Renault Megane Coupe facelift
Turbostilizare
Renault i-a aplicat lui Megane un facelift subtil, al doilea din cariera celei de-a treia generaţii a modelului. Odată cu facelift-ul, importatorul mărcii franţuzeşti în România a decis să-şi simplifice gama şi echipările. Printre modificări se numără şi reducerea numărului de variante în care poate fi comandat Megane Coupe, existând doar variantele RS şi GT Line. În cadrul testului organizat de Renault în Spania, am încercat versiunea 1.2 TCe 130 CP a lui Megane Coupe. Vorbim despre o unitate nouă, proaspăt introdusă în gama Megane, fiind primul agregat turbo alimentat cu benzină oferit pe un Megane Coupe dacă nu luăm în considerare versiunea RenaultSport.
Amatorii de diesel nu au de ce să se teamă, deoarece clienţilor Renault li se mai pune la dispoziţie, pentru această versiune de caroserie, un motor 1.6 dCi de 130 CP.
Megane Coupe se află pe o piaţă aflată în scădere în inimile clienţilor din Europa, cu toate că aceasta încă există. Coupe-urile compacte nu mai au popularitatea de care se bucurau în anii trecuţi, după cum le-au arătat cifrele de vânzări producătorilor care ofereau asemenea modele în gamă. În timp ce Ford, Citroen, Honda, Volvo şi Peugeot, printre alţii, au renunţat la compactele lor cu trei uşi odată cu schimbul de generaţie, Renault şi-a păstrat în ofertă versiunea Coupe a lui Megane odată cu al doilea facelift aplicat gamei.
Lui Megane i se spune "Coupe" pe bună dreptate, deoarece chiar prezintă o siluetă de coupe, cu o linie a geamurilor şi un plafon înclinat precum ne aşteptăm de la un model din această categorie. Fiind o compactă, latura practică a modelului există în continuare, iar motorizarea 1.2 TCe, veche de câteva luni în oferta Grupului Renault, primeşte mai mulţi cai putere, oferind 130 CP în compania compactei din gama francezilor.
Pe lângă noua motorizare, facelift-ul aduce noua identitate estetică a mărcii şi în gama Megane, alături de mici actualizări la interior şi o creştere a nivelului de echipare.
masina prea scumpa pentru ce ofera. seat leon SC este mult peste.