Opel lansează în 2014 un motor pe benzină 1.0 turbo de 115 CP
1.0 Ecoboost şi celelalte motoare turbo de cilindree redusă vor avea un nou rival interesant începând din 2014. Noul 1.0 DISI Turbo dezvoltat de General Motors îşi va face debutul pe Opel Adam într-o versiune de 115 CP.
Opel a anunţat oficial detaliile legate de cel mai nou motor apărut în gama proprie. Este vorba de 1.0 SIDI Turbo, un motor pe benzină cu trei cilindri cu care germanii speră să se ridice cel puţin la nivelul concurenţei deja lansate pe piaţă şi să aducă o gură de aer proaspăt în gamă. Prima apariţie a noului 1.0 SIDI Turbo va avea loc în 2014 sub capota lui Opel Adam într-o versiune de 115 CP.
Noul bloc motor este construit din aluminiu, inginerii germani dezvoltându-l cu scopul de a dezvolta un sunet şi vibraţii asemănătoare unui motor cu patru cilindri, comunicatul oficial al celor de la Opel anunţând un nou lider al segmentului în ceea ce priveşte comportamentul acustic. "Structura motorului a fost proiectată astfel încât să fie reduse atât nivelul de zgomot cauzat de pătrunderea aerului cât şi pentru a reduce greutatea. Nivelul de sunet este asemănător cu cel al unui model cu patru cilindri, care îl poziţionează în mod clar drept noul standard în materie de rafinament în gama motoarelor cu trei cilindri", susţin cei de la Opel.
Noul 1.0 SIDI Turbo reuşeşte să se ridice la acelaşi nivel de putere cu cel al unităţii actuale aspirate de 1.6 litri, aducând însă un cuplu cu 30% mai mare şi un consum cu 20% mai mic. Cu o putere maximă de 115 CP la 5200 rpm şi un cuplu de 166 Nm disponibil între 1800 şi 4700 Nm, noul motor va fi cuplat cu o transmisie manuală cu şase trepte dezvoltată special pentru noul agregat dezvoltat de marca germană. Inginerii germani spun că vorbim de un motor care va emite mult sub 100 de grame CO2/km, în timp ce consumul mediu mixt "se va apropia de 4.0 litri/100 km". La aceste cifre va contribui şi sistemul Start-Stop, care va face parte din lista de dotări standard.
MOTOARE TURBO DE CILINDREE SUB 1250 cmc | ||||||||
Producător | Denumire motor | Cilindri | Cilindree | Putere max. (CP/rpm) |
Cuplu max. (Nm/rpm) |
Consum mediu (l/100 km) |
Emisii (grame CO2/km) |
Modele echipate |
General Motors | 1.0 DISI Turbo | 3 | n/a | 115 (5200) | 166 (1800) | ~4.0 | <100 | Opel Adam |
VW Group | 1.2 TSI (TFSI) | 4 | 1197 | 86 (4800) | 160 (1500) | 5.1 | 118 | VW Polo, Golf, Audi A1 Skoda Fabia |
1.2 TSI (TFSI) | 4 | 1197 | 105 (5000) | 175 (1550) | 5.5 | 127 | VW Polo, Golf, Beetle, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Leon Skoda Fabia, Rapid, Octavia, Yeti |
|
Fiat Group | 0.9 TwinAir | 2 | 875 | 85 (5500) | 145 (1900) | 4.1 | 95 | Fat 500, Panda |
Renault-Nissan | 0.9 TCe | 3 | 899 | 90 (5000) | 135 (2500) | 4.5 | 105 | Dacia Logan, Sandero Renault Clio |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 115 (4500) | 190 (2000) | 5.8 | 135 | Dacia Lodgy, Dokker | |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 120 (4900) | 190 (2000) | 5.4 | 125 | Renault Captur | |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 125 (n/a) | n/a (n/a) | 6.0 | n/a | Dacia Duster facelift | |
Ford | 1.0 Ecoboost | 3 | 999 | 100 (6000) | 170 (1400) | 4.3 | 99 | Ford Fiesta, Focus, B-Max, C-Max |
1.0 Ecoboost | 3 | 999 | 125 (6000) | 200 (1800) | 5.0 | 114 | Ford Fiesta, Focus, B-Max, C-Max | |
Hyundai-Kia | 1.0 T-GDI (TCI) | 3 | n/a | 105 (n/a) | 137 (n/a) | n/a | n/a | Hyundai i10 (TBA), i20 (TBA) Kia Rio (TBA) |
1.2 T-GDI | 4 | 1248 | 120 (n/a) | n/a (n/a) | 4.6 | <110 | Hyundai i10 (TBA), i20 (TBA), i30 (TBA) Kia Rio (TBA), Cee'd (TBA) |
da ... si toate o sa aiba niveluri de emisii si consum "record"