4.6
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, joi, 22 august

Remarcabil

Uneori, nici nu realizăm cât de norocoși suntem. Într-o lume dominată de SUV-uri și crossovere de toate felurile, readucerea la viață a unui nume precum SL ar părea imposibilă. Și, totuși, Mercedes-Benz a decis că imposibilul e nimic, urmând sfatul unei alte companii germane faimoase.

Iată cum, în anul 2023, am ajuns să testăm o mașină care ține în viață o tradiție care a început acum 70 de ani, cu un model legendar: 300 SL. Lansat în 1954, originalul SL rămâne și în ziua de azi un punct de cotitură pentru Mercedes-Benz, pentru rivalii săi, dar și pentru industrie per total.

Iar de atunci, de fiecare dată când vedeai emblema „SL” pe o mașină, știai la ce să te aștepți. De la începuturi, modelul german a definit luxul și confortul pe patru roți. A fost un Gran Tourer excelent, cu unele excese sportive.

Pentru cea mai recentă versiune a sa, Mercedes-Benz a pregătit schimbări majore. De data aceasta, singurele modele pe care poți să ți le cumperi cu sigla SL pe portbagaj, sunt de la divizia AMG. Pe scurt: au rămas doar supersportivele în gamă, iar asta aduce în prim plan câteva controverse.

  • Jian de la Calafat, joi, 22.08.2024 17:45

    SL 63 amg 4Matic+, doar unul dintre multele exemple care reconfirma faptul ca BEV-urile sunt destinate exclusiv hipoacuzicilor.

  • spaclu lu manole, joi, 22.08.2024 18:01

    Ha-ha-ha ... deci ti-a zburat sapca din cap:):) Daca imi dai voie pentru un pont: trage cozorocul mai jos. Fa proba la viteze mici si asigura-te ca vantul impinge cozorocul in jos. Strange sapca un pic mai mult, dar nu prea tare, ca devine suparator dupa o vreme. Dup-aia poti s-o calci in voie. E o veste foarte buna ca au reusit pana la urma sa imbunatateasca timpul de selectie al vitezelor si sa seteze transmisia pe schimburi mai rapide. Lentoarea transmisiei a fost unul din punctele slabe ale generatiilor precedente. Cat despre culoare, design si atractivitate, putine lucruri sunt mai dezirabile decat o decapotabila rosie de la Mercedes. Pretul insa ... la banii actuali costa cam cat era un SL65 acum 20 de ani. Adica un V12 veritabil. Cu sunet, rafinament si livrare a puterii corespunzatoare :) Este mare pacat ca reglementarile actuale din UE au estompat sunetul demential al V8-ului din AMG-urile anilor 2008-2015. Odata cu trecerea cel de 4.0L s-a pierdut mult din farmecul motorului, indiferent ca era la relanti sau sus in turatii. In ziua de azi, AMG iti baga pe gat 4 cilindri electrificati care suna ca un aspirator lesinat. Iar de maine-poimaine, odata cu trecerea la electrice va fi ... liniste totala. Poate ca nu va fi rau, dar cu siguranta o sa lipseasca amprenta auditiva inconfundabila. De-asta zic, enjoy it while it lasts.

  • curcubitaceu progresist, joi, 22.08.2024 18:10

    bebelusi in flacari.... plamanasi putrezi.... trala la la lala....

  • Matei, vineri, 23.08.2024 16:33

    "Eu am obținut un consum mixt de aproximativ 20 de litri/100 km și chiar nu mi se pare mult. Singura problemă e că rezervorul are doar 70 de litri, iar asta înseamnă că o sa faci în jur de 300 de kilometri până la următoarea alimentare." Hehe, dar măcar alimentezi in 5 minute, dacă nu e coadă la benzinărie și ești masochist care merge 1000km intr-o zi. Într-o mașină gândită pentru placere, nu andurantă.

  • Andrei, luni, 26.08.2024 14:34

    Cand Mercedes incearca sa se apropie de Porsche. Si nu ii iese. Mi-au placut dintotdeauna modelele mai vechi, cred ca au gresit alegand aceasta cale.