Citroen C3 Aircross

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine

Motor / Transmisie

4.0

În plin avânt muncitoresc al scandalurilor diesel și în contextul în care industria ne amenință cu electrificarea, hibridizarea și cu toate celelalte metode de combatere a emisiilor ridicate în orașe, Citroen oferă pe noul C3 Aircross o gamă mai degrabă clasică de motorizări: două pe benzină (1.2 aspirat de 82 CP și 1.2 Turbo de 110 CP) și două diesel (1.6 de 99, respectiv 120 CP). În Vest, motorul 1.2 Turbo poate fi comandat și într-o variantă de 130 CP, dar aceasta nu e oferită în România în momentul lansării.

Notăm că motorizările diesel nu au nici măcar opțional posibilitatea cuplării unei transmisii automate și parcăm în fața motorului de 1.2 litri Turbo pe care am avut ocazia de a-l testa pe șoselele virajate și foarte înguste ale Corsicii. Cu transmisie automată cu șase trepte, așa cum probabil vor alege din ce în ce mai mulți clienți care trec peste chichițele psihice ale "controlului" pe care îl oferă o transmisie manuală și își dau seama că o astfel de mașină este creată pentru confort, nu pentru a fi testată la turații ridicate pe șosele, acolo unde stă sămânța de plăcere a condusului.

Motorul de 1.2 litri oferă 110 CP la 5500 rpm și 205 Nm disponibili foarte jos, la 1500 rpm, așa cum îi stă bine oricărui motor turbo de generație nouă. Din această combinație de cifre și valori se naște un motor care știe să plece de pe loc cu destul de mult elan în oraș și care urcă liniar spre zona roșie a turometrului.

Nu-ți dă impresia că rămâne fără suflu spre zona roșie a turometrului, dar nici nu trece de vreun prag psihologic care să-l transforme în rachetă sol-sol. E un motor turbo de 1.2 litri decent în exprimare care-și face treaba foarte bine în oraș și care-ți dă ocazia de a ieși din când în când din arealul său în zona extraurbană.

Cutia automată este și ea setată pentru a-ți ușura munca în mediul urban. Dacă ieși din oraș și încerci depășiri cu kickdown inclus, vei simți limitele dinamice ale acesteia. Cutia are și un mod Sport în care își îmbunătățește caracteristicile și-i permite motorului să urce mai aproape de zona roșie, susținând astfel eforturile celui de la volan. Nu te aștepta însă la ceva spectaculos din acest punct de vedere.

  • Andy, vineri, 13.10.2017 02:45

    Dragut si funky modelul; e altceva vs. concurenta si asta e un lucru bun. @Mircea In vest exista si varianta de 130 cp a benzinarului turbo de 1.2 l. Era de precizat, desi deocamdata la noi nu e in oferta.

  • mircea, vineri, 13.10.2017 08:28

    @Andy Ar fi ceva muncă să menționăm de fiecare dată în teste motorizările și features-urile pe care nu le avem disponibile în România :) În unele cazuri aș avea o listă mai lungă decât testul în sine. Anyway, am specificat motorul de 130 CP. La cerere :)

  • vianu, vineri, 13.10.2017 09:37

    @Mircea......"mijlocul sezonului trecut?" eh...parca mai ieri era 2CV-ul :) uite asa umblau gandaceii aia pe strazi ! :))

  • mircea, vineri, 13.10.2017 10:20

    @vianu Fault involuntar. Cred că e reflex rămas de la cronicile de sport. Deși merge și așa dacă o luăm metaforic :) Merci.

  • ACE - Craiova, vineri, 13.10.2017 11:17

    Test drive-ul e foarte OK. Multumim pentru informatiile foarte detaliate ! Modelul arata, in general destul de bine, atat ii putem reprosa: 1) CITROEN nu a facut un mic efort sa aseze sistemul de navigatie ceva mai sus si anume in zona vizuala DIRECTA a soferului (seamana cu SUZUKI Vitara, in acest sens) .... 2) Nu ofera si o varianta 4x4, aidoma FORD EcoSport, SKODA Karok si VW T-Roc; 3) Nu ofera si variante hibrid / electrica.... Nota generala 8....

