Şeful Nissan: „Vom oferi versiuni autonome pentru fiecare model din gama noastră”
Andy Palmer, şeful Nissan, a reiterat planurile companiei de a lansa un model care se va putea conduce singur până în 2020. Astfel de versiuni autonome vor fi introduse pentru fiecare model existent în gamă.
Standul Nissan de la Geneva a găzduit debutul noului Nissan Juke. În cadrul conferinţei de prezentare, cel care a urcat pe scenă pentru a face prezentările a fost Andy Palmer, membru în comitetul de conducere al constructorului japonez.
Automarket a fost prezent la debutul noului Juke facelift în cadrul salonului şi a aflat că Nissan se pregăteşte intens de lansarea unui model autonom. Nici un mister până aici. Ceea ce trebuie notat însă este ambiţia niponă de a oferi câte o versiune autonomă pentru fiecare model existent în gama sa.
Andy Palmer însuşi a oferit această informaţie, susţinând totodată că tehnologia va fi disponibilă în toată gama Nissan în aproximativ două generaţii. Dacă ciclul de viaţă al unui model este egal cu şase ani, înseamnă că vor mai trece aproximativ 12 până când planul unei game autonome va deveni realitate. Nu va trebui să aşteptăm însă atât până la debutul tehnologiei în producţia de serie, lansare primului reprezentant fiind fixată pentru anul 2020.
Încă nu se cunosc detalii despre modelul care va deveni independent, dar tehnologia existentă în prezent va face posibilă instalarea sa pe aproape orice model Nissan.
În cadrul aceleiaşi conferinţe, Andy Palmer a declarat că, deşi există sisteme ca avertizarea la părăsirea benzii de mers, pilotul automat adaptiv şi chiar un ansamblu ce poate conduce singur maşina, planurile Nissan sunt uşor diferite de cele ale rivalilor.
Palmer susţine că planul său este acela de a crea o maşină capabilă să se conducă singură din punctul A în punctul B, dar care va necesita intervenţia omului în anumite situaţii.
Într-un interviu acordat publicaţiei britanice Autocar, Palmer a explicat mai bine funcţionarea viitoarelor maşini electrice Nissan: „În traficul din Delhi, spre exemplu, controlul uman ar putea fi mult mai eficient. La acest nivel, maşina autonomă este utilă chiar şi în viziunea autorităţilor, pentru că scade spre zero riscul deceselor. Ceea ce nu ne dorim să realizăm este o maşină cu care poţi merge la bar, poţi bea câteva pahare şi apoi poţi adormi pe locul din spate în timp ce eşti condus acasă”, a declarat şeful Nissan.