Suzuki S-Cross
Oportunistul
Ultimii ani au fost, probabil, foarte grei pentru şefii diviziei auto a mărcii Suzuki. Un brand specializat în maşini mici numai bune pentru oraş a fost martorul unei explozii a unor segmente considerate până de curând de nişă. Cum ar fi cel al SUV-urilor de oraş, în care Nissan Juke a revenit reper, deschizând drumul tuturor mărcilor de volum şi nu numai care-şi doresc un SUV de dimensiuni numai bune pentru oraşele aglomerate. Evident că, în acest timp, Suzuki să uita nedumerit în jur, SX4 fiind un model născut cu mult înaintea lui Juke şi conceput fix pentru clienţii acestui tip de maşini. Diferenţa este legată de faptul că SX4 nu a avut inspiraţia de a marşa pe partea glamour, fashion, trendy a zonei auto, astfel că discursul nonconformist al lui Juke a transformat optica tuturor clienţilor chiar dacă nu a fost primul venit în această clasă.
Aceeaşi poveste şi în segmentul superior: acolo unde Qashqai şi Tiguan au rupt, Suzuki venise acum mulţi ani cu modele precum Vitara sau Grand Vitara. Doar că, în timp ce maşinile la modă ale segmentului marşau pe o concepţie tinerească, modelele Suzuki - unele foarte capabile, de altfel - "păcătuiau" prin exprimarea bătrânească, greoaie, destinată unei nişe de fani ai off-road-ului.
Să ne înţelegem. Nu e nimic rău în faptul că te adresezi celor puţini care ştiu să te aprecieze la adevărata valoare. Doar că trăim cu toţii într-o era a veniturilor, iar o marcă precum Suzuki nu-şi permite să se bazeze exclusiv pe cei puţini pentru a supravieţui în jungla decisă de constructori care-şi doresc să bată 10 milioane de maşini vândute pe an.
În tot acest context, Suzuki a încercat să se adapteze. Iar din aceste încercări se naşte noul S-Cross, un SUV compact de dimensiunea lui Qashqai care-şi propune să atace într-un mod nonconformist pentru Suzuki un segment deja plin de maşini cu nume: De la Sportage la ix35, de la sus-numitul Qashqai la Tiguan şi de la noul val format din Peugeot 4008 şi Yeti până la soluţiile low-cost precum Duster. Logica celor de la Suzuki în ceea ce-l priveşte pe S-Cross? "Ne încadrăm ca preţ între Dacia Duster şi restul şi vedem ce iese".
Voi chiar ati testat masina sau dezinformati? acea acceleratie este pt. modul auto, pe sport acceleratia este sub 10 s, sau cel putin asta sustine autoexpres. http://www.autoexpress.co.uk/nissan/qashqai/85253/nissan-qashqai-vs-rivals