Motor / Transmisie

4.5

Gama lui GLA este incredibil de pestriță. Ai la dispoziție orice „aromă” atunci când te apuci de configurat un astfel de model: motorizări diesel, pe benzină și chiar hibride. Gama începe modest, cu un GLA 180d de 116 CP, dar apoi începe să urce ușor către modele mai puternice, și ajunge chiar la 421 de cai putere pe versiunile AMG.

De data aceasta nu ne-am delectat simțurile cu un model semnat de Affalterbach, ci cu un eficient GLA250e.

Numele îți spune doar cam ce regim de putere să aștepți de la modelul de față, nu și ce se află sub capotă. Dar de asta sunt eu aici. Avem de-a face cu un sistem hibrid în ton cu vremurile, alcătuit dintr-un motor termic, de 1.33 litri, pe benzină, turbo, cu 4 cilindri, ajutat de un motor electric în cutia de viteze.

Motorul clasic produce 160 CP și 250 Nm cuplu, în timp ce motorul electric dezvoltă 102 CP și 300 Nm cuplu. Nu vă grăbiți să concluzionați că avem 262 CP la dispoziție aici pentru că nu așa funcționează matematica la bordul hibridelor. Conform celor de la Mercedes-Benz, GLA 250e se poate baza pe maxim 218 CP și 450 Nm cuplu.

În realitate, te vei baza pe 300 Nm cam în orice situație, grație motorului electric, și vei urca până la valorile maximale doar în anumite condiții și destul de rar în mediul urban. Asta pentru că sistemul este gândit de așa natură încât plecările de pe loc să fie făcute electric, chiar și dacă bateria pare descărcată complet.

Exploatarea lui GLA250e prin mediul urban este foarte relaxantă fix din acest motiv. Rularea în modul electric nu are nicio sincopă, deși, uneori, mai simți trecerea cutiei de viteze cu 8 rapoarte și dublu ambreiaj prin trepte. Însă, trebuie să fii foarte atent pentru asta.

Atunci când motorul termic pornește, sunetul său inconfundabil pătrunde în cabină și nu este neapărat cel mai plăcut din lume. Ba chiar am fost surprins de cât de mult zgomot ajungea în habitaclu de sub capotă.

Per total, cei 218 CP sunt de ajuns pentru orice situație. Motorul termic, deși cam zgomotos, e bine echilibrat și livrează liniar resursele. Nu am observat nici probleme pe partea de transmisie, care s-a achitat de atribuții fără reproș în mare parte din timp. Spun asta pentru că, uneori, la trecerea de pe deplasarea electrică pe cea termică, simți o subtilă ezitare din partea trenului de rulare.

  • GT, miercuri, 12.07.2023 23:57

    Putina documentare n-ar strica... GLA 250e nu are suspensie independenta pe spate nici macar ca optiune. Vine cu bara de torsiune. Iar la capitolul consum, sigur nu ati incurcat pe cel din oras cu cel de autostrada? In conditiile in care bateria e descarcata, in oras ar trebui sa consume undeva pe la 9-10 l /100km in timp ce pe autostrada nu ar trebui sa depaseasca 6 - 6,5 l /100km, considerand un stil de mers normal dar si un trafic normal .

  • Andrei, joi, 13.07.2023 20:55

    Nu au incurcat, in oras merge hibrid si au avut si bateria plina. Pe autostrada consuma cat un 3 litri turbo pe benzina :) Poza aia cu urmele de degete in compartimentul motor, hmm.

  • GT, joi, 13.07.2023 21:48

    Pai se mentioneaza clar ca valorile alea au fost obtinute cu bateria descarcata. Daca folosesti bateria poti obtine chiar si mai putin in oras fara probleme.

  • Test, vineri, 14.07.2023 16:36

    Am un A250e sedan cu același sistem de propulsie. Am avut autonomie electrică pana la 74 km (între 15 și 25 de grade) iar la un circuit prin România de 1200 km (foarte putin autostrada) am obținut un consum de benzina de 3.8. Probabil mașină este mai aerodinamică și mai ușoară decât GLA 250e.

  • Andrei, duminică, 16.07.2023 13:05

    Poti consuma 3.8% daca pleci mereu cu ea incarcata si mergi incet, 1200km in mai multe zile. Daca faci 1200km continuu vei avea 8-9% pe autostrada si vreo 7% pe dn-uri.

  • @Andrei, luni, 17.07.2023 13:57

    În cei 1200 km nu am încărcat niciodată mașină (la priza) desigur s-a încât singura la cobarari și am ajuns acasă cu 57% baterie. Cu fiecare mașină trebuie sa înveți sa mergi.

  • andrei, miercuri, 19.07.2023 13:24

    mda, cu un bmw mild hybrid scot pe autostrada net mai putin cu o masina de 1.6 tone, adica vizibil sub 7. si nici nu mai am grija incarcarii bateriei. e mai utila prin oras asta plug-in. dar.....de ce ai lua un suv pt oras????? ca nu are logica.