Consum
Motorul Ecoboost 1.0 are un consum oficial de carburant de 4.9 litri/100 km atunci când este asociat cu cutia de viteze automată Powershift. Aceasta este valoarea medie, Ford spunând că în trafic urban consumul va creşte la 6.6 litri, iar în mediu extraurban va scădea la 3.9 litri/ 100 km. Bineînţeles, acestea sunt valorile oficiale şi ideale şi, aşa cum ne-am obişnuit, ele nu reflectă neapărat realitatea. Iar din experienţele anterioare cu motorul Ecoboost cu trei cilindri ştiam că consumul variază foarte mult în funcţie de stilul de condus şi de condiţiile de trafic.
O valoare medie se stabilizează destul de greu pe computerul de bord, aşa că de data aceasta am trecut prin toate tipurile de drumuri naţionale şi trafic urban. Am început cu un drum în afara Bucureştiului parcus la viteze legale şi în ritm de croazieră. Consumul a scăzut până la 6.5 litri/100 km. Reveniţi în capitală, am petrecut weeekndul cu diverse drumuri în condiţii de trafic mai mult sau mai puţin aglomerat. Cea mai mare valoare indicată pe computerul de bord a fost de 8 litri/100 km, ceea ce înseamnă o medie generală de 7.3 litri/100 km. Cifrele sunt decente pentru un motor de 100 CP benzină cu transmisie automată şi o maşină încărcată cu trei persoane adulte.
Dacă comparăm cifrele oficiale de consum cu cele ale concurenţei din clasa mică, Fiesta cu cutie automată are rivali ceva mai eficienţi în ale consumului. Un Polo 1.2 TSI cu cutie DSG consumă în medie 4.7 litri, iar Peugeot 208 VTI 1.2 sau Mitsubishi Space Star 1.2 au valori de 4.1, respectiv 4.2 litri. De menţionat că acestea două din urmă sunt motoare aspirate asociate cu cutii de viteze automată clasică şi, respectiv, CVT, iar puterea dezvoltată de acestea este cu circa 15% mai coborâtă.
De notat ca Ford Romania a oferit in ultimii ani din start 2000 de euro discount. Marketing :) Iar cu negocieri dure se mai poate duce in jos.