Ford Fiesta facelift

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Aut6 Titanium

Consum

3.5

Motorul Ecoboost 1.0 are un consum oficial de carburant de 4.9 litri/100 km atunci când este asociat cu cutia de viteze automată Powershift. Aceasta este valoarea medie, Ford spunând că în trafic urban consumul va creşte la 6.6 litri, iar în mediu extraurban va scădea la 3.9 litri/ 100 km. Bineînţeles, acestea sunt valorile oficiale şi ideale şi, aşa cum ne-am obişnuit, ele nu reflectă neapărat realitatea. Iar din experienţele anterioare cu motorul Ecoboost cu trei cilindri ştiam că consumul variază foarte mult în funcţie de stilul de condus şi de condiţiile de trafic.

O valoare medie se stabilizează destul de greu pe computerul de bord, aşa că de data aceasta am trecut prin toate tipurile de drumuri naţionale şi trafic urban. Am început cu un drum în afara Bucureştiului parcus la viteze legale şi în ritm de croazieră. Consumul a scăzut până la 6.5 litri/100 km. Reveniţi în capitală, am petrecut weeekndul cu diverse drumuri în condiţii de trafic mai mult sau mai puţin aglomerat. Cea mai mare valoare indicată pe computerul de bord a fost de 8 litri/100 km, ceea ce înseamnă o medie generală de 7.3 litri/100 km. Cifrele sunt decente pentru un motor de 100 CP benzină cu transmisie automată şi o maşină încărcată cu trei persoane adulte. 

Dacă comparăm cifrele oficiale de consum cu cele ale concurenţei din clasa mică, Fiesta cu cutie automată are rivali ceva mai eficienţi în ale consumului. Un Polo 1.2 TSI cu cutie DSG consumă în medie 4.7 litri, iar Peugeot 208 VTI 1.2 sau Mitsubishi Space Star 1.2 au valori de 4.1, respectiv 4.2 litri. De menţionat că acestea două din urmă sunt motoare aspirate asociate cu cutii de viteze automată clasică şi, respectiv, CVT, iar puterea dezvoltată de acestea este cu circa 15% mai coborâtă.

  • Scrooge, vineri, 18.04.2014 11:25

    De notat ca Ford Romania a oferit in ultimii ani din start 2000 de euro discount. Marketing :) Iar cu negocieri dure se mai poate duce in jos.

  • Gabi, vineri, 18.04.2014 12:54

    Eu zic ca lipsa sistem Start-Stop ar trebui pui la "Ne-a placut". Pentru ce mama naibii ai vrea un sistem start-stop.. o porcarie..

  • Moje, vineri, 18.04.2014 13:59

    E cea mai buna masina din clasa ei,parerea mea,e si cea mai vanduta masina din segment la nivel mondial.

  • Radu, vineri, 18.04.2014 14:16

    Redactorilor de nu prea le place Ford...din cate am vazut... ;)

  • P&T, vineri, 18.04.2014 14:29

    Exista un review bine facut de un baiat pe net si masina asta este dementiala. Am vazut reprizele si este senzationala. Cutia cred ca este destul de apropiata ca si DSG prin performantele ei .Destepti cei de la FORD au asteptat sa se maturizeze si acum au si ei o cutie de viteze foarte reusita. Cred ca merita nota mai mare.

  • cineva, vineri, 18.04.2014 14:34

    @Gabi Pentru "ce mama naibii" ai nevoie sa iti mearga motorul cand stai la stop ? Ca sa consumi benzina degeaba si sa poluezi in plus. Aha, acum inteleg... Oricum, sistemul se poate decupla, daca te deranjeaza. Din experienta proprie, in 3 zile te obisnuiesti cu el si apoi ti se pare la fel de natural ca si cruise controlul sau senzorii de ploaie.

  • vianu, vineri, 18.04.2014 15:13

    @gabi tocmai voiam sa iti spun vreo doua legat de sistemul start&stop dar mi-a luat-o cineva inainte.... decuplarea e la distanta de un...deget. Cand pui pe "neutru" iti intinzi degetu' ala pe care tu il tii deobicei in nas si apesi pe buton. As putea sa-ti vorbesc si despre naveta spatiala americana dar nu pot pentru ca nu m-am apropiat niciodata de asa ceva.

  • LauCalin, vineri, 18.04.2014 16:32

    Eu am pe mana o Alfa Romeo Mito cu acest sistem. Nu prea se face economie, iar daca se face simte putin, spre deloc. Caroseria tot timpul trepideaza (nu ca la tractor, evident. dar se simte ca porneste motorul) si in plus electromotorul ala este foarte des solicitat. Iar un electromotor nu il cumperi cu acei 0.3 l/100 km economisiti prin sistemul start/stop. Motiv pentru care eu tot timpul il decuplez. Si referitor la masina din test si eu cred ca este una din cele mai bune masini de clasa mica. Este un echilibru bun intre spatiu, confort, tinuta de drum, calitate si pret la aceasta clasa. E bine si ca Ford vine mai mereu cu oferte speciale, pentru ca pretul de lista mi se pare totusi un pic cam mare.

  • vianu, vineri, 18.04.2014 16:56

    sunt sigur ca si italienii de la Alfa si-au dotat modelele cu demaroare mai sanatoase decat cele de pe vechea Dacie

  • Kamrocgos, sâmbătă, 19.04.2014 17:31

    In primul rand, de ce "are nevoie" o masina de oras de cutie automata? Inteleg ca are avantaje, dar nicidecum nu cred ca e o necesitate - eu de exemplu prefer o cutie manuala chiar si in oras. In al doilea rand, in legatura cu sistemul start stop: pe de o parte, are avantajul (mai ales in oras) ca reduce consumul si nu te incurca cu nimic (cel putin, ce am incercat eu). Pe de alta parte, este foarte solicitant pentru demaror, de aceea pe masinile mai scumpe se folosesc ISG-uri - Integrated Starter Generator - practic, demaror si alternator intr-o singura componenta care e conectata la motor in permanenta, fiind insa considerabil mai scumpe.

  • Mihai, marţi, 22.04.2014 10:33

    La "Nu ne-a placut" apare "lipsa sistem de navigatie". De ce? Pentru ca nu avea masina de test? Pentru ca am un prieten care are o Fiesta cu navigatie, deci se poate pune. E drept ca e dotare optionala, dar nu are nimeni in standard la clasa asta navigatie.

  • Lovin, luni, 05.05.2014 00:22

    pe partea tehnica masina este super , dar ca si design exterior arata jalnic , extrem de anemic si poate pentru restul de 99.99% nu conteaza , dar pentru mine in primul rand conteaza cum arata masina la exterior. Deci , nu credeam sa spun asta dar clio si pana si de acum vechiul corsa arata mult mai bine decat fiesta. Nu acelasi lucru il pot spune despre varianta in 2 usi , am vazut cateva modele cu pachet sport care aratau super.