Interior
Mă bucură foarte tare diferențierea pe care Grupul PSA o face între cele două mărci ale sale: Peugeot și Citroen. De fapt între cele trei mărci ale sale, de când cu preluarea Opel. Deși arhitecturile sunt comune, designul exterior și interior al modelelor este profund diferit.
În cazul lui Citroen C5 Aircross s-a mers pe o rețetă ceva mai practică și nu atât de flamboiantă ca în cazul fratelui Peugeot 3008. Chiar dacă funcțiile sunt desenate după un șablon pragmatic, nu înseamnă că interiorul lui C5 Aircross este plictisitor.
Îmi plac poziționarea butoanelor, ergonomia și multiplele spații de depozitare. Cotiera este excelentă, spațiul pentru telefonul mobil este și el excelent, însă buzunarele ușilor ar fi trebuit să fie ceva mai încăpătoare.
La capitolul materiale, interiorul lui C5 Aircross este un amestec de bile albe și bile negre. Sunt 5 combinații de culori pentru interior, mulțumită unor materiale prietenoase în partea superioară a planșei de bord. Din păcate, partea inferioară este cam tare și neprietenoasă. Un astfel de plastic tare se regăsește și pe fețele ușilor, însă și aici el este prezent într-o zonă cu care nu interacționezi prea des. Partea superioară a feței de ușă, acolo unde e posibil să-ți sprijini cotul, este realizată dintr-un plastic moale, destul de plăcut.
Scaunele sunt mai confortabile ca oricând, pentru că vin cu o spumă nouă, mai groasă cu 15 mm. Suportul lor lateral nu este excelent, dar nu îmi aduc aminte vreun moment în care să-mi fi dorit ca fotoliul meu să mă strângă tare în brațe. Pentru că, până la urmă, scaunele lui C5 Aircross sunt adevărate fotolii.
Când vine vorba de spațiu interior, Citroen C5 Aircross îi declară război lui Skoda Karoq și chiar Kodiaq, pentru că își propune să ofere unul dintre cele mai generoase portbagaje din segment. În condiții normale de utilizare, capacitatea acestuia este de 580 de litri. Dacă pasagerii spate sunt dispuși la compromisuri, când vine vorba despre spațiul și așa limitat pentru picioare, atunci capacitatea ajunge la 720 de litri. Și dacă se renunță complet la pasagerii spate și se rabatează bancheta, atunci o să vă treziți cu 1630 de litri.
Generozitatea din portbagaj pare să aibă efecte pe locurile din spate, acolo unde spațiul la picioare este decent, dar nu excelează. Nici sub scaunele față nu există foarte mult spațiu pentru picioare. În condițiile astea, nu știu câți vor face compromisuri și vor glisa scaunele spate pentru a elibera mai mult loc în portbagaj.
La nivelul capului pare a fi spațiu suficient, însă, dacă ar fi să mă refer la versiunile echipate cu acoperiș panoramic, atunci trebuie să vă spun că am observat că partea laterală a plafonului stă destul de aproape de capul unui adult.
Din rațiuni practice, trebuie să aplaud folosirea unor scaune individuale în partea din spate, însă trebuie să vă atenționez și că suporturile de centură de pe aceste locuri sunt incomode pentru șezut. Situația se rezolvă când cuplați centurile și pe locurile din spate. Ceea ce vă recomand să faceți în fiecare mașină în care urcați.
Antifonarea habitaclului este bună, la viteze mari fiind resimțit doar un zgomot de rulare venit din partea anvelopelor.
Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.