BMW X5
Puterea de a convinge
Istoria automobilului cunoaște multe momente dificile pentru brandurile actuale. Nu au fost neapărat momentele în care au avut pobleme financiare. Au fost și acele momente în care fanii au aruncat cu pietre în modelele mărcii pe care o iubeau. Motivul? Blasfemia. Tot ce a ieșit din tiparul tradițional al unui brand auto a fost primit cu un val de critici și reticență.
Porsche cunoaște foarte bine această aversiune după experiențele avute cu Cayenne și Panamera. BMW a trăit aceeași dramă în anul 1999, atunci când, după spusele multora, a călcat în picioare tradiția mașinilor cu pedigree sportiv și a oferit un SUV.
A fost ca un duș rece înainte de gloria de care avea să se acopere prima generație BMW X5. Și după ea, toate celelalte generații ale SUV-ului. Ca să înțelegeți cât de tare și-a făcut BMW temele înainte de a lansa un produs neconform tradiției sale, nu vă spun decât că X5 este cel mai vândut SUV premium din lume, în acest moment. Peste 2.2 milioane de unități s-au vândut din 1999 până în prezent, dovedind puterea de convingere a constructorului din Munchen.
Culmea, chiar și în România, acolo unde se presupune că posibilitățile financiare ale populației sunt mai scăzute, X5 este cel mai vândut BMW în ultimii ani.
Prin urmare, ocazia de a testa un asemenea best-seller imediat ce a ajuns la noi în țară nu se refuză. Mai ales dacă exemplarul de test are și un propulsor cu patru turbine. Urmează un test cu BMW X5 M50d, o mașină în care germanii cred atât de mult încât l-au promovat simplu: „The Boss”.
Nu inteleg de ce ai configura un X5 pana in 122.612 €....la banii astia urci in S coupe care e alta mancare de peste (alta lume) ! X5 mai mult de 70 de mii nu isi justifica banii.