  • mircea, vineri, 13.10.2017 14:18

    @ACE 1. Nu m-a deranjat deloc aspectul ăsta în cadrul testului. 2. Ford EcoSport va avea 4x4 începând cu toamna acestui an pe versiunile produse la Craiova. 3. Din câte știu, hibrid/electric nu oferă nimeni în momentul ăsta în segmentul SUV-urilor B.

  • ACE - Craiova, vineri, 13.10.2017 14:42

    @Mircea 1. La toate marile firme ( Mercedes Benz, BMW, Mazda, Audi, Lexus, etc.) cam asta este tendinta - de a muta in zona superioara display-ul navigatiei...Eu zic ca asa este cel mai SAFE dpdv al urmaririi drumului si participantilor la trafic.... Mie de ex., la SUZUKI Vitara, nu mi s-a parut amplasarea optima .... 2. FORD EcoSport va avea 4x4 si versiune benzina ?! Ar fi O.K.! 3. Prin zona hibrizilor ar fi deocamdata TOYOTA C-HR ( care are display amplasat central sus - dar acesta este un model putin cam ciudat dpdv al design-ului....)

  • xxx, vineri, 13.10.2017 15:08

    Toata lumea vorbește de sistem 4x4 de la noul Suzuki Vitara. Va garantez ca nu este vreo mare brânza, pe un 4x2 (adică pe lângă osie) au (poate înghesuit grupul moto-propulsor, așa arata mașina pe care am condus-o, nu face mult mai mult decât un 4x2 (am condus si Vitara 2005 va garantez ca rupea drumurile rele) Referitor la topic am condus C3 cactus, marea mea problema a fost ca nu m-am simțit bine când am condus, toate chestiile mi s-au părut puse aiurea in special mă jena consola sper sa fi rezolvat problemele. In rest mașina arata frumos (părerea mea)

  • mircea, vineri, 13.10.2017 15:58

    @ACE 1. Tendința e de a renunța la display în favoarea head up display-ului, mai exact. 2. pe EcoSport va exista 4x4 doar pe 1.5 diesel de 125 CP. 3. C-HR e segment compact, un pas mai sus decât ce vezi în pagina asta.

  • Kirotractor, vineri, 13.10.2017 17:15

    Sînt curios dacă Grip Control-ul e de serie sau opțional (pe versiunea asta scumpă, evident.) Ce-i drept, și cu GC inclus diferența de preț de 2.800 euro vs. un C3 simplu (tot Shine 110 CP EAT6, mai vioi / economic) tot îmi pare cam mare pentru 15 cm lungime-n plus și un portbagaj ceva mai încăpător, că-n rest interiorul e cam același. Se va vinde oricum bine, fiindcă nu tuturor le va displăcea designul gen semi-monovolum, cu unele tușe cam infantile (părerea mea doar și asta poate.)

  • nume, vineri, 13.10.2017 22:05

    Ca sa vezi. La Peugeot 2008 nu s-a mai plans nimeni de lipsa unui sistem 4x4.

  • Andy, vineri, 13.10.2017 22:46

    @Kiro E interesant ca la 2008 varianta cu Grip si 130 cp (disponibila doar in vest) are independenta pe spate fata de restul care sunt cu bara de torsiune si arcuri. Am vazut ca si Kona va folosi independenta pe spate.

  • Tibi, duminică, 15.10.2017 12:18

    Un articol dragut, vocabular deschis, placut pentru lectura. Mi-ar fi placu sa fie ceva mai multe detalii (mai precise / punctuale) legate de materialele folosite, comportamentul in trafic si la drum lung. Masina e una de oras, tu Mircea te-ai referit de multe ori la comportamentul citadin, dar testul s-a desfasurat pe "șoselele virajate și foarte înguste ale Corsicii".

  • mircea, luni, 16.10.2017 15:56

    @Tibi M-am referit la comportamentul citadin pentru că acolo va fi utilizată mașina în majoritatea covârșitoare a timpului. Am trecut și prin ceva localități și orașe, deci am simțit-o la viteze reduse. Din păcate, nu suntem noi cei care alegem traseele la testele internaționale. Iar în unele cazuri - cum a fost și cel de față - traseul ales de ei a fost complet nepotrivit pentru caracterul mașinii.