Consum
Dieselul este preferat în continuare pentru consumul său mai redus. În cazul versiunii testate de mine, 180 de cai putere sunt ceva mai gurmanzi. Poți să-i mai cumințești dacă te înduri să apeși butonul Eco și să anesteziezi reacțiile mașinii. Eu n-am făcut-o pe drumurile din Maroc și am finalizat testul cu o valoare de consum de 8 litri/100 de kilometri.
Traseul nu a fost așa de ușor, au fost porțiuni dificile, drumuri destul de proaste și un regim de rulare destul de alert. Între noi fie vorba, mi-a mai scăpat și degetul pe butonul Sport, care trage mai tare de resursele de sub capotă și întârzie schimbarea treptelor de viteză.
În fișa tehnică, Citroen ne promite o valoare medie a consumului de 4.7 litri la 100 de kilometri. Ea poate urca insesizabil până la 4.9 litri dacă optați pentru un set de jante mai mari.
Dacă ne uităm în segment, o să vedem că Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Seat Ateca, Mazda CX-5, Kia Sportage și Hyundai Tucson au valori de consum cu mult mai mari. E drept, toate aceste mașini, cu motorizări comparabile ca putere, sunt oferite cu 4x4, ceea ce cântărește destul de mult când vine vorba despre consum. La propriu.
Fratele Peugeot 3008 consumă ceva mai puțin, doar 4.4 litri/100 de kilometri, însă oferă doar o versiune cu 150 de cai putere. Tot 150 de cai are și Skoda Karoq, însă cehul vine cu 4x4 și cu un consum de 5.2 litri/100 de kilometri. Best-seller-ul segmentului, Nissan Qashqai, care poate fi comandat doar cu 130 de cai putere, dar cu 4x4 și manuală, consumă 4.9 litri/100 km. L-am lăsat la final pe Opel Grandland X, care promite tot un consum de 4.9 litri/100 de kilometri în versiunea sa diesel cu 177 de cai putere.
Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.