Motor / Transmisie
Motorizarea 1.2 TCe de la Renault este printre ultimii sosiţi la petrecerea downsizing-ului în segmentul compact, dar este bine că există. Francezii o oferă atât în versiuni cu transmisie manuală, cât şi în versiuni cu transmisie EDC în portofoliul lor, dar în gama Megane aceasta vine cu ceva în plus, anume mai multă putere şi mai mult cuplu motor.. Nu vorbim despre un salt major, dar ne bucurăm că există o îmbunătăţire. Faţă de cea mai puternică versiune a motorizării 1.2 TCe oferită alături de Clio, avem 10 CP şi 15 Nm în plus, totalizând 130 CP şi 205 Nm.
Unitatea nu este oferită în compania transmisiei EDC atunci când vorbim despre versiunea Coupe a lui Megane, pe când hatchback-ul cu cinci uşi este disponibil pentru comandă fie cu transmisie manuală cu şase trepte, fie cu EDC-ul cu şase trepte. O altă noutate a acestei motorizări în gama Renault, pe lângă Start-Stop, este sistemul de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare. Nu este la fel de avansat ca la un hibrid, dar îşi aduce aportul la reducerea consumului de carburant.
Motorul 1.2 TCe din echiparea lui Megane nu este cel mai puternic din segment în raport cu rivalii, fiind surclasat de unităţile TSI din curtea Grupului Volkswagen, acestea fiind oferite în versiuni de 140 CP, pe lângă cele de 122 CP.
Propulsorul punctează la capitolul rafinament, fiind silenţios la ralanti şi cu vibraţiile bine estompate pe întreaga plajă de turaţii. TCe-ul livrează puterea într-un mod cursiv, fără surprize, iar reprizele asigurate sunt potrivite pentru nivelul de putere oferit. Această configurare a propulsorului îl clasează pe Megane Coupe 1.2 TCe pe lista modelelor alese pentru design exterior, calităţi practice şi consum de carburant, nu şi pentru performanţele dinamice ieşite din comun asigurate de propulsor.
masina prea scumpa pentru ce ofera. seat leon SC este mult peste.