Consum
Nu știm multe lucruri în viața asta, dar știm sigur o chestie: dacă-ți iei un SUV cu motor V6 pe benzină, ultima ta problemă pe o listă nu tocmai mare de neajunsuri este consumul mașinii pe care tocmai o cumperi. Mă rog, dacă nu e așa, ai face mai bine să te orientezi fie spre alt segment, fie spre un diesel muncitoresc și ceva mai prietenos cu portofelul.
Una peste alta, nu m-am mirat deloc atunci când, după 100 de kilometri de muncă pe șoselele din jurul orașului Bologna, am tras o privire spre fișa tehnică a lui Levante și am observat că italienii anunță un consum mediu mixt de 10.9 litri/100 km, cu un extraurban de 8.5 litri. Practic, ce vrea să spună autorul în imaginea alăturată este că mașina asta îți permite să atingi 700 de kilometri autonomie doar dacă mergi la consum, pentru că rezervorul de 80 de litri al lui Levante are șanse reale să se golească în timp scurt dacă apeși pedalele ca un apucat. Adică așa cum am făcut-o eu la testul italian, fascinat de reacția mașinii de fiecare dată când impulsionam pedalele să cânte.
Iar ritmul ăsta îndeajuns de alert încât să-ți ofere senzații tari pe șosea duce consumul mediu real în extraurban la 13-14 litri/100 km.
Așa cum puteți concluziona și singuri, e destul de clar că nu vorbim despre vreun campion al consumului și nici despre o mașină cu care specialiștii în teste de consum se vor putea arunca la recorduri de autonomie pe șoselele europene.
La o comparație directă cu principalele SUV-uri concurente care au motoare pe benzină de 420-450 CP, ajungem la concluzia că italienii nici măcar nu și-au propus să impresioneze la capitolul consum. Levante este cel mai însetat model dintre toate SUV-urile cu ADN sportiv ale segmentului, fie ele chiar și V8-uri de cilindree mai mare. Și aici notăm un BMW X6 50i (V8 de 4.4 litri, 450 CP, 9.7 litri/100 km), noul Mercedes GLE 500 Coupe (V8 de 4.7 litri, 455 CP, 10.5 litri/100 km) sau Porsche Cayenne S și GTS (V6 3.6 litri de 420, respectiv 440 CP, consumuri oficiale de 9.5, respectiv 9.8 litri/100 km).
De nota 10. Totul.