4.2
de Alexandru Monenciu, Foto: Audi, vineri, 7 martie

Echilibru

Spre finalul anilor 2000, segmentul SUV-urilor compacte a devenit cel mai popular segment auto în mai multe regiuni. Dintr-o dată, clienții nu mai voiau modele sedan și break, ci își îndreptau atenția către aceste SUV-uri.

Fie din considerente de spațiu, fie din motive de siguranță.

Germanii de la Audi au înțeles direcția spre care se îndreaptă industria, tocmai de aceea, în 2008, constructorul din Ingolstadt prezenta prima generație Q5. Prima data la Salonul Auto de la Beijing și mai apoi la cel de la Los Angeles.

Prima iterație Audi Q5 a avut un succes răsunător, având în vedere că a fost comercializată în peste 1.6 milioane de exemplare, la nivel global. A urmat apoi a doua generație, care a depășit și ea pragul de 1 milion de exemplare vândute.

Aceasta din urmă a introdus și varianta de carsoserie Sportback pentru acest model.

În toamna anului trecut, Audi Q5 a primit o generație nouă. Din toate punctele de vedere. Asta pentru că, odată cu noua iterație, Q5 a trecut la o platformă modernă, care oferă mai multă tehnologie, dar și o gamă de motorizări 100% electrificată. Numele său este PPC.

Am condus noul Audi Q5, cu ocazia testelor internaționale organizate la Malaga, în Spania. Din cauza unui embargou, pe impresiile de condus, nu am putut să îți spunem, până acum, cum se simte de la volan SUV-ul german. Dar, acum că a expirat acest embargou, te invit să citești impresiile pe care mi le-a lăsat acest nou Q5.

Înainte de asta, ți-am pregătit un video cuprinzător cu versiunea S Q5 Sportback.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • scamel, vineri, 07.03.2025 09:56

    performantele si consumul publicate de constructor au fost obtinute in conditii normale. in cazul testului nostru au fost alterate de prezenta la volan a unui megalodriver.

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 11:40

    70k pentru un diesel puturos care consuma 9.1 litri/100 de km la o viteza medie de 45km/h? LOL Mai e și urâtă cu spume.

  • aha, vineri, 07.03.2025 11:59

    70.000 de euro pentru o masina ale carei minusuri depasesc plusurile. What a time to be alive.

  • Dizăl Rulz Forevăr, vineri, 07.03.2025 13:15

    Să se dea câte una sa ajungă la tot boborul. Cât e una cu 90k km reali-reali, nu bate, nu trancane?

  • espertul, vineri, 07.03.2025 13:28

    Unii vor ca un SUV, sa coste in 2025, cam 30k, doar pt ca e diesel, pentru asta exista Bigster, fara diesel .

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 13:37

    In 2025 un SUV electric e 50.000. Ia-ți tu diesel-ul asta la 70.000. Sau peste 15 ani când se va încadra în bugetul tău.

  • dan_grc, vineri, 07.03.2025 15:02

    Presupunând că Q5 a rămas în zona premium ( nu l-am testat, nici pipăit), echivalentul electric de la orice altă marcă nu are cum să fie 50.000 euro, fratele Q6 e tron cred ca de abia pleacă de la 70.000 euro .

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 15:15

    Chiar dacă sunt la paritate tot arata ca devine nedezirabil. Vorbim de 2.0, nu 3.0. Q6 are mai mult spațiu în interior și e considerabil mai rapid. In plus, nu știu exact ce mai înseamnă premium în cazul Audi. Ecrane are toată lumea. Un 2.0 TDI și, în cazul lui Q6, autonomie cu vreo 100km mai mica decât e-5008 nu prea înseamnă premium, în opinia mea. 5008 arata mult mai bine și la exterior și în interior. Pe vremuri toată lumea zicea ca nu poți emite pretenții premium cu motoare de 2 litri.

  • Jian de la Calafat, vineri, 07.03.2025 15:39

    Domnul Monenciu a concluzionat perfect in opinia mea, echilibru. Acest Q5 TDI 204 CP poseda acele fundamentale atribute care contribuie la accesul catre satisfactiile la care aspira fiecare client: balansul ideal in utilizare. Nu inchei pana nu emit un verdict vis-a-vis de pseudoalternativa Q6 e-tron: balast pentru orice connoisseur.

  • @jenel, vineri, 07.03.2025 15:45

    Mânca-te-ar tata de connoisseu!

  • Jian de la Calafat, vineri, 07.03.2025 16:01

    Profane, ți-e atât de foame ?!? Constat ca ai înghiţit pe nemestecate ultima dintre consoane.

  • dan_grc, vineri, 07.03.2025 16:26

    @ Matei, Audi emitea pretenții premium și cu 2.0, când urcai într-un A6 era o diferență față de orice de la VW, Skoda, cel puțin calitatea materialelor și asamblarea erau bune bune, acum din păcate nu mai este așa.

  • rotila @jian, vineri, 07.03.2025 20:08

    chiar crezi ca masina e echilibrata cu Alex la volan?

  • Andi, vineri, 07.03.2025 20:10

    Este suficient să te uiți și să te urci în noul A6 Avant ca sa înțelegi cam cum stă treaba cu mașinile premium!

  • quest ^^, sâmbătă, 08.03.2025 08:25

    nu, nu e suficient. tre sa conduci. masina premium are performante dinamice superioare,dar este si mai sigura si comfortabila la drum. suprafete lucioase? chestie de gust.

  • Sandu, sâmbătă, 08.03.2025 08:31

    Care e faza cu butoanele alea langa manerele de la usile din fata? Par sa fie niste butoane lipsa de la o viitoare dotare

  • aha, sâmbătă, 08.03.2025 10:55

    Apropo, ecranul pentru pasager nu este disponibil si ca optiune de sine statatoare. Cine il vrea, trebuie sa comande fie pachetul Tech Plus de 7.523 de euro, fie pachetul Tech Pro de 10.273 de euro.