Honda Jazz Hybrid

1.3 i-VTEC 88CP CVT Elegance
4.1
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, miercuri, 22 octombrie

Înapoi în viitor

Honda a fost primul constructor de automobile care a lansat un hibrid de segment B pe piaţa din Europa. Planificarea produsului a făcut ca lansarea lui Jazz Hybrid pe piaţa din România să aibă loc la trei ani de la debutul modelului pe Bătrânul Continent, aşa că este timpul să aflăm cum se comportă modelul în raport cu singurul său rival, Toyota Yaris Hybrid, lansat înaintea acestuia în România, dar după el în Europa. Complicat, nu-i aşa?

Jazz Hybrid a preluat aspectul exterior al facelift-ului aplicat în gama Jazz în 2010, fiind prezentat în acelaşi ani la Salonul auto de la Paris. Sistemul hibrid este şi el preluat de la alt model Honda, fiind vorba despre unitatea IMA (Integrated Motor Assist) lansată iniţial pe Insight. La vremea debutului său pe piaţă, era cea mai ecologică maşină cu transmisie automată oferită în segmentul B, pentru că emitea 104 grame CO2 pe kilometru, dar apoi a venit Toyota Yaris Hybrid cu ale sale 85 grame CO2 pe kilometru şi i-a luat acest titlu. În plus, Jazz a fost primul hatchback hibrid de segment B care se putea bătea de la egal la egal cu subcompactele diesel de pe piaţă de la vremea respectivă şi să le şi învingă.

Din nefericire, lansarea tardivă a lui Jazz Hybrid îl aduce pe acest model la doar câteva luni distanţă de momentul în care va debuta următoarea generaţie a lui Jazz, deja prezentată în versiune de pre-serie în această toamnă la Paris. Între timp, Toyota a ajuns deja să lanseze succesorul lui Yaris Hybrid, ceea ce nu face decât să mărească diferenţa de vânzări la nivel de hibrizi dintre cei doi producători la nivel european, pentru că rivalii de la Toyota apucă să vândă o maşină cu specificaţii superioare, aferente generaţiei următoare, în acelaşi timp în care Honda comercializează un model prezentat în urmă cu mai mulţi ani.

Dar acest test nu va fi unul de adio, pentru că Honda Jazz Hybrid a fost lansat în România în luna octombrie a anului 2014, deci ne putem aştepta să-l vedem disponibil la vânzare pentru cel puţin unul-doi ani din acest moment. Aşadar, să-l descoperim pe Jazz Hybrid şi să aflăm ce ştie el să facă încă din 2011.

  • Kap, miercuri, 22.10.2014 13:34

    7,3 pe autostrada si intre 7,5 si 8,5 in oras in conditii normale. La un pret de 2 Loganuri TCe care consuma mai putin? Ha!

  • eu, miercuri, 22.10.2014 14:01

    Ok, tehnologia hibrida e scumpa, dar ce-i cu motorul ala de aspirator? Doar 14 cai, cam putin, ca si cum ai ruga o babuta sa-ti dea un branci la plecare. Mai bine pt 2000 euro in plus puneau un motor mai mare si poate o baterie putin mai puternica, care sa faca o diferenta cat de cat fata de modelul normal.

  • Sam, miercuri, 22.10.2014 14:19

    Citroenul Cactus pe care l-ati testat adineaori ar avea un consum mixt mai bun, ii cu vreo 200 de kg mai usor si ii mult mai mare, spatios si practic, la acelasi pret.

  • zero barat, miercuri, 22.10.2014 16:23

    N-o spun in sensul:" bah, Geta-i sormea ,bah..."!!sau pe intelesul tuturor"a mea-i mai buna sau cel putin la fel" ci doar ca sa faceti o comparatie. Fiat Albea,1.4mpi/ Ploiesti-Bucuresti(Unirii) si retur cu "dop" (dimineata la dus)doar de la Mc Donalds Otopeni. Consum mediu 5,4L/100km , mers regulamentar.

  • ShelbyV8, miercuri, 22.10.2014 16:23

    Credeti ca vor vinde mai mult de 3 masini in Romania?

  • ShelbyV8, miercuri, 22.10.2014 16:31

    Si totusi de unde ati scos 4.1 puncte? Mai mult de 2.5 nu prea merita...

  • L., miercuri, 22.10.2014 18:36

    Cei din service chiar trebuie să fie ingineri, pe bune. Mai dă-le în... de tocătoare de bani.

  • redalert, joi, 23.10.2014 08:26

    da

  • sandu, joi, 23.10.2014 09:39

    momentan hibridele nu sunt atat de dezvoltate sa merite in fata unui diesel.

  • unu, joi, 23.10.2014 10:35

    Ce de habarnisti in tara asta si totusi Romania este in ca cat pana peste cap. Cum naiba.