BMW Seria 2 Coupe facelift

3.0 Benzina Twin-Turbo (M2 Competition) 410CP Aut7

Motor / Transmisie

5.0

Avem, deci, un facelift estetic, un upgrade tehnologic și mai ales o îmbunătățire tehnică majoră. Pentru că motorul cu șase cilindri și o turbină twin-scroll de pe M2 este înlocuit de o versiune ceva mai "liniștită" a motorului cu două turbine mono-scroll de pe M3 și M4. Fiecare dintre acestea se ocupă de supraalimentarea a trei cilindri.

În termeni interni, motorul N55 de pe M2 este înlocuit cu exoticul S55 de pe M3 și M4. Iar asta aduce în plus 40 CP și 50 Nm, valori dublate de o serie de modificări semnate de ingineri care fac din M2 Competition o mașină de vis căreia îmi este greu să-i găsesc defecte. Poate cu excepția consumului și a prețului, care urcă la peste 65.000 de euro pentru versiunea manuală și la peste 70.000 de euro pentru varianta automată. Dar ajungem și acolo.

Cu 410 CP și 550 Nm în bagajul de cunoștințe, M2 Competition devine o versiune mai compactă și puțin mai calmă a lui M4. Asta pentru că M4 are 21 de cai în plus și același cuplu, dar atins ceva mai jos, la 1850 rpm în loc de 2350 rpm.

Există și un motiv pentru asta: pe lângă faptul că nu-i tocmai corect ca fratele mai mic să atenteze la cifrele celui mai mare, compartimentul motor al lui M2 este inferior ca spațiu celui de pe M4, ceea ce face ca și soluțiile de răcire să fie limitate. Astfel că inginerii bavarezi au fost nevoiți să caute prin motorsport pentru a "utila" M2 Competition cu soluții de răcire în zona motorului: un radiator central, clasic, este dublat de două radiatoare laterale și de un sistem suplimentar de răcire a uleiului. E un setup testat de BMW pe circuitele lumii în competițiile de turisme și trecut recent în zona pământeană a gamei bavarezilor pe un pachet special dedicat în prima fază lui M4. Încă o dovadă a faptului că participarea în motorsport nu e doar o chestiune de mândrie.

În versiunea cu transmisie manuală, pe care am avut ocazia să o plimbăm la extrem pe circuitul Ascari de lângă Malaga și în condiții de trafic real pe șoselele sinuoase din jurul acestuia, M2 Competition este o mașină care se poate transforma radical între diferitele moduri de rulare pe care te plimbi cu sete: Comfort, Sport și Sport+.

Zona roșie a turometrului începe la 7600 rpm, dar nu e nevoie să ajungi acolo pentru a prelua pe piept senzațiile specifice pentru care a fost construită această mașină. Fostul gimnast M2 se dovedește un sprinter remarcabil în "iterarea' M2 Competition, mai ales când așază apăsat puterea pe asfalt. În momentul maxim de cuplu, aflat undeva între 2300 și 5200 de rotații pe minut, mașina rupe cu sete din pista circuitului și înghite virajele cu nerv, oferindu-ți impresia că ai la dispoziție resurse nelimitate. Totul pe un acompaniament muzical paradisiac care poartă semnătura orchestrei instrumentale M.

În același timp, transmisia alunecă fără efort dintr-o treaptă în cealaltă, asortându-se astfel mecanic cu ritmul și cadența cu care motorul urlă în plin fuleu. Dacă ești fanul padelelor și consideri că automata cu dublu ambreiaj M DCT reușește să-ți ofere un nivel net superior de confort atunci când mașina nu joacă în sportul corect, cum ar fi în diminețile aglomerate din orașe, BMW îți oferă această opțiune. Ba chiar într-un context superior dinamic, pentru că automata scoate 4.2 secunde de la 0 la 100 km/h în loc de 4.4 secunde, cât poate să ducă manuala. 

