Maserati Levante
Pezzo grosso
Particula SUV ascunde un univers în sine pentru fiecare marcă auto de pe piață. Derivat din sintagma Sport Utility Vehicle, acronimul SUV duce cu el încă din nume un paradox care acum 20 de ani era considerat imposibil. Cum poți să amesteci în aceeași mașină caracter sportiv și caracter utilitar în același timp?
Dezvoltarea primelor SUV-uri ne-au arătat că rețeta poate să existe. Apoi, odată cu boom-ul de vânzări al segmentelor mari, rețeta a fost adaptată în toate clasele și pe toate dimensiunile, astfel că un SUV de segment B nu mai e de ceva vreme o apariție quasimodică, ci o versiune de caroserie care atrage din ce în ce mai mulți clienți.
Evident, cea mai importantă bătălie la nivelul SUV-urilor adevărate se dă în continuare în zona superioară a segmentului premium, acolo unde brandurile auto se bat nu doar în vânzări, ci și în statement-uri. Declarații de război. Încordări ale mușchilor. Expoziții de potențial. Aici, în aerul rarefiat al prețurilor mari, nu mai contează neapărat câte spații de depozitare ai pe consola centrală și fix câți litri încap în portbagaj, pentru că mașina este o extensie a personalității posesorului.
Asta pe de o parte. Pentru că pe de altă parte, SUV-urile astea au salvat manageri și branduri. Cayenne este echivalentul salvatorului Porsche, X5 este modelul care a dat un binemeritat restart în gama BMW, ML (acum GLE) a ținut în viață Mercedes în anii în care marca germană își căuta în întuneric identitatea, Q7 a fost mașina care a pus din nou pe hartă Audi, RX este modelul pe care Lexus afișează tot ce are mai bun la capitolul tehnologie, iar XC90 este pe de o parte o demonstrație de tehnologie, pe de alta o injecție de optimism în gama Volvo.
Ei bine, în tot acest peisaj apare Levante. Modelul care va avea rolul de a dubla vânzările mărcii Maserati în următorii ani. Un SUV pe cât de așteptat de italieni, pe atât de spectaculos ca apariție și nu numai. Automarket l-a testat la al acasă, în Italia, și venim cu primele impresii legate de o mașină care se recomandă, simplu și cuprinzător, "Maserati-ul SUV-urilor".
De nota 10. Totul.