Audi TTS Coupe -

2.0 Benzina Turbo (TFSI) 310CP 4x4 Aut6 TTS
4.6
de Mircea Meșter, Foto: Audi, marţi, 30 septembrie

Schimbare de percepţie

Plafon care părea porţiune dintr-un cerc şi aripi ale roţilor mari, bombate. Acestea au fost ştampilele, elementele vizuale-cheie ale lui TT în prima generaţie a acestui model, lansat pe piaţă în 1998. Era un coupé compact, o maşină cum nu existau deloc multe la acea vreme, iar valurile pe care le-a stârnit acest model pe piaţă au fost mari. Atât de mari, încât TT a devenit în foarte scurt timp unul dintre modelele emblematice ale mărcii Audi, prezent în posterele tinerilor vremii şi în cultura pop a unei perioade de tranziţie între generaţii. TT reaprindea spiritul sportiv în sânul unei mărci care de la Quattro încoace mizase mai degrabă pe modele de familie, iar asta a întinerit brusc media vârstei clienţilor.

Problema a fost că, deşi vorbeam de o maşină sportivă prin feeling, TT a atras mai ales doamnele şi domnişoarele care vedeau în modelul german o expresie a independenţei feminine. TT a fost un soi de revoluţie tacită a feminismului într-o lume a sportivelor adresate bărbaţilor. Spre deosebire de Quattro, model care cu un deceniu şi jumătate în urmă tăia privirile prin linii agresive şi angulare, specifice timpului său, TT era rotund, uşor digerabil, mult mai apropiat de specificul actual al maşinilor premium. 

A doua generaţie a lui TT a încercat să lucreze puţin la ideea de bază a modelului, introducând linii ceva mai agresive, angulare, geometrice. Şi specificul maşinii s-a schimbat, versiunile TTS şi apoi TT-RS, cel mai puternic TT din istorie, reprezentând semne clare ale schimbării de percepţie.

În iarna anului 2014, în showroom-urile Audi vă veţi putea întâlni cu noul TT. Al treilea. O abordare diferită, care păstrează din primele două generaţii dimensiunile, alura şi ideea unui coupe compact. În rest, noul TT este o maşină care schimbă complet cel puţin două lucruri pe care le ştiai despre maşini. În primul rând, interiorul este o experienţă absolut nouă, inedită şi spectaculoasă chiar şi pentru un tip care a condus în ultimul deceniu toate felurile de maşini lansate pe piaţă. În al doilea rând, TT-ul nou este o maşină care s-a îndepărtat atât de mult de liniile feminine ale primului model, încât Audi putea să-l numească altfel fără probleme. Mult mai masculin, mai agresiv, mai feroce, mai tare. 

Iar TTS, versiunea de 310 cai a lui TT, este nu doar masculină, ci şi nebună de-a dreptul.

  • mda, marţi, 30.09.2014 18:19

    Schimbare pe perceptie? Adica nu mai e o masina pentru gay?

  • eul, marţi, 30.09.2014 21:51

    @mda cine ti-a dat informatia asta ? unul dintre cei doi tati ai tai ?

  • BRD, miercuri, 01.10.2014 09:34

    Nissan 370 z si 370 z Nismo trag sub 5 sec fara probleme , chiar 4.5 /4.6 si asta fara tractiune integrala. Daca fortam putin comparatia : Alfa 4c , 1.8 TBI 240 cp : 4.5 s , vit max 258 km/h , consum mediu 6.8 l Cayman GTS ( Cu PDK si Sport+ ) trage sub 4.5 s .

  • Vasilica, miercuri, 01.10.2014 10:59

    Senzationala din toate punctele

  • mircea, miercuri, 01.10.2014 12:46

    @BRD - Porsche Cayman cu PDK și Sport Plus, adică cu Launch Control and stuff, face 0-100 în fix 4.6 secunde. - Nissan 370Z NISMO (344 CP) face 0-100 îmn fix 5.2 secunde. - Alfa Romeo 4C este într-adevăr cu 0.1 secunde mai rapidă (4.5), dar nu există în oferta din România. Ar fi minunat dacă am vorbi pe cifre de acum, să nu avem nevoie de lămuriri de genul ăsta.

  • BRD, miercuri, 01.10.2014 13:44

    Inseamna ca ne informam din surse diferite . Conform fisei tehnice data de site-ul oficial Porsche , Cayman GTS trage 0-100 in 4.6 s ( cu PDK si Sport + ) , in 4.8s fara fara Sport +. Alfa Romeo 4C exista in oferta din Romania . Ar fi minunat daca v-ati informa din mai multe surse intai , de preferat cele oficiale .

  • octav71, miercuri, 01.10.2014 15:15

    Ne spune si noua cineva adevarul? http://www.porsche.com/uk/models/cayman/cayman-gts/ Oricum, foarte reusit modelul, insa mai trebuie cate ceva pana sa ajunga la un Porsche, indiferent de progresul celor de la Audi.

