Consum
BMW M2 Competition vine cu un motor cu 6 cilindri în linie cu două turbine care se ocupă de supraalimentare, iar modelul bavarez e singurul din segment care își poate bucura pasagerii cu aceste caracteristici. Pentru că toate celelalte modele asemănătoare au trecut la 4 cilindri (Porsche 718 Cayman și eventual CLA45 AMG, cu toate că acesta din urmă nu e un coupe veritabil) sau 5 cilindri, în cazul lui TT RS (care nu există încă la noi, deci nu-l putem lua în considerare în comparație) și Audi RS3 (care e mai degrabă un hatch compact decât un coupe pur-sânge).
În aceste condiții, e de la sine înțeles că niciunul dintre rivali nu are capacitatea de a urca la peste 400 de cai putere și la 550 Nm. Cu excepția lui TT RS, care, repet, nu poate fi cumpărat la noi în momentul acestui test.
Cu toate acestea, un client care privește cu jind spre M2 Competition va avea în mod natural sub radar și celelalte modele din enumerarea de mai sus. Iar unul dintre avantajele pe care le oferă cifrele mai mici la nivelul motorului este consumul redus. În fine, asta în măsura în care poți să consideri că ritmul în care mănâncă benzină o astfel de mașină este unul redus.
În cazul lui M2 Competition, BMW anunță o medie de 9.0 litri/100 km în regim mediu mixt, dar testul de pe șoselele virajate din sudul Spaniei ne-a demonstrat că cifrele pot merge lejer spre 16 litri/100 km în ritm sportiv extraurban. Cum alternativa din test a fost circuitul, nu putem să vă oferim cifre relevante pentru oraș, de exemplu.
Cert e că cel mai "cuminte" rival la nivel de consum este CLA45 AMG, care profită de cei 20 de cai și de cei doi cilindri în minus pentru un consum mediu mixt anunțat oficial la 6.9 litri/100 km. Bineînțeles că nu se va întâmpla niciodată asta, dar testele de omologare sunt teste de omologare și au loc în aceleași condiții.
Apropo de teste de omologare, BMW M2 Competition primește odată cu grefarea noului motor un filtru de particule care are rolul de a alinia modelului bavarez la regimul cerut de noile teste WLTP.
Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane