BMW Seria 2 Coupe facelift
Freak Show
Dacă M5 este o adevărată uzină de putere, iar M3 și M4 reprezintă definiția echilibrului din perspectivă dinamică în viziunea inginerilor bavarezi, M2 ilustrează practic ideea de agilitate BMW. Dacă ar fi existat Jocuri Olimpice la care să participe mașinile, M2 ar fi fost mereu candidatul perfect la medalia de aur la gimnastică la individual compus.
Odată cu apariția lui M2 Competition în peisaj, lucrurile devin ceva mai apăsate. Dacă Usain Bolt și Nadia Comăneci ar fi făcut un copil, acesta ar fi avut printre oameni caracteristicile dinamice pe care la are M2 Competition între mașini. Nu doar că înnoadă virajele ca la slalom uriaș, ritmat și fără să dea impresia în vreun moment că suflă greu de la efort, ci sparge tiparele cu ajutorul unui motor nou împrumutat de pe frații mai mari M3 și M4 și care trece de borna psihologică a celor 400 de cai putere.
M2 Competition e atât de diferit la nivel de comportament față de M2, încât ar fi putut să primească fără probleme un nume complet nou, mai ales că vine și cu un facelift ușor. E adevărat, de-abia perceptibil între cei care nu urmăresc cu atenție povestea acestui model. Cu toate acestea, bavarezii au ales drumul invers: odată cu M2 Competition, M2-ul "simplu" este înlocuit și iese din gamă definitiv.
Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane