Universal apreciat

Publicat vineri, 25.04.2025 13:42 de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu

În garajul Automarket a aterizat Mazda 3. Nu, nu este vorba de vreun facelift sau un nivel de echipare diferit, ci este vorba despre o nouă motorizare. Mazda 3 tocmai a primit un motor de 2.5 litri benzină, aspirat natural, conectat la un sistem mild-hibrid. Versiunea se numește E-SkyActiv G și va reprezenta motorizarea de bază pentru acest model.

  • ds, vineri, 25.04.2025 14:11

    Or fi ei Focus, Golf și 308 principalii concurenți la consum și putere dar, sincer, cred că Mazda le dă clasă la toate capitolele. Superbă mașină din toate punctele de vedere: motorizare, estetic, preț.

  • CS05, vineri, 25.04.2025 14:42

    De acord cu @ds. De asemenea, mentionez ca ati selectat gresit tag-ul modelului in titlu. Apare ca fiind Skyactiv-X 186 AWD, in loc de Skyactiv-G 140, Manual, FWD. Spor!

  • Jeremy Clarkson, vineri, 25.04.2025 16:20

    "Admirata din lateral, Mazda 3 este precum un caine care nu isi refuza nevoile fiziologice." (Top Gear)

  • Elektrikkk, vineri, 25.04.2025 20:30

    Bagi benzină în maşină, poluantă se cheamă că este.

  • Andrei, vineri, 25.04.2025 21:22

    Masina asta ar fi putut fi viitoarea mea alegere, dar: portbagajul este mic, locurile din spate sunt chinuite si are geamuri mici, iar singurul motor care merita este cel de 186 de cai putere. Si ma dispera instrumentarul apei. La toate masinile e pe mijloc la 90, la Mazda e la 100 si acul sta la 90, de parca e mereu hipotermica :)))

  • zarnesteanu, vineri, 25.04.2025 22:00

    @Jeremy Clarkson, daca nu ma insel, expresia ii apartine lui Matt Watson. Pe chestia asta Mazda l-a "blacklisted" :):):) N-a mai vazut nici o masina la test de atunci. Deci nu e chiar universala admiratia pentru mazda 2. De la mine sigur nu vine.

  • Banditos, vineri, 25.04.2025 22:39

    Sedanul e mai reusit din orice unghi. Hatch-ul, nu. In rest nu ma pronunt, fiecare masoara dupa buget.

  • parere, sâmbătă, 26.04.2025 07:48

    Am testat si nu m-a convins deloc. Are ceva Mazda in masinile lor care nu este compatibil cu stilul meu. Motoare de turatie, nimic tehnologic avansat (de acolo si consumul mare desi ei se marketizeaza altfel). Plus suprafetele alea care se zgarie si cand te uiti la ele, materialele sunt vizual bune dar pe termen lung nu fac fata utilizarii unui om obisnuit. Prea mult plastic glossy, prea multa musama care imita piele veritabila.

  • alex_cu_a_mic, sâmbătă, 26.04.2025 08:50

    La consum e cat un 1.0-1.2 turbo pe o masina similara.

  • dan_grc, sâmbătă, 26.04.2025 11:42

    Sedanul arată mai bine, prețul este ok, mai rar sub 30k la o compactă dotată decent .

  • Nsrei, luni, 28.04.2025 06:12

    Wow. 140 cp din 2.5 litri. Așa performanta mai rar. Honda avea motorul 1.6 vti de 150 de cai, golf GTI avea 1.8 140 cp. Opel avea motorul 1.8 mpi de 140 de cai, Suzuki motorul de 1.6 și 136 cp. Dar na Mazda e buna , mergeți voi cu ea. Eu as alege Suzuki 1.6

  • Wolf, luni, 28.04.2025 06:30

    Ce hidoșenie. Daca mi as lua vreodată un hatch asta ar fi printre ultimele la care m as gândi. Total oribil designul și înghesuită , poate pt mini doamne mașina asta :))

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 09:54

    Wow, suntem pasionati auto dar nu stim cum se joaca puterile la motoarele aspirate pe banzina. Cuplurile insa nu mint. 1.6 de la Suziki, motor bun dealtfel, are cuplu de 1.6 ~150nm la 4800rpm si puterea de 136cp la aproape 7000rpm!! Motorul de Mazda are cuplu de motor de 2.5 adica ~240nm la 3300rpm si puterea de 140cp la 5000rpm. Si mult succes sa obtii consum mult mai bun la 130 cu un 1.6 pe o masina similara decat 2.4-ul asta. Eventual ne dai si example.

  • Testarossa, luni, 28.04.2025 10:32

    @Andrei: Am eu sedan X186 manuala. Sedanul are portbagajul mai mare ca hatch-ul si pe bancheta se sta mai lejer la sedan comparativ cu hatch-ul.

  • Banditos, luni, 28.04.2025 10:49

    Observ, " decat".....foarte important consumul la 130. E viteza medie, minima, e aia zilnica, e aia de rutina pana la cumparaturi si inapoi? Nu ma pricep, de aia intreb. Multumesc.

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 11:34

    @Banditos Consumul la 130 e un etalon pentru cat de aerodinamica e masina. Un consum de 6 la 130 inseamna probabil 5% la 110 si aproape de 4% la 90. Intreg setupul de fata pare unul centrat pe eficienta.

  • GabiA, luni, 28.04.2025 13:53

    Mega tehnologie Mazda: 140 CP din motor de 2.5. De ce sa-ti iei asa ceva cand poti sa-ti iei un golf cu motor si tehnologie din secolul acesta?!