Citroen C5 Aircross

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut8 Shine

Performante

4.0

Spuneam la începutul testului că Citroen și-a dorit să le ofere clienților săi un SUV confortabil. Rezultă că sportivitatea le-a fost lăsată altora. Cel puțin la prima vedere. Cu cei 180 de cai ai săi, Citroen C5 Aircross accelerează de la 0 la 100 de km/h în 8.6 secunde. Nu îți lasă impresia că ar fi lent. Ba chiar își face bine datoria și îți conferă o dinamică de care orice familist va fi mulțumit.

Lipsa unei tracțiuni integrale nu ajută prea mult la plecarea de pe loc, însă ajută faptul că masa totală este mai redusă decât a rivalilor cu 4x4. Și asta pare să influențeze mai mult, pentru că Citroen C5 Aircross este mai rapid decât versiunile similare ale lui Ford Kuga, Mazda CX-5, Hyundai Tucson și Kia Sportage. Și fratele Opel Grandland X va fi ceva mai lent, cu cele 9.1 secunde ale sale.

Nissan Qashqai e undeva departe cu cele 10.1 secunde promise, dar are și cu 50 de cai putere în minus. Și Peugeot 3008 are cu 30 de cai în minus și este mai lent cu o secundă decât C5 Aircross.

Ajungem însă în dreptul SUV-urilor din Grupul Volkswagen: Seat Ateca și Volkswagen Tiguan au 190 de cai putere, DSG, 4x4 și un timp de accelerare care scade sub 8 secunde. Skoda Karoq și cei 150 de cai putere ai săi nu fac o ecuație mai rapidă decât C5 Aircross.

Așa că, dacă tragem linie, observăm un deznodământ la care nu ne-am fi așteptat: Citroen C5 Aircross poate fi nu doar confortabil, ci și destul de performant când vine vorba de accelerare.

  • ACE - Craiova, marţi, 11.12.2018 12:19

    Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.

  • @automarket, marţi, 11.12.2018 12:32

    ampatament 1360 mm? sigur?

  • nsn, marţi, 11.12.2018 12:32

    hello! nu poate avea un ampatament asa mic...poate 2630 mm....

  • mircea, marţi, 11.12.2018 13:32

    @Automarket @nsn Mulțumim pentru sesizare. Am corectat valoarea.

  • pipo, marţi, 11.12.2018 16:13

    Imi place mult interiorul . In rest... acelasi nonsens pt. mine - SUV fara tractiune integrala. Vad ca e un trend solid asa deci trag concluzia ca ...nu mai sunt din peisaj...probabil varsta a inceput sa-si spuna cuvantul ,deci no comment in rest.

  • @pipo, marţi, 11.12.2018 17:26

    In afara de a creste consumul si greutatea masinii pentru ce ar avea nevoie masina asta de tractiune integrala?

  • Fara alehas, marţi, 11.12.2018 22:45

    @pipo Asa cum arata numele ei avem de a face cu un crossover. Dotata cu grip-control eu zic ca poate face un soft off-road cu motorizarea asta.

  • Anonim, miercuri, 12.12.2018 08:43

    Masina nu arata rau dar marea problema este pretul mare de vanzare si pretul scazut la revanzare .

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 12.12.2018 14:20

    Parerea mea e ca cei de la PSA au adoptat tractinuea 4x2 pentru ca si filosofia acestor SUV-uri sunt de un fel de MPV cu garda la sol mai ridicata. In plus, chestia ca nu are 4x4 este mai mult psihologica pentru ca din toate cunostintele mele cu masini 4x4 nici macar una din ele nu au iesit vreodata pe un drum forestier sau au solicitat tractiunea 4x4 doar iarna pe zapada, atat.

  • @Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 17:05

    Masinine astea ies de pe strada doar cand urca bordurile. Si n-au nevoie de 4x4 pentru asta.

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:57

    @@ Fara alehas Absolut de acord. Acesta a foat si sensul celor mentionate de mine (drum forestier ori ,,urca bordurile,, , cum ai mentionat).

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:58

    Erata: ,,fost,,

  • Citrozaur C5 contra 1 Airflatu, miercuri, 12.12.2018 20:43

    Urât ca naiba cu furunculii ăia zborşiţi primprejur. Dacă mai sunt şi roşii, cum am văzut la varianta albă, zici că-s bube frecate de caldarâm. Pe de altă parte, dacă-i doar cazan de oraş, de ce dreaq i-au făcut garda aia la sol de 23 cm? Să poţi parca pe spaţiile verzi, printre boscheţi? Înălţătura asta dăunează grav consumului mai ales că are o aerodinamică de dulap

  • hazard, joi, 13.12.2018 07:42

    4x4 nu e bun numai pentru offroad, poate reusiti o conexiune intre cei doi-trei neuroni si sa va dati seama de ce....

  • M, joi, 13.12.2018 13:45

    hazard...….fii bun si ingaduitor cu noi si ne lumineaza tu, impartaseste-ne din cunoasterea ta.

  • Calingura, vineri, 14.12.2018 17:41

    E bun sa iesi cu el din parcare fara sa mai dai zapada, e bun sa ai stabilitate mai trainica. Dar e si bun sa fie mai scump, mai greu, sa consume mai mult si sa ia din portbagaj.

  • eu, luni, 17.12.2018 09:46

    Cum reusiti sa scoateti mereu consum dublu fata de ce se da in fisa, de la 4.7-4.9 sa reusesti un 8 % mi se pare ...

  • Marius, duminică, 23.06.2019 20:46

    Eu am comandat deja una