Opel Adam Rocks: imagini oficiale ale versiunii de serie a crossoverului decapotabil al nemţilor

Publicat miercuri, 19.02.2014 10:55 de Sebastian Toma

Opel a prezentat primele imagini oficiale ale lui Adam Rocks în versiunea de serie. Modelul este un crossover decapotabil bazat pe Adam şi debutează la Salonul Auto de la Geneva.

Opel Adam Rocks este noutatea principală a mărcii din Russeslheim pentru Salonul Auto de la Geneva. Modelul a fost prefaţat de un concept expus anul trecut la Geneva, numele şi trăsăturile principale de design fiind preluate de la concept. Rezultatul este un crossover de segment A, decapotabil, cu un aspect inspirat de un model cu veleităţi de off-road. Însă Adam Rocks nu este pentru teren accidentat, elementele de caroserie inspirate de aceste vehicule nefiind însoţite de o gardă la sol pe măsură sau de alte accesorii necesare abordării traseelor pe teren accidentat.

Noua versiune de caroserie a lui Adam marchează o nouă nişă, cea de "crossover urban decapotabil de segment A, mai scurt de 4.0 metri", după cum ne spun chiar reprezentanţii Opel în comunicatul oficial. Diferenţa de gardă la sol dintre un Adam standard şi Adam Rocks este de numai 15 milimetri, aşa că titulatura de crossover nu este justificată de aceasta, ci de accesoriile montate pe panourile de caroserie şi de look-ul modelului la nivel general. Cei de la Opel spun că direcţia a fost reconfigurată pentru un feeling mai direct, iar suspensia a fost şi ea recalibrată.

PLAFONUL NU SCHIMBĂ VOLUMUL PORTBAGAJULUI

Acoperișul rabatabil din pânză poate fi acționat din telecomandă. El se pliază până în dreptul montanților C și permite crearea senzației unui automobil cabrio. La fel ca la Fiat 500C, plafonul din pânză nu se pliază în portbagaj, astfel că toată capacitatea de stocare rămâne intactă, similară celei de pe Adam-ul standard. Decapotarea plafonului durează doar cinci secunde, spun cei de la Opel.

Posteriorul lui Adam nu s-a schimbat prea mult odată cu noua versiune de caroserie.

Soluţia tehnică la care au apelat cei de la Opel are rolul de a aduce cât mai puţine modificări la nivelul caroseriei, nefiind necesară o rigidizare care să-i crească masa lui Adam în urma dezvoltării versiunii decapotabile. Ideea nu este nouă în industria auto, fiind populară în rândul constructorilor italieni şi francezi, datorită costurilor reduse de implementare şi de dezvoltare.

MOTOARE NOI PENTRU ADAM

Opel anunţa în luna august a anului trecut intenţia de a lansa un motor turbo pentru Adam. Motorizarea a fost dezvăluită în luna octombrie şi va fi introdusă pe mezinul gamei începând cu vara anului curent. Lansarea oficială noului propulsor are loc la Salonul Auto de la Geneva, alături de noua versiune de caroserie din gama Adam. Propulsorul cu trei cilindri în in linie, injecţie directă şi turbocompresor va disponibil cu 90, respectiv cu 115 cai putere.

Interiorul lui Adam nu s-a schimbat odată cu noua versiune de caroserie, păstrându-şi farmecul.

Unitatea este creată de la zero în Centrul Tehnic de Dezvoltare de la Russelsheim, Germania. Pentru o masă cât mai redusă, motorul este construit din aluminiu. Pe deasupra, acesta promite o reducere a vibraţiilor şi o izolare fonică mai bună. Noul 1.0 SIDI Turbo reuşeşte să se ridice la acelaşi nivel de putere cu cel al unităţii actuale aspirate de 1.6 litri, aducând însă un cuplu cu 30% mai mare şi un consum cu 20% mai mic. Deşi va beneficia de două versiuni de putere, de 90 şi 115 cai, motorul lui Adam are aceeaşi valoare a cuplului motor, estimată la 166 Nm, disponibilă de la 1.800 rpm până la 4.700 rpm.

Motorul nou nu vine singur în gamă, fiind însoţit de o nouă transmisie manuală cu şase rapoarte, care cântăreşte doar 37 de kilograme, disponibilă cu un sistem Start-Stop în standard. Potrivit estimărilor oficiale, consumul mediu este estimat la 4.3 litri la sută pentru versiunea de 90 CP.

Via Opel

  • Inexo-cuantic, miercuri, 19.02.2014 12:36

    Se pare ca din ce in ce mai multi constructori isi largesc gama clasei mini. Dupa mine, Adam Rocks nu este decat un Adam mai inalt (+ cateva bandouri pentru noroi ), atacand un segment ce are tot mai mare succes pe piata din Europa si pe care o abordeaza si alti producatori. Ce nu prea ma incanta este design-ul tipic ca la Renault gen Clio si Captur la care aspectul interior are influente ca si exteriorul. In rest le doresc mult succes ... Sa auzim numai de bine !

  • oo, miercuri, 19.02.2014 12:42

    arata fantastic :) bv opel

  • Dacia Plant, joi, 20.02.2014 10:53

    Nasol. Daca si un model de oras din clasa micro/mini are nevoie de versiune cross atunci eu ma las de automobile. Cand mergem noi la sky in Alpi cu un Adam Rocks ? Sau te pomenesti ca ii bun si in off-road.