Citroen C3 Aircross

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine
4.1
de Mircea Meşter, vineri, 13 octombrie

Original

Dacă trebuie să alegi o marcă auto care a ieșit în evidență prin experimentele pe care le-a făcut în ultimii 20 de ani, un candidat serios la un eventual titlu neoficial este, în mod cert, Citroen. Brandul francez a încercat - uneori cu succes, alteori cu mai puțin succes - să rearanjeze "ordinea" binecunoscută a lumii auto. Gândiți-vă doar, ca experiment, la faptul că atunci când Citroen muta instrumentarul de bord din fața ochilor șoferului, Tesla Motors nu exista pe orbită. Astăzi, Model 3 mută tot pe o tabletă aflată în centrul bordului și fanii bisericii Tesla cad în genunchi în fața "viziunii" designerilor. 

Nonconformism. Un termen care face parte din ADN-ul mărcii franceze fără ca reprezentanții acesteia să fie nevoiți să promoveze această caracteristică. Povestea este una veche și se leagă de marca franceză încă de la mijlocul secolului trecut, când Citroen inventa Traction Avant și apoi 2CV, fabulosul DS sau Dyane, dar continuă și astăzi, când pe piață există C4 Cactus sau noul C3, mașini care te fac să te freci la ochi înainte a de înțelege în detaliu ce a vrut să spună designerii când au pus mâna pe creion.

Un exemplu de curaj estetic a fost și C3 Picasso, un monovolum atipic construit special pentru familiile urbane nonconformiste, dar care a căzut în ultimii ani victimă în fața unui segment care a scăzut serios în preferințele clienților în ultimii ani. Aici stă, de altfel, și cheia apariției pe piață a noului C3 Aircross. Un SUV care înlocuiește efectiv în gamă defunctul C3 Picasso și care își propune să continue prezența francezilor într-o clasă B care virează din ce în ce mai serios spre caroseriile "borduriere", dacă-mi permiteți acest barbarism. 

Și le spun "borduriere" pentru că sunt mașini care nu au probleme să urce o bordură, dar care nu sunt create pentru off-road, indicatorul cel mai bun în acest sens fiind lipsa completă a unui sistem de tracțiune integrală. Le recunoașteți adunate sub sintagma "SUV-uri de oraș". Un tip de mașină care la prima vedere nu are prea multă logică practică, dar care punctează printr-o poziție înaltă la volan și prin garda la sol ridicată fără a "fura" din dimensiunile ultracompacte ale fraților hatchback. 

Să vedem ce știe să facă C3 Aircross, mașină pe care am avut ocazia de a o testa în cadrul evenimentului internațional dedicat presei de profil pe străzile și șoselele încurcate din Corsica.

  • Andy, vineri, 13.10.2017 02:45

    Dragut si funky modelul; e altceva vs. concurenta si asta e un lucru bun. @Mircea In vest exista si varianta de 130 cp a benzinarului turbo de 1.2 l. Era de precizat, desi deocamdata la noi nu e in oferta.

  • mircea, vineri, 13.10.2017 08:28

    @Andy Ar fi ceva muncă să menționăm de fiecare dată în teste motorizările și features-urile pe care nu le avem disponibile în România :) În unele cazuri aș avea o listă mai lungă decât testul în sine. Anyway, am specificat motorul de 130 CP. La cerere :)

  • vianu, vineri, 13.10.2017 09:37

    @Mircea......"mijlocul sezonului trecut?" eh...parca mai ieri era 2CV-ul :) uite asa umblau gandaceii aia pe strazi ! :))

  • mircea, vineri, 13.10.2017 10:20

    @vianu Fault involuntar. Cred că e reflex rămas de la cronicile de sport. Deși merge și așa dacă o luăm metaforic :) Merci.

  • ACE - Craiova, vineri, 13.10.2017 11:17

    Test drive-ul e foarte OK. Multumim pentru informatiile foarte detaliate ! Modelul arata, in general destul de bine, atat ii putem reprosa: 1) CITROEN nu a facut un mic efort sa aseze sistemul de navigatie ceva mai sus si anume in zona vizuala DIRECTA a soferului (seamana cu SUZUKI Vitara, in acest sens) .... 2) Nu ofera si o varianta 4x4, aidoma FORD EcoSport, SKODA Karok si VW T-Roc; 3) Nu ofera si variante hibrid / electrica.... Nota generala 8....

