Motor / Transmisie
Motorul Ecoboost de 1.0 litri este unul dintre cele mai premiate propulsoare din familia noilor motoare cu cilindree mică şi sistem turbo. Deja l-am disecat şi l-am probat pe o serie lungă de modele, de la Fiesta trecând prin Focus, apoi B-Max şi chiar şi pe noul Tourneo Connect. Propulsorul cu trei clindri produs la Craiova este un succes, reuşind să ofere din doar 999 cmc o putere de 100 CP la 6.000 rpm, dar şi un cuplu motor de 170 Nm de la 1.400 rpm la 4.000 rpm. Este elastic şi urcă fericit în ture indiferent de treapta aleasă şi încă de la lansare am fost de părere că are nevoie de o cutie de viteze automată pe măsură. A primit-o pentru modelul mai mare Focus, dar cele două unităţi parcă se combină şi mai bine pentru a-i da viaţă lui Fiesta facelift.
Cutia de viteze automată Powershift are şase trepte, două ambreiaje şi schimbă foarte bine treptele de viteză în modul S. Pentru cei care au piciorul mai greu şi preferă stilul sportiv, cutia oferă un mod S (Sport) în care este folosită toată plaja turometrului pentru accelerare. Ford a ales însă o soluţie mai ciudată pentru selecţia manuală a treptelor: în loc de clasicele clapete, sau poartă manuală pentru levier, Ford a decis amplasarea a două butoane plus şi minus direct pe măciulia schimbătorului. Acestea pot fi acţionate cu degetul mare al mâinii drepte atunci când o sprijinim pe schimbător. Numărul treptei este indicat pe bord, dar sistemul este ciudat şi necesită obişnuinţă.
La capitolul minusuri mai trebuie remarcat că cutia reacţionează uneori lent în modul D la kick-down, atunci când apăsăm pedala de acceleraţie la fund.
De notat ca Ford Romania a oferit in ultimii ani din start 2000 de euro discount. Marketing :) Iar cu negocieri dure se mai poate duce in jos.