Citroen C5 Aircross

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut8 Shine

Interior

4.0

Mă bucură foarte tare diferențierea pe care Grupul PSA o face între cele două mărci ale sale: Peugeot și Citroen. De fapt între cele trei mărci ale sale, de când cu preluarea Opel. Deși arhitecturile sunt comune, designul exterior și interior al modelelor este profund diferit.

În cazul lui Citroen C5 Aircross s-a mers pe o rețetă ceva mai practică și nu atât de flamboiantă ca în cazul fratelui Peugeot 3008. Chiar dacă funcțiile sunt desenate după un șablon pragmatic, nu înseamnă că interiorul lui C5 Aircross este plictisitor.

Îmi plac poziționarea butoanelor, ergonomia și multiplele spații de depozitare. Cotiera este excelentă, spațiul pentru telefonul mobil este și el excelent, însă buzunarele ușilor ar fi trebuit să fie ceva mai încăpătoare.

La capitolul materiale, interiorul lui C5 Aircross este un amestec de bile albe și bile negre. Sunt 5 combinații de culori pentru interior, mulțumită unor materiale prietenoase în partea superioară a planșei de bord. Din păcate, partea inferioară este cam tare și neprietenoasă. Un astfel de plastic tare se regăsește și pe fețele ușilor, însă și aici el este prezent într-o zonă cu care nu interacționezi prea des. Partea superioară a feței de ușă, acolo unde e posibil să-ți sprijini cotul, este realizată dintr-un plastic moale, destul de plăcut.

Scaunele sunt mai confortabile ca oricând, pentru că vin cu o spumă nouă, mai groasă cu 15 mm. Suportul lor lateral nu este excelent, dar nu îmi aduc aminte vreun moment în care să-mi fi dorit ca fotoliul meu să mă strângă tare în brațe. Pentru că, până la urmă, scaunele lui C5 Aircross sunt adevărate fotolii.

Când vine vorba de spațiu interior, Citroen C5 Aircross îi declară război lui Skoda Karoq și chiar Kodiaq, pentru că își propune să ofere unul dintre cele mai generoase portbagaje din segment. În condiții normale de utilizare, capacitatea acestuia este de 580 de litri. Dacă pasagerii spate sunt dispuși la compromisuri, când vine vorba despre spațiul și așa limitat pentru picioare, atunci capacitatea ajunge la 720 de litri. Și dacă se renunță complet la pasagerii spate și se rabatează bancheta, atunci o să vă treziți cu 1630 de litri.

Generozitatea din portbagaj pare să aibă efecte pe locurile din spate, acolo unde spațiul la picioare este decent, dar nu excelează. Nici sub scaunele față nu există foarte mult spațiu pentru picioare. În condițiile astea, nu știu câți vor face compromisuri și vor glisa scaunele spate pentru a elibera mai mult loc în portbagaj.

La nivelul capului pare a fi spațiu suficient, însă, dacă ar fi să mă refer la versiunile echipate cu acoperiș panoramic, atunci trebuie să vă spun că am observat că partea laterală a plafonului stă destul de aproape de capul unui adult.

Din rațiuni practice, trebuie să aplaud folosirea unor scaune individuale în partea din spate, însă trebuie să vă atenționez și că suporturile de centură de pe aceste locuri sunt incomode pentru șezut. Situația se rezolvă când cuplați centurile și pe locurile din spate. Ceea ce vă recomand să faceți în fiecare mașină în care urcați.

Antifonarea habitaclului este bună, la viteze mari fiind resimțit doar un zgomot de rulare venit din partea anvelopelor.

  • ACE - Craiova, marţi, 11.12.2018 12:19

    Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.

  • @automarket, marţi, 11.12.2018 12:32

    ampatament 1360 mm? sigur?

  • nsn, marţi, 11.12.2018 12:32

    hello! nu poate avea un ampatament asa mic...poate 2630 mm....

  • mircea, marţi, 11.12.2018 13:32

    @Automarket @nsn Mulțumim pentru sesizare. Am corectat valoarea.

  • pipo, marţi, 11.12.2018 16:13

    Imi place mult interiorul . In rest... acelasi nonsens pt. mine - SUV fara tractiune integrala. Vad ca e un trend solid asa deci trag concluzia ca ...nu mai sunt din peisaj...probabil varsta a inceput sa-si spuna cuvantul ,deci no comment in rest.

  • @pipo, marţi, 11.12.2018 17:26

    In afara de a creste consumul si greutatea masinii pentru ce ar avea nevoie masina asta de tractiune integrala?

  • Fara alehas, marţi, 11.12.2018 22:45

    @pipo Asa cum arata numele ei avem de a face cu un crossover. Dotata cu grip-control eu zic ca poate face un soft off-road cu motorizarea asta.

  • Anonim, miercuri, 12.12.2018 08:43

    Masina nu arata rau dar marea problema este pretul mare de vanzare si pretul scazut la revanzare .

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 12.12.2018 14:20

    Parerea mea e ca cei de la PSA au adoptat tractinuea 4x2 pentru ca si filosofia acestor SUV-uri sunt de un fel de MPV cu garda la sol mai ridicata. In plus, chestia ca nu are 4x4 este mai mult psihologica pentru ca din toate cunostintele mele cu masini 4x4 nici macar una din ele nu au iesit vreodata pe un drum forestier sau au solicitat tractiunea 4x4 doar iarna pe zapada, atat.

  • @Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 17:05

    Masinine astea ies de pe strada doar cand urca bordurile. Si n-au nevoie de 4x4 pentru asta.

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:57

    @@ Fara alehas Absolut de acord. Acesta a foat si sensul celor mentionate de mine (drum forestier ori ,,urca bordurile,, , cum ai mentionat).

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:58

    Erata: ,,fost,,

  • Citrozaur C5 contra 1 Airflatu, miercuri, 12.12.2018 20:43

    Urât ca naiba cu furunculii ăia zborşiţi primprejur. Dacă mai sunt şi roşii, cum am văzut la varianta albă, zici că-s bube frecate de caldarâm. Pe de altă parte, dacă-i doar cazan de oraş, de ce dreaq i-au făcut garda aia la sol de 23 cm? Să poţi parca pe spaţiile verzi, printre boscheţi? Înălţătura asta dăunează grav consumului mai ales că are o aerodinamică de dulap

  • hazard, joi, 13.12.2018 07:42

    4x4 nu e bun numai pentru offroad, poate reusiti o conexiune intre cei doi-trei neuroni si sa va dati seama de ce....

  • M, joi, 13.12.2018 13:45

    hazard...….fii bun si ingaduitor cu noi si ne lumineaza tu, impartaseste-ne din cunoasterea ta.

  • Calingura, vineri, 14.12.2018 17:41

    E bun sa iesi cu el din parcare fara sa mai dai zapada, e bun sa ai stabilitate mai trainica. Dar e si bun sa fie mai scump, mai greu, sa consume mai mult si sa ia din portbagaj.

  • eu, luni, 17.12.2018 09:46

    Cum reusiti sa scoateti mereu consum dublu fata de ce se da in fisa, de la 4.7-4.9 sa reusesti un 8 % mi se pare ...

  • Marius, duminică, 23.06.2019 20:46

    Eu am comandat deja una