Ford Fiesta facelift

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Aut6 Titanium

Motor / Transmisie

4.5

Motorul Ecoboost de 1.0 litri este unul dintre cele mai premiate propulsoare din familia noilor motoare cu cilindree mică şi sistem turbo. Deja l-am disecat şi l-am probat pe o serie lungă de modele, de la Fiesta trecând prin Focus, apoi B-Max şi chiar şi pe noul Tourneo Connect. Propulsorul cu trei clindri produs la Craiova este un succes, reuşind să ofere din doar 999 cmc o putere de 100 CP la 6.000 rpm, dar şi un cuplu motor de 170 Nm de la 1.400 rpm la 4.000 rpm. Este elastic şi urcă fericit în ture indiferent de treapta aleasă şi încă de la lansare am fost de părere că are nevoie de o cutie de viteze automată pe măsură. A primit-o pentru modelul mai mare Focus, dar cele două unităţi parcă se combină şi mai bine pentru a-i da viaţă lui Fiesta facelift.

Cutia de viteze automată Powershift are şase trepte, două ambreiaje şi schimbă foarte bine treptele de viteză în modul S. Pentru cei care au piciorul mai greu şi preferă stilul sportiv, cutia oferă un mod S (Sport) în care este folosită toată plaja turometrului pentru accelerare. Ford a ales însă o soluţie mai ciudată pentru selecţia manuală a treptelor: în loc de clasicele clapete, sau poartă manuală pentru levier, Ford a decis amplasarea a două butoane plus şi minus direct pe măciulia schimbătorului. Acestea pot fi acţionate cu degetul mare al mâinii drepte atunci când o sprijinim pe schimbător. Numărul treptei este indicat pe bord, dar sistemul este ciudat şi necesită obişnuinţă. 

La capitolul minusuri mai trebuie remarcat că cutia reacţionează uneori lent în modul D la kick-down, atunci când apăsăm pedala de acceleraţie la fund. 

  • Scrooge, vineri, 18.04.2014 11:25

    De notat ca Ford Romania a oferit in ultimii ani din start 2000 de euro discount. Marketing :) Iar cu negocieri dure se mai poate duce in jos.

  • Gabi, vineri, 18.04.2014 12:54

    Eu zic ca lipsa sistem Start-Stop ar trebui pui la "Ne-a placut". Pentru ce mama naibii ai vrea un sistem start-stop.. o porcarie..

  • Moje, vineri, 18.04.2014 13:59

    E cea mai buna masina din clasa ei,parerea mea,e si cea mai vanduta masina din segment la nivel mondial.

  • Radu, vineri, 18.04.2014 14:16

    Redactorilor de nu prea le place Ford...din cate am vazut... ;)

  • P&T, vineri, 18.04.2014 14:29

    Exista un review bine facut de un baiat pe net si masina asta este dementiala. Am vazut reprizele si este senzationala. Cutia cred ca este destul de apropiata ca si DSG prin performantele ei .Destepti cei de la FORD au asteptat sa se maturizeze si acum au si ei o cutie de viteze foarte reusita. Cred ca merita nota mai mare.

  • cineva, vineri, 18.04.2014 14:34

    @Gabi Pentru "ce mama naibii" ai nevoie sa iti mearga motorul cand stai la stop ? Ca sa consumi benzina degeaba si sa poluezi in plus. Aha, acum inteleg... Oricum, sistemul se poate decupla, daca te deranjeaza. Din experienta proprie, in 3 zile te obisnuiesti cu el si apoi ti se pare la fel de natural ca si cruise controlul sau senzorii de ploaie.

  • vianu, vineri, 18.04.2014 15:13

    @gabi tocmai voiam sa iti spun vreo doua legat de sistemul start&stop dar mi-a luat-o cineva inainte.... decuplarea e la distanta de un...deget. Cand pui pe "neutru" iti intinzi degetu' ala pe care tu il tii deobicei in nas si apesi pe buton. As putea sa-ti vorbesc si despre naveta spatiala americana dar nu pot pentru ca nu m-am apropiat niciodata de asa ceva.

  • LauCalin, vineri, 18.04.2014 16:32

    Eu am pe mana o Alfa Romeo Mito cu acest sistem. Nu prea se face economie, iar daca se face simte putin, spre deloc. Caroseria tot timpul trepideaza (nu ca la tractor, evident. dar se simte ca porneste motorul) si in plus electromotorul ala este foarte des solicitat. Iar un electromotor nu il cumperi cu acei 0.3 l/100 km economisiti prin sistemul start/stop. Motiv pentru care eu tot timpul il decuplez. Si referitor la masina din test si eu cred ca este una din cele mai bune masini de clasa mica. Este un echilibru bun intre spatiu, confort, tinuta de drum, calitate si pret la aceasta clasa. E bine si ca Ford vine mai mereu cu oferte speciale, pentru ca pretul de lista mi se pare totusi un pic cam mare.

  • vianu, vineri, 18.04.2014 16:56

    sunt sigur ca si italienii de la Alfa si-au dotat modelele cu demaroare mai sanatoase decat cele de pe vechea Dacie

  • Kamrocgos, sâmbătă, 19.04.2014 17:31

    In primul rand, de ce "are nevoie" o masina de oras de cutie automata? Inteleg ca are avantaje, dar nicidecum nu cred ca e o necesitate - eu de exemplu prefer o cutie manuala chiar si in oras. In al doilea rand, in legatura cu sistemul start stop: pe de o parte, are avantajul (mai ales in oras) ca reduce consumul si nu te incurca cu nimic (cel putin, ce am incercat eu). Pe de alta parte, este foarte solicitant pentru demaror, de aceea pe masinile mai scumpe se folosesc ISG-uri - Integrated Starter Generator - practic, demaror si alternator intr-o singura componenta care e conectata la motor in permanenta, fiind insa considerabil mai scumpe.

  • Mihai, marţi, 22.04.2014 10:33

    La "Nu ne-a placut" apare "lipsa sistem de navigatie". De ce? Pentru ca nu avea masina de test? Pentru ca am un prieten care are o Fiesta cu navigatie, deci se poate pune. E drept ca e dotare optionala, dar nu are nimeni in standard la clasa asta navigatie.

  • Lovin, luni, 05.05.2014 00:22

    pe partea tehnica masina este super , dar ca si design exterior arata jalnic , extrem de anemic si poate pentru restul de 99.99% nu conteaza , dar pentru mine in primul rand conteaza cum arata masina la exterior. Deci , nu credeam sa spun asta dar clio si pana si de acum vechiul corsa arata mult mai bine decat fiesta. Nu acelasi lucru il pot spune despre varianta in 2 usi , am vazut cateva modele cu pachet sport care aratau super.