Maserati Levante

3.0 Benzina Biturbo 430CP 4x4 Aut8 S

Motor / Transmisie

5.0

Dacă mărcile premium tradiționale au experimentat încă de acum peste un deceniu cu segmentul SUV, construind cărămidă cu cărămidă modele care acum au ajuns în unele cazuri la a treia generație, Maserati vrea să recupereze cât mai rapid timpul deja pierdut. Iar italienii pun la bătaie încă din start pe Levante un motor diesel (să-l numim popular "magnet", adică versiunea care va aduna grosul vânzărilor) și un motor V6 pe benzină împrumutat de la frații italieni Ferrari (să-i spunem "motor de CV", pentru că va fi versiunea de portofoliu) care demonstrează ce poate face Maserati atunci când își pune în cap să destablizeze un bloc de modele care deja au locurile lor bine stabilite în segmentele de vârf ale zonei premium.

Vom lăsa versiunea diesel pentru o analiză serioasă pe teren românesc și ne vom ocupa astăzi de versiunea pe benzină de 430 de cai putere care este, cel puțin în momentul lansării, cel mai puternic motor disponibil în gama Levante.

În clasicul stil italian în general și în dulcele stil Maserati în particular, motorul V6 pe benzină te fascinează încă de la prima apăsare a pedalei de accelerație. Chiar dacă ești un guru al cifrelor și ești hotărât să analizezi umăr la umăr oferta italienilor cu cea a concurenților din segment, un simplu vârf de pantof aruncat în pedala din dreapta îți face neuronii să zburde, părul de pe mâini să se ridice și inima să treacă la un regim ceva mai alert de funcționare.

Motivul este sunetul gutural care se lovește cu ecou de pereții țevilor din sistemul de evacuare și care iese afară umplând peisajul de note care te fac să tresari involuntar chiar și dacă ești făcut din oțel inoxidabil. Și totul este natural, totul vine de la uzina V6 pe care o ai sub capotă și de la sistemul de evacuare care a lăsat deoparte orice manierism și s-a cățărat direct pe simțurile tale.

Apoi, imediat după acest moment, ești împins în scaun pe măsură ce te apropii de cei 430 de cai pe scara liniată a turometrului. Nu e nimic violent, ci mai degrabă gradat, cumva diluat, liniar, cumva în opoziție cu explozia de sunete pe care o experimentezi în paralel. Senzația se amplifică însă dacă ai inspirația de a apăsa butonul Sport de pe consola centrală, care sensibilizează atât pedalele, cât și rapoartele transmisiei ZF cu 8 trepte și răspunsul motorului, care îți arată că poate să țipe și mai tare, și mai gros, pe portative diferite.

Fără nicio exagerare, să conduci un Maserati V6 benzină este un carnaval de simțuri. Dacă pe versiunea diesel este nevoie pe alocuri de ajutor sonor în boxe pentru ca mașina să zguduie timpanele, benzina este 100% naturală, ca o femeie frumoasă care nu are nevoie de extensii artificlale pentru a te impresiona. Iar dacă italienii se pricep la ceva, acel ceva este modul în care reușesc să-ți găsească coarda sensibilă atunci când credeai că le-ai văzut pe toate. 

Le-oi fi văzut, da' nu le-ai simțit.

  • zarnesteanu, marţi, 26.04.2016 04:50

    De nota 10. Totul.

  • Sorin, marţi, 26.04.2016 08:13

    Fata de X1, spate de Chayenne.... Nu cred ca au sa "rupa " la vanzari....si sigur nu in Italia...

  • Claudiu Pana, marţi, 26.04.2016 11:31

    Asa cum spune si autorul in articol e foarte interesant ca Porsche are in sfarsit un rival. Asta e cel mai bun lucru care i se putea intampla lui maserati levante, sa fie vazut ca rival al unui dintre cele mai sportive suv-uri de pe piata.

  • Obbie, marţi, 26.04.2016 11:37

    Pretul vi s-a parut prea mare, dar nici nu stiti care e. Nu e cam penibil ? Normal ca nu va costa cat un Toureg, dar aprecieri despre pret se pot face doar comparand cu modele similare (gen Cayenne S) si cunoscand suma respectiva :))

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.04.2016 12:36

    In momentul de fata acest suv Levante e putin peste Cayenne. Se apropie de Bentayga....dar mai e putin si o sa apara si noul Cayenne. Atunci se vor schimba topurile si clasamentul :))

  • ady, marţi, 26.04.2016 13:45

    Puteti spune cand si unde a avut loc testul?

  • mircea, marţi, 26.04.2016 13:52

    @ady 20-21 aprilie, în jurul orașului Parma. O zonă excelentă pentru o vacanță. :)

  • yo, marţi, 26.04.2016 14:01

    mazda CX 5 :(

  • joe, marţi, 26.04.2016 20:09

    pacat de stopurile alea,,parca s de hyundai i 35. In rest super ca aspect ,performante,,cine stie la fiabilitate,mai ales partea electrica

  • Gg, miercuri, 27.04.2016 02:10

    Foarte intersant modelul.

  • prudentul, sâmbătă, 30.04.2016 16:06

    @Automarket Drive test inseamna ceva si Test drive cu totul altceva.

  • zen, luni, 02.05.2016 21:43

    Din cifrele mentionate de voi(AM) reiese ca e un 3.0 aspirat. Sa scoti 430 hp din 3L pe asipratie......super tare.

  • zen, marţi, 03.05.2016 11:54

    http://www.automarket.ro/stiri/50-din-totalul-vanzarilor-maserati-vor-fi-reprezentate-de-suv-ul-levante-69627.html Aici se spune ca sunt twin-turbo.Sa ai cuplu maxim la 4500rpm...cu twin-turbo....no comment.

  • !!!!, luni, 13.03.2017 14:58

    !!!! in presa auto straina are doar 2 stele din 5 per total !!!!