  • BRD, miercuri, 01.10.2014 15:23

    http://www.porsche.com/germany/models/cayman/cayman-gts/

  • @eul, miercuri, 01.10.2014 15:44

    Hai ca nu-i greu! Trebuie doar sa tastezi pe Google "Audi TT gay car" si o sa vezi cate "premii" a luat si care-i parerea oamenilor. Sunt multe asemenea premii pe fiecare continent: http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?109361-Audi-TT-wins-Gay-Car-of-the-Year-award-voted-by-gays

  • C-G-C, miercuri, 01.10.2014 16:22

    @Mircea, dupa ce am citit articolul, imi dau seama ca ti-a placut masina destul de mult :). Oficial: Cayman/ Cayman +PDK = 5.7/5.6 [motor 2.7L - 275cp] 51k/54k euro Cayman S/Cayman S +PDK = 5/4.9 [motor 3.5L - 325cp] 64k/67k euro Cayman GTS/Cayman GTS +PDK = 4.9/4.8 [motor 3.5L - 340cp] 73k/77 TT = 4.6 sec [motor 2L - 310cp] Alfa 4C = 4.5 sec (motor 1.8L - 240 kg] undeva la 65k euro Dar are doar 900 kg, mai mica, doar 2 locuri etc. Pe site-ul romanesc nu apare, deci s-ar putea ca Mircea sa aibe dreptate, insa nu vad ce relevanta are. Adica daca o vrei o poti cumpara din alta tara.

  • ztele, miercuri, 01.10.2014 19:03

    Poate ne lamuriti totusi daca voi intr-adevar ati efectuat acest test .Pozeles gasesc pe multe site-uri de profil .Voi doar le-ati copiat; pesemne ca si testul l-ati facut in fata calculatorului?!

  • mircea, joi, 02.10.2014 00:24

    @ztele Jurnaliștii scriu, fotografii fotografiază. La fel cum pilotul nu intră sub mașină să-și repare monopostul la Formula 1. :) https://www.facebook.com/automarketro/posts/10153197572334348

  • C-G-C, joi, 02.10.2014 08:23

    @ztele, poti banui pe oricare dintre cei care fac drive teste pentru AM ca se mai inspira din alta parte atunci cand scriu textul, dar nu pe @mircea. Este singurul caruia ii citesc integral "compunerea" pentru ca stie sa traga concluzii personale si sa fie obiectiv in acelasi timp. Pe de alta parte, la un eveniment de drive test sunt convins ca toata lumea primeste acelasi set de fotografii. PLM, ii iau apararea pentru ca vreau sa scrie mai des, pentru ca imi plac scrierile indraznete.

  • ZgabeartA, joi, 02.10.2014 12:50

    Salutare, am detinut timp de 3 ani un TT din 2006, versiunea 8N si experienta este incredibila. Gay Car ? asa este cand strugurii sunt acrii, intradevar. Ce sunt curios este daca au pastrat scaunele banchetei la rabatare, la acelasi nivel cu portbagajul. Este senzational sa poti pleca in concediu in doua persoane + catel, iar el sa poata sta pe bancheta din spate. Evident, acum pentru noi nu se poate pune problema intrucat avand copil, este dificil de introdus scaunul in spate (aviz amatorilor). Oameni buni, de ce va pierdeti in cifre ? 4,5 sau 4,6 chiar nu se simt... Apropo de utilitatea banchetei din spate, daca vrei, poti. Am fost si 4 persoane in aceasta masina, inghesuite evident, dar am putut ajunge din A in B (in acelasi oras). @Mircea, felicitari pentru articol, foarte bine aduse toate detaliile, paginate si exprimate toate senzatiile aduse, chir din interiorul cocpitului.

  • mntsn, joi, 02.10.2014 14:33

    @ztele: Am crezut ca ti-a mai trecut icterul fata de Audi, dar vad ca in continuare te roade tare rau.

  • @ZgabeartA, joi, 02.10.2014 19:23

    Strugurii sunt acrii? Ei nu mai spune! Esti ca ala din parodia "audi a seis". O cazatura de Audi TT gasesti si la 7.000 euro (cat un Logan) in Spania de exemplu, unde sunt eu acum.

  • ZgabeartA, joi, 02.10.2014 23:49

    Nu inteleg de ce cauti sa ma jignesti. Cand am achizitionat masina a fost 24.000 euro luata din DE (da, SH) si am schimbat-o cu un MB doar pentru comfort. Nu a fost deloc o cazatura. A fost un schimb pe schimb de 16.000 Euro. Salutari la toata lumea si Felicitari Mircea pentru acuratetea articolului redactat. Abia astept sa pot face un drive-test cu ea in Romania.

  • legionarul, joi, 02.04.2015 16:10

    40-45 de mii de euro??mai pune-ti inca 10 mii de euro....masina pe site-ul audi.ro are un pret de aprox. 55 de mii de euro pret de baza.....de mai pui si optionalele sare binisor de 70 de mii de euro.scump?poate dar asta cred ca doar ce-i care au acei bani pot comenta :)