Renault Megane Coupe facelift

1.2 tCe 130CP MT6 GT Line
3.9
de Sebastian Toma, marţi, 1 aprilie

Turbostilizare

Renault i-a aplicat lui Megane un facelift subtil, al doilea din cariera celei de-a treia generaţii a modelului. Odată cu facelift-ul, importatorul mărcii franţuzeşti în România a decis să-şi simplifice gama şi echipările. Printre modificări se numără şi reducerea numărului de variante în care poate fi comandat Megane Coupe, existând doar variantele RS şi GT Line. În cadrul testului organizat de Renault în Spania, am încercat versiunea 1.2 TCe 130 CP a lui Megane Coupe. Vorbim despre o unitate nouă, proaspăt introdusă în gama Megane, fiind primul agregat turbo alimentat cu benzină oferit pe un Megane Coupe dacă nu luăm în considerare versiunea RenaultSport.

Amatorii de diesel nu au de ce să se teamă, deoarece clienţilor Renault li se mai pune la dispoziţie, pentru această versiune de caroserie, un motor 1.6 dCi de 130 CP.

Megane Coupe se află pe o piaţă aflată în scădere în inimile clienţilor din Europa, cu toate că aceasta încă există. Coupe-urile compacte nu mai au popularitatea de care se bucurau în anii trecuţi, după cum le-au arătat cifrele de vânzări producătorilor care ofereau asemenea modele în gamă. În timp ce Ford, Citroen, Honda, Volvo şi Peugeot, printre alţii, au renunţat la compactele lor cu trei uşi odată cu schimbul de generaţie, Renault şi-a păstrat în ofertă versiunea Coupe a lui Megane odată cu al doilea facelift aplicat gamei.

Lui Megane i se spune "Coupe" pe bună dreptate, deoarece chiar prezintă o siluetă de coupe, cu o linie a geamurilor şi un plafon înclinat precum ne aşteptăm de la un model din această categorie. Fiind o compactă, latura practică a modelului există în continuare, iar motorizarea 1.2 TCe, veche de câteva luni în oferta Grupului Renault, primeşte mai mulţi cai putere, oferind 130 CP în compania compactei din gama francezilor.

Pe lângă noua motorizare, facelift-ul aduce noua identitate estetică a mărcii şi în gama Megane, alături de mici actualizări la interior şi o creştere a nivelului de echipare.

  • sandu, marţi, 01.04.2014 13:44

    masina prea scumpa pentru ce ofera. seat leon SC este mult peste.

  • unu, marţi, 01.04.2014 20:12

    "Motorul 1.2 TCe din echiparea lui Megane nu este cel mai puternic din segment în raport cu rivalii, fiind surclasat de unităţile TSI din curtea Grupului Volkswagen, acestea fiind oferite în versiuni de 140 CP, pe lângă cele de 122 CP" Baiatu...1.2 vs 1.4 sunt doua chestii total diferite 1.2 tce este cel mai puternic motor pe benzina din segmentul compact!Punct! Lasati-o mai moale cu VAG ca deja o dati de gard urat de tot!

  • @sandu, marţi, 01.04.2014 20:15

    Masina asta a aparut in 2008. NU prea inteleg comentariul tau... La sfarsit de 2014 apare modelul nou Atunci poti sa faci comparatii! Pana atunci poti compara cu mizeria de Jetta(de exemplu)...si o sa vezi ca nu mai e asa de scump

  • @sandu, marţi, 01.04.2014 20:17

    Ma refer la model per ansamblu...nu neeaparat caroserie...adica golf V vs restul Altfel....total de acord ...si mie mi se pare Seat-ul cea mai reusita compacta a momentului indiferent de caroserie

  • Tot respectul pt Megane, marţi, 01.04.2014 21:12

    Sportiva, rafinata si eleganta. Atat cat trebuie. Nimic exagerat, totul de bun gust. Eu zic ca-i o oferta mult prea buna la banii ei. Calitate buna, dotari peste medie. Concurenta vine cu mult mai putin la aceeasi bani.

  • dicu cosmin, miercuri, 02.04.2014 11:37

    Da,se pare ca nu facem diferenta intre model nou,platforma noua`-Peugeot,Skoda,VAG(deocamdata doar pe anumite modele)si model aflat la al doilea facelift. d.p.m.d.v. asa cum este el astazi,in 2014 reprezinta una din cele mai bune variante in ce priveste raportul calitate,pret,dimanica,fiabilitate,aspect...daca intelegem ca face parte din autoturismele care se adreseaza persoanelor normale(referire la gadget-uri pe care le au in oferta ,optional alti producatori de volum-fara sa le aduca un aport real la vanzari). Sunt sigur ca atunci cand vor aparea-2015-2016 noile Megane si Laguna or sa fie intre referintele claselor din care fac parte,ca si pana acum-cel putin Megane. Bravo Renault!

