Motor / Transmisie
Citroen C5 Aircross va fi disponibil cu o gamă generoasă de motorizări. Benzinare sau dieseluri de 130 sau de 180 de cai putere. Pentru că drumurile pustii din Maroc îți fac poftă de câteva sute de kilometri de macadam sau șosele proaste, Citroen a pregătit pentru noi doar versiunile de top ale SUV-ului.
Am gustat din cei 180 de cai putere și în versiune diesel, dar și benzină. O să încep să vă vorbesc mai întâi despre motorul pe benzină de 180 de cai putere, pe care l-am testat preț de vreo trei ore în a doua zi a evenimentului organizat de Citroen. Unitatea oferă un rafinament bun, abia peste 4500 de rotații cei patru cilindri devenind ușor zgomotoși. Resursele sunt bune și ele și nu cred că o să fie situații în care o să simțiți nevoia de mai mult. Poate doar pe autostradă, la viteze mai mari.
Pentru că țara noastră continuă să iubească dieselul, mai ales când vine vorba de SUV-uri, în testul de azi vom diseca agregatul de 2.0 litri și 180 de cai putere. Antifonarea este destul de bună la ralanti și la viteze mici, însă vocea guturală a dieselului începe să se facă auzită după 2500 de rotații.
Dinamica bună este garantată de un cuplu motor de 400 Nm, disponibil de pe la 2000 de rotații. El face ca reprizele să fie bune și ca C5 Aircross să-ți ofere încredere în acele situații în care vrei să depășești pe drumurile naționale de la noi.
Cel mai mare SUV din gama Citroen va fi oferit și cu vârful tehnologiei franceze în materie de transmisie. Este vorba despre o cutie cu opt trepte, dezvoltată în interiorul companiei, care promite să fie mai eficientă cu 7% decât vechea transmisie automată cu șase trepte. Asta pentru că vine cu două rapoarte în plus, dar și pentru că beneficiază de o decuplare a motorului în situațiile de solicitare redusă.
Schimbarea celor opt rapoarte se face destul de liniar, însă retrogradarea lasă de dorit. Cutia este de multe ori debusolată când soliciți mai multe resurse. De asemenea, întârzie o retrogradare esențială atunci când frânezi înainte de curbă. Lucrurile se mai reglează atunci când folosești padelele din spatele volanului. Răspunsul cutiei este mult mai prompt și parcă te bucuri mai mult de elasticitatea motorului.
Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.