Ford Fiesta facelift
Automatică şi calculatoare
Ce face dintr-o maşină de clasă mică o maşină ideală pentru traficul urban? O suspensie confortabilă, un motor cu cuplu la turaţii mici şi, bineînţeles, o cutie de viteze automată cât mai nouă şi inteligentă. În general, marii constructori s-au cam ferit să monteze cutii automate în această clasă, din diverse raţiuni. "Creşte preţul de achiziţie" este cel mai întâlnit motiv. Japonezii au înceract să ne convingă că transmisia de tip CVT este soluţia, fiind mai ieftină ca o cutie automată de ultima generaţie, dar şi extrem de enervantă. Aşa că, într-un final, marii producători au înţeles că există un segment de public care caută produse de calitate şi şi-au dotat modele de clasă mică cu cutii automate de ultimă generaţie, eventual cu două ambreiaje. Volkswagen a fost printre primii care au făcut asta, montând pe Polo apreciata cutie DSG, răspândită apoi pe toată gama de modele din familia lărgită a grupului VAG, Acum a venit rândul celor de la Ford să facă din Fiesta un model mai interesant oferind opţiunea pentru cutia de viteze Powershift. În combinaţie cu deja celebrul motor Ecoboost de 1.0 litru şi 100 CP, Fiesta devine acum o propunere extrem de atractivă pentru traficul urban.
De notat ca Ford Romania a oferit in ultimii ani din start 2000 de euro discount. Marketing :) Iar cu negocieri dure se mai poate duce in jos.