  • sandu, miercuri, 02.04.2014 15:09

    ok, e model din 2008. dar daca se duce un om sa vada masina nu stie ca e pe platforma din 2008. ca sunt putin care se pricep. suntem in 2014, asa ca vorbim de masinile care se vand in 2014. intra si asta, si leonul , etc. omul de rand habar nu are ce e aia o platforma si cand se uita si vede sigla aia mare zice ca e noul model.

  • chuck norris, miercuri, 02.04.2014 16:50

    - 1.2 TCe nu este "primul agregat turbo alimentat cu benzină oferit pe un Megane Coupe" - de fapt va referiti la motorul de 1.4 de la VAG, nu la cel de 1.2. Iar in acest caz comparatia este injusta: "Motorul 1.2 TCe din echiparea lui Megane nu este cel mai puternic din segment în raport cu rivalii, fiind surclasat de unităţile TSI din curtea Grupului Volkswagen, acestea fiind oferite în versiuni de 140 CP, pe lângă cele de 122 CP."

  • Sebastian, miercuri, 02.04.2014 17:17

    @chuck norris În comparaţiile noastre, luăm în considerare motorizările cu nivel de putere echivalent. În cazul de faţă, am comparat ofertele rivalilor pentru compacte cu trei uşi care au motoare alimentate cu benzină care livrează 130 CP cu Megane 1.2 TCe. Comparaţia cu motorul de 1.2 de la VAG nu ar fi avut rost, deoarece exista o diferenţă de 25 CP între motorizarea testată şi cea mai puternică variantă a unităţii respective, tocmai de aceea am ales unitatea de 1.4 pentru analiză, de unde şi afirmaţia că nu este cel mai puternic motor din segment.

  • un ciitor vechi, miercuri, 02.04.2014 20:07

    Au facut treaba excelenta cu Megane. E totusi un facelift, iar diferentele intre diferitele variante de caroserie (chiar daca subtile), exista ! indiferent ce asteptari ar fi avut Automarket. Discutam pana la urma de un producator de Volum, nu de cine stie ce fite premium. Hai baieti, ma dezamagiti. Sunteti destul de mult timp in industrie sa cunoasteti lucrurile astea. Bine, poate nu la fel de mult ca altii din prea auto romaneasca, dar totusi... aveam asteptari. E un facelift ce banuiesc ca-i facut sa reziste inca vreo 3 ani pe piata. Traim totusi vremuri tulburi, iar o noua generatie lansata acum n-ar fi cea mai buna idee. Oricum e mult mai mult decat a facut Fiat pentru al lor Bravo. Asta ca tot il avem pe Mircea Mester fan Fiat Bravo...Dar nimeni nu-l intrece pe Sebastian Toma. Se stie...Sebastian Toma pornit dintotdeauna cu prejudecati cand a venit vorba de Renault.

  • Dacia Plant, miercuri, 02.04.2014 21:44

    @Sebastian: Nu-i tocmai corect. Trebuie sa compari motorizari de cilindree diferita. Nu-i vina ta sau a mea ca n-au aceeasi putere. VW are de pierdut in asta, deci nu trebuie ajutati de la spate. Sa-si dea seama singuri ca trebuie sa mai upgradeze si ei motorizarile entry level cum ar fi 1.2tsi si 1.6tdi, deoarece concurenta sta mai bine la acest capitol. Cel putin 1.6tdi l-a facut mult mai bun acuma, are 110cp si consum mai mic si cuplu mai de jos.

  • unckle, miercuri, 02.04.2014 22:08

    cum se simte motorul asta in comparatie cu cel de 2.0 aspirat de pe mazda3 ? (ca la consum sunt aproape identice)

  • EuroNCAP, joi, 03.04.2014 07:55

    referirea la valorile de consum anuntate triumfalist de hyundai-kia mi se pare cel putin hilara, in lumina dificultatilor generate de astfel de fantezii in statele unite...

  • un alt cititor vechi, vineri, 04.04.2014 16:55

    Tare asta cu comparatul motoarelor cu cilindree su puteri asemanatoare care totusi nu se pot compara... Si oricum pentru fanii Renault, marca lor de suflet are motoare fantastice pe exact aceiasi cilindree (asta apropo de al doilea comentariu). Nu conteaza ca aceiasi putere concurenta o scoate dintr-un motor mai mic sau mai mare. Nu au cilindree exacte, deci nu se compara. Mai spunea acelasi lucru cineva acum cateva zile la o comparatie 1.5 DCI cu 1.6 TDI care au o putere asemanatoare. La cum gandeste este sigur una si aceiasi persoana. Good point! Dar am totusi o intrebare pentru voi: 1.0 EcoBoost de 125 CP poate fi comparat cu 1.2 TCe de pe Megane de 130 CP si cu 1.4 TSI 122 CP de pe Golf 7?

  • gigi, marţi, 10.01.2017 20:18

    A venit iarna... si Megane Tce porneste mai greu decat un diesel obosit. da da tce 130 ...