grija incarcarii bateriei. e mai utila prin oras asta plug-in. dar.....de ce ai lua un suv pt oras????? ca nu are logica.