Citroen C5 Aircross
Covor marocan
După un al doilea Război Moondial care a lăsat-o destul de șifonată, Franța a avut nevoie de câțiva ani buni pentru a-și reveni. În toate segmentele industriei. Inclusiv în industria auto. În 1955, se năștea însă un superstar care avea să pună din nou Franța în cărțile istoriei motorizate, așa cum o făcuse Traction Avant.
Citroen lansa la Salonul Auto de la Paris din acel an un model complet nou: DS. Mulți au spus că părea ca o mașină care a căzut din cer. Un design ieșit din comun și multă tehnologie inovatoare pentru acea perioadă au făcut ca în primele 15 minute de la dezvăluirea mașinii să se înregistreze deja 743 de comenzi. La finalul zilei erau 12.000 de comenzi, iar la finalul salonului Citroen se putea lăuda cu 80.000 de clienți pentru DS.
Un record care a stat în picioare vreme de aproape 60 de ani, când o altă mașină spectaculoasă s-a bucurat de un val nemaivăzut de comenzi: Tesla Model 3.
Pe lângă designul futurist, Citroen DS introducea pentru prima dată frânele pe disc, farurile care se ajustau în funcție de direcție și, cel mai important, o suspensie hidraulică autonivelantă, perfectă pentru drumurile grele din Franța acelei vremi.
Fără să știe, Citroen scria istorie cu suspensia sa și consolida o trăsătură brandului: confortul. De atunci, Citroen a devenit etalonul brandurilor de volum când a venit vorba de confort. Ba francezii au încercat să migreze ușor și către segmentul premium cu uluitorul C6, lăudat de asemenea pentru confortul său excepțional.
Acum, când piața auto a devenit o adevărată junglă, francezii vor mai mult ca oricând să le amintească europenilor de suspensia care i-a consacrat. Și, pentru ca ea să ajungă la un număr cât mai mare de oameni, s-au gândit să o introducă pe acele mașini care sunt deja un hit pe Bătrânul Continent: SUV-urile.
Cel mai nou exponent al confortului francez este SUV-ul Citroen C5 Aircross. Frate de platformă cu Peugeot 3008 și Opel Grandland X, Citroen C5 Aircross a încercat să mă convingă de confortul său pe drumurile dificile din Maroc. Țara din nordul Africii are un adevărat banc de testare pentru trenul de rulare al oricărui producător, premium sau de volum.
Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.