  • mircea, vineri, 13.10.2017 14:18

    @ACE 1. Nu m-a deranjat deloc aspectul ăsta în cadrul testului. 2. Ford EcoSport va avea 4x4 începând cu toamna acestui an pe versiunile produse la Craiova. 3. Din câte știu, hibrid/electric nu oferă nimeni în momentul ăsta în segmentul SUV-urilor B.

  • ACE - Craiova, vineri, 13.10.2017 14:42

    @Mircea 1. La toate marile firme ( Mercedes Benz, BMW, Mazda, Audi, Lexus, etc.) cam asta este tendinta - de a muta in zona superioara display-ul navigatiei...Eu zic ca asa este cel mai SAFE dpdv al urmaririi drumului si participantilor la trafic.... Mie de ex., la SUZUKI Vitara, nu mi s-a parut amplasarea optima .... 2. FORD EcoSport va avea 4x4 si versiune benzina ?! Ar fi O.K.! 3. Prin zona hibrizilor ar fi deocamdata TOYOTA C-HR ( care are display amplasat central sus - dar acesta este un model putin cam ciudat dpdv al design-ului....)

  • xxx, vineri, 13.10.2017 15:08

    Toata lumea vorbește de sistem 4x4 de la noul Suzuki Vitara. Va garantez ca nu este vreo mare brânza, pe un 4x2 (adică pe lângă osie) au (poate înghesuit grupul moto-propulsor, așa arata mașina pe care am condus-o, nu face mult mai mult decât un 4x2 (am condus si Vitara 2005 va garantez ca rupea drumurile rele) Referitor la topic am condus C3 cactus, marea mea problema a fost ca nu m-am simțit bine când am condus, toate chestiile mi s-au părut puse aiurea in special mă jena consola sper sa fi rezolvat problemele. In rest mașina arata frumos (părerea mea)

  • mircea, vineri, 13.10.2017 15:58

    @ACE 1. Tendința e de a renunța la display în favoarea head up display-ului, mai exact. 2. pe EcoSport va exista 4x4 doar pe 1.5 diesel de 125 CP. 3. C-HR e segment compact, un pas mai sus decât ce vezi în pagina asta.

  • Kirotractor, vineri, 13.10.2017 17:15

    Sînt curios dacă Grip Control-ul e de serie sau opțional (pe versiunea asta scumpă, evident.) Ce-i drept, și cu GC inclus diferența de preț de 2.800 euro vs. un C3 simplu (tot Shine 110 CP EAT6, mai vioi / economic) tot îmi pare cam mare pentru 15 cm lungime-n plus și un portbagaj ceva mai încăpător, că-n rest interiorul e cam același. Se va vinde oricum bine, fiindcă nu tuturor le va displăcea designul gen semi-monovolum, cu unele tușe cam infantile (părerea mea doar și asta poate.)

  • nume, vineri, 13.10.2017 22:05

    Ca sa vezi. La Peugeot 2008 nu s-a mai plans nimeni de lipsa unui sistem 4x4.

  • Andy, vineri, 13.10.2017 22:46

    @Kiro E interesant ca la 2008 varianta cu Grip si 130 cp (disponibila doar in vest) are independenta pe spate fata de restul care sunt cu bara de torsiune si arcuri. Am vazut ca si Kona va folosi independenta pe spate.

  • Tibi, duminică, 15.10.2017 12:18

    Un articol dragut, vocabular deschis, placut pentru lectura. Mi-ar fi placu sa fie ceva mai multe detalii (mai precise / punctuale) legate de materialele folosite, comportamentul in trafic si la drum lung. Masina e una de oras, tu Mircea te-ai referit de multe ori la comportamentul citadin, dar testul s-a desfasurat pe "șoselele virajate și foarte înguste ale Corsicii".

  • mircea, luni, 16.10.2017 15:56

    @Tibi M-am referit la comportamentul citadin pentru că acolo va fi utilizată mașina în majoritatea covârșitoare a timpului. Am trecut și prin ceva localități și orașe, deci am simțit-o la viteze reduse. Din păcate, nu suntem noi cei care alegem traseele la testele internaționale. Iar în unele cazuri - cum a fost și cel de față - traseul ales de ei a fost complet nepotrivit pentru caracterul mașinii.