  • Andrei, luni, 15.10.2018 10:19

    Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane

  • vianu, luni, 15.10.2018 10:56

    de parca pana acum masinile "normale" nu erau zero placere la condus si nici nu erau decat strict pentru deplasare din pc A in B. Brusc masinile de tipul M2 devin cult pentru ca hibrizi, electrice si cutii automate. "daca aveti bani, cumparati-va" , "trebuie muncita"...unde, intreb? Pe sosele normale? ca cioara aia care a omorat o copila?

  • Green_Alex, luni, 15.10.2018 11:41

    Vianu, discutia/argumentul astea le-am tot auzit cel mai des de la batrani. La ce bun se fac bolizi din astia (cu puteri peste 250 CP) daca nu te poti bucura de ei. Versiunile astea M/AMG,RS etc pot fi folosite la potential doar pe circuit sau pe autostrazile fara limita de viteza. Chiar as fi curios sa vad o statistica vis-a-vis de cate din masinile astea sunt duse pe circuit si eventual cat de des. Altfel sunt doar pentru orgolii personale. Si asa ajungi la concluzia ca masinile sport care-si justifica banii sunt cele facute dupa reteta veche (usoare si cu putere moderata) gen Mx5, GT86 sau 4C (ordinea e dupa cat de comune sunt)

  • Kirotractor, luni, 15.10.2018 12:18

    Era să-ntreb (caustic :-)) *Dar TT RS-ul of fi și el un fals coupe?*... însă absența lui - deocamdată - din catalogul Audi.ro l-a determinat probabil pe Mircea să-l omită. ...TT RS care, deși accelerează mult mai rapid (3,6 s) de la 0-100km/h (v. Quattro, 1.515 kg, 400 CP) și decît actuala declinare a M2-ului, nu cred să-l poată bate pe circuite f. *tehnice*. (n.b.: Deși văd acum că l-a învins uneori pe M2-C în versiune cu c.v. manuală; nu mai extind discuția și la Cayman - chiar m-aș transforma în fanboy :-)). Cam scump ce-i drept, dar divizia M i-a transplantat destul organe din motorsport (multilink-ul spate are 5 brațe din aluminiu, articulațiile-s cu joc zero etc.) Oricum, nu cred că-n segmentul ăsta contează-n primul rînd prețul. Ba nici măcar cifrele/timpii, ci factori subiectivi - design, senzații etc., majoritatea apropitarilor de M/RS/AMG-uri posedînd și (cel puțin) încă o mașină serioasă pe lîngă rachetozaurul de weekend.

  • SIMPLE MINDS, luni, 15.10.2018 13:57

    @kiro 7:48-TT RS vs 7:52 M2 Kompetitooonnenn !!!! (sport-auto). Deviza casei bavareze a devenit intre timp *festina lente*?!?:-)).N-as mai aminti doua hatch-uri cu tractiune frontala care-s mai *grabite* pe Ring ,la vreo 40.000 ,doar pentru a nu confirma odata in plus ca *rinichii*(Kompetioonennn) au nevoie de un examen urologic ! Din cauza prezentei calculilor ,evident:-))

  • mircea, luni, 15.10.2018 15:11

    @Kirotractor Ai dedus bine. Nu avem la vânzare, nu putem compara. Unfortunately. Dar poate îl luăm la pase când îi vine randul și punem M2 atunci în balanță. Mulțumesc pentru completări.

  • MarchenM, sâmbătă, 20.10.2018 03:03

    Mi se pare mie sau acum nu ne mai ferim de nici un fel? Pe prima pagina a site-ului avem 4 teste cu masini BMW, din care 3 sar de 60 de mii de euro iar a patra costa ”doar” 40 de mii. Colac peste pupaza, la stirea cu masini electrice, ce marca putea sa reprezinte cel mai bine segmentul? P.S. Este doar o observatie, nimic altceva.

  • xxx, luni, 22.10.2018 19:23

    @Automarket Cei care isi permit o astfel de masina noua, ori nu stiu sa citeasca sau nu au timp sa citeasca site-ul vostru. Aveti o apetenta deosebita in a face drive test cu masini pe care romanii le vor scoate din gunoi peste 20 de ani! PS. si vor spune ca este mai buna ca Loganul!