Citroen C5 Aircross

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut8 Shine

Motor / Transmisie

4.0

Citroen C5 Aircross va fi disponibil cu o gamă generoasă de motorizări. Benzinare sau dieseluri de 130 sau de 180 de cai putere. Pentru că drumurile pustii din Maroc îți fac poftă de câteva sute de kilometri de macadam sau șosele proaste, Citroen a pregătit pentru noi doar versiunile de top ale SUV-ului.

Am gustat din cei 180 de cai putere și în versiune diesel, dar și benzină. O să încep să vă vorbesc mai întâi despre motorul pe benzină de 180 de cai putere, pe care l-am testat preț de vreo trei ore în a doua zi a evenimentului organizat de Citroen. Unitatea oferă un rafinament bun, abia peste 4500 de rotații cei patru cilindri devenind ușor zgomotoși. Resursele sunt bune și ele și nu cred că o să fie situații în care o să simțiți nevoia de mai mult. Poate doar pe autostradă, la viteze mai mari.

Pentru că țara noastră continuă să iubească dieselul, mai ales când vine vorba de SUV-uri, în testul de azi vom diseca agregatul de 2.0 litri și 180 de cai putere. Antifonarea este destul de bună la ralanti și la viteze mici, însă vocea guturală a dieselului începe să se facă auzită după 2500 de rotații.

Dinamica bună este garantată de un cuplu motor de 400 Nm, disponibil de pe la 2000 de rotații. El face ca reprizele să fie bune și ca C5 Aircross să-ți ofere încredere în acele situații în care vrei să depășești pe drumurile naționale de la noi.

Cel mai mare SUV din gama Citroen va fi oferit și cu vârful tehnologiei franceze în materie de transmisie. Este vorba despre o cutie cu opt trepte, dezvoltată în interiorul companiei, care promite să fie mai eficientă cu 7% decât vechea transmisie automată cu șase trepte. Asta pentru că vine cu două rapoarte în plus, dar și pentru că beneficiază de o decuplare a motorului în situațiile de solicitare redusă.

Schimbarea celor opt rapoarte se face destul de liniar, însă retrogradarea lasă de dorit. Cutia este de multe ori debusolată când soliciți mai multe resurse. De asemenea, întârzie o retrogradare esențială atunci când frânezi înainte de curbă. Lucrurile se mai reglează atunci când folosești padelele din spatele volanului. Răspunsul cutiei este mult mai prompt și parcă te bucuri mai mult de elasticitatea motorului.

  • ACE - Craiova, marţi, 11.12.2018 12:19

    Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.

  • @automarket, marţi, 11.12.2018 12:32

    ampatament 1360 mm? sigur?

  • nsn, marţi, 11.12.2018 12:32

    hello! nu poate avea un ampatament asa mic...poate 2630 mm....

  • mircea, marţi, 11.12.2018 13:32

    @Automarket @nsn Mulțumim pentru sesizare. Am corectat valoarea.

  • pipo, marţi, 11.12.2018 16:13

    Imi place mult interiorul . In rest... acelasi nonsens pt. mine - SUV fara tractiune integrala. Vad ca e un trend solid asa deci trag concluzia ca ...nu mai sunt din peisaj...probabil varsta a inceput sa-si spuna cuvantul ,deci no comment in rest.

  • @pipo, marţi, 11.12.2018 17:26

    In afara de a creste consumul si greutatea masinii pentru ce ar avea nevoie masina asta de tractiune integrala?

  • Fara alehas, marţi, 11.12.2018 22:45

    @pipo Asa cum arata numele ei avem de a face cu un crossover. Dotata cu grip-control eu zic ca poate face un soft off-road cu motorizarea asta.

  • Anonim, miercuri, 12.12.2018 08:43

    Masina nu arata rau dar marea problema este pretul mare de vanzare si pretul scazut la revanzare .

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 12.12.2018 14:20

    Parerea mea e ca cei de la PSA au adoptat tractinuea 4x2 pentru ca si filosofia acestor SUV-uri sunt de un fel de MPV cu garda la sol mai ridicata. In plus, chestia ca nu are 4x4 este mai mult psihologica pentru ca din toate cunostintele mele cu masini 4x4 nici macar una din ele nu au iesit vreodata pe un drum forestier sau au solicitat tractiunea 4x4 doar iarna pe zapada, atat.

  • @Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 17:05

    Masinine astea ies de pe strada doar cand urca bordurile. Si n-au nevoie de 4x4 pentru asta.

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:57

    @@ Fara alehas Absolut de acord. Acesta a foat si sensul celor mentionate de mine (drum forestier ori ,,urca bordurile,, , cum ai mentionat).

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:58

    Erata: ,,fost,,

  • Citrozaur C5 contra 1 Airflatu, miercuri, 12.12.2018 20:43

    Urât ca naiba cu furunculii ăia zborşiţi primprejur. Dacă mai sunt şi roşii, cum am văzut la varianta albă, zici că-s bube frecate de caldarâm. Pe de altă parte, dacă-i doar cazan de oraş, de ce dreaq i-au făcut garda aia la sol de 23 cm? Să poţi parca pe spaţiile verzi, printre boscheţi? Înălţătura asta dăunează grav consumului mai ales că are o aerodinamică de dulap

  • hazard, joi, 13.12.2018 07:42

    4x4 nu e bun numai pentru offroad, poate reusiti o conexiune intre cei doi-trei neuroni si sa va dati seama de ce....

  • M, joi, 13.12.2018 13:45

    hazard...….fii bun si ingaduitor cu noi si ne lumineaza tu, impartaseste-ne din cunoasterea ta.

  • Calingura, vineri, 14.12.2018 17:41

    E bun sa iesi cu el din parcare fara sa mai dai zapada, e bun sa ai stabilitate mai trainica. Dar e si bun sa fie mai scump, mai greu, sa consume mai mult si sa ia din portbagaj.

  • eu, luni, 17.12.2018 09:46

    Cum reusiti sa scoateti mereu consum dublu fata de ce se da in fisa, de la 4.7-4.9 sa reusesti un 8 % mi se pare ...

  • Marius, duminică, 23.06.2019 20:46

    Eu am comandat deja una