Motor / Transmisie

5.0

Așa cum spuneam, dacă vrei să îți cumperi un SL nou, ai la dispoziție doar versiuni AMG. Și dacă ai sărit direct la concluzia că vorbim doar de propulsoare V8 de 6.2 litri, probabil nu te-ai mai uitat prin gama celor de la Mercedes-Benz de ceva timp.

„Pornirea” se face cu 4 cilindri. Mai exact, un motor de 2 litri cu 4 cilindri, pe care îl găsești pe SL 43 AMG. Da. Se poate. Acesta are destulă putere pentru orice gusturi, respectiv 381 CP.

Din fericire, celelalte două opțiuni se bazează pe motorul de 4 litri, twin-turbo, V8 pe care îl știm de ani buni, tactat în două configurații diferite. SL 55 are 476 CP, în timp ce SL 63 urcă la 585 și 800 Nm cuplu, configurație pe care am avut-o și noi la test.

Dacă ar fi să vă descriu cum sună acest motor, cel mai simplu ar fi să vă rog să vă închipuiți că sunteți într-un safari și fix în fața voastră s-a poticnit un leu matur, gata să-și apere teritoriul. Iar leul ăsta s-a decis să înceapă procesul cu ceva răgete din toți rărunchii. Cam așa se aude și acest V8, iar adrenalina pe care o simți în safari, o resimți și la volanul acestei decapotabile.

Transmisia, indiferent de varianta aleasă, este asigurată de o cutie de viteze cu 9 rapoarte MCT, care livrează schimburile de trepte cu o rapiditate uluitoare și un simț aproape mecanic, unic în industrie în acest moment. Mi-a adus foarte mult aminte de unitățile SMG ale celor de la BMW, de acum mai bine de 20 de ani, care se simțeau aproape ca o transmisie manuală robotizată.

Ei bine, acest sistem cu 9 trepte, care practic e bazat pe cutia de viteze arhicunoscută în universul Daimler, 9G-Tronic, dar fără convertizor de cuplu, reușește să livreze acel șoc mecanic pe care ți-l dorești de la o mașină de mare performanță, dar care a început să dispară de pe modelele contemporane. Bineînțeles, brutalitatea schimburilor poate fi ajustată, iar în modul Confort, acestea sunt aproape insesizabile. Dacă mergi în modul Sport, însă, lucrurile se schimbă.

Încă un mare plus este partea de schimbare manuală a treptelor. Padelele de pe volan par să aibă un răspuns impecabil la orice comandă, iar cutia de viteze se adaptează din mers.

Nu în ultimul rând, trebuie să precizăm că am avut și sistemul de tracțiune integrală 4Matic+ la dispoziție, care nu doar că trimite resursele predominant către puntea spate, ci poate să le trimită DOAR acolo, dacă vrei, în Drift Mode. Eu nu am tentat soarta și am ținut sistemele electronice de siguranță pornite.

  • Jian de la Calafat, joi, 22.08.2024 17:45

    SL 63 amg 4Matic+, doar unul dintre multele exemple care reconfirma faptul ca BEV-urile sunt destinate exclusiv hipoacuzicilor.

  • spaclu lu manole, joi, 22.08.2024 18:01

    Ha-ha-ha ... deci ti-a zburat sapca din cap:):) Daca imi dai voie pentru un pont: trage cozorocul mai jos. Fa proba la viteze mici si asigura-te ca vantul impinge cozorocul in jos. Strange sapca un pic mai mult, dar nu prea tare, ca devine suparator dupa o vreme. Dup-aia poti s-o calci in voie. E o veste foarte buna ca au reusit pana la urma sa imbunatateasca timpul de selectie al vitezelor si sa seteze transmisia pe schimburi mai rapide. Lentoarea transmisiei a fost unul din punctele slabe ale generatiilor precedente. Cat despre culoare, design si atractivitate, putine lucruri sunt mai dezirabile decat o decapotabila rosie de la Mercedes. Pretul insa ... la banii actuali costa cam cat era un SL65 acum 20 de ani. Adica un V12 veritabil. Cu sunet, rafinament si livrare a puterii corespunzatoare :) Este mare pacat ca reglementarile actuale din UE au estompat sunetul demential al V8-ului din AMG-urile anilor 2008-2015. Odata cu trecerea cel de 4.0L s-a pierdut mult din farmecul motorului, indiferent ca era la relanti sau sus in turatii. In ziua de azi, AMG iti baga pe gat 4 cilindri electrificati care suna ca un aspirator lesinat. Iar de maine-poimaine, odata cu trecerea la electrice va fi ... liniste totala. Poate ca nu va fi rau, dar cu siguranta o sa lipseasca amprenta auditiva inconfundabila. De-asta zic, enjoy it while it lasts.

  • curcubitaceu progresist, joi, 22.08.2024 18:10

    bebelusi in flacari.... plamanasi putrezi.... trala la la lala....

  • Matei, vineri, 23.08.2024 16:33

    "Eu am obținut un consum mixt de aproximativ 20 de litri/100 km și chiar nu mi se pare mult. Singura problemă e că rezervorul are doar 70 de litri, iar asta înseamnă că o sa faci în jur de 300 de kilometri până la următoarea alimentare." Hehe, dar măcar alimentezi in 5 minute, dacă nu e coadă la benzinărie și ești masochist care merge 1000km intr-o zi. Într-o mașină gândită pentru placere, nu andurantă.

  • Andrei, luni, 26.08.2024 14:34

    Cand Mercedes incearca sa se apropie de Porsche. Si nu ii iese. Mi-au placut dintotdeauna modelele mai vechi, cred ca au gresit alegand aceasta cale.