Performante
Spuneam la începutul testului că Citroen și-a dorit să le ofere clienților săi un SUV confortabil. Rezultă că sportivitatea le-a fost lăsată altora. Cel puțin la prima vedere. Cu cei 180 de cai ai săi, Citroen C5 Aircross accelerează de la 0 la 100 de km/h în 8.6 secunde. Nu îți lasă impresia că ar fi lent. Ba chiar își face bine datoria și îți conferă o dinamică de care orice familist va fi mulțumit.
Lipsa unei tracțiuni integrale nu ajută prea mult la plecarea de pe loc, însă ajută faptul că masa totală este mai redusă decât a rivalilor cu 4x4. Și asta pare să influențeze mai mult, pentru că Citroen C5 Aircross este mai rapid decât versiunile similare ale lui Ford Kuga, Mazda CX-5, Hyundai Tucson și Kia Sportage. Și fratele Opel Grandland X va fi ceva mai lent, cu cele 9.1 secunde ale sale.
Nissan Qashqai e undeva departe cu cele 10.1 secunde promise, dar are și cu 50 de cai putere în minus. Și Peugeot 3008 are cu 30 de cai în minus și este mai lent cu o secundă decât C5 Aircross.
Ajungem însă în dreptul SUV-urilor din Grupul Volkswagen: Seat Ateca și Volkswagen Tiguan au 190 de cai putere, DSG, 4x4 și un timp de accelerare care scade sub 8 secunde. Skoda Karoq și cei 150 de cai putere ai săi nu fac o ecuație mai rapidă decât C5 Aircross.
Așa că, dacă tragem linie, observăm un deznodământ la care nu ne-am fi așteptat: Citroen C5 Aircross poate fi nu doar confortabil, ci și destul de performant când vine vorba de accelerare.
Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.