Volvo S60 facelift
Crezul schimbării
Când mergi de cinci ani de zile la acelaşi stomatolog începi să scapi de frica generată de sunetul unei freze sau de apariţia unui ac. Dacă îţi câştigă şi încrederea, deveniţi cei mai buni prieteni. Dar ce faci atunci când cabinetul la care mergi şi la care eşti abonat renunţă la serviciile dentistului tău în favoarea altuia? Reapare teama de freză sau de ace. Asta nu îl face însă pe înlocuitor, din start, mai rău decât cel de dinainte.
Volvo a reînceput ofensiva în segmentul premium odată cu lansarea generaţiei actuale S60. Modelul a fost extrem de bine primit, iar mie, personal, mi-a părut, multă vreme, cea mai atrăgătoare propunere din segment. Faceliftul a alterat însă liniile cu care mă obişnuisem şi pe care le apreciam pentru nonconformism. A adoptat o filosofie ceva mai rigidă, aliniată rigorilor gamei. Am privit circumspect. Asta nu înseamnă însă că restilizarea este, din start, mai slabă din punct de vedere estetic, decât cea de dinainte.
Cred ca motorul a tras in jos la nota finala. Pana la urma este de inteles. Acest D5 isi are originile in motorul de 163 CP care a aparut undeva la sfarsitul lui 2001 pe S60. In schimb mi se pare foarte bun pretul de pornire de 26500. Recunosc ca eu credeam ca ar fi undeva in jur de 30000 de euro. Este la nivelul unei masini de clasa medie de volum dotata binisor.. Passat 1.6 TDI 105 CP DSG echipare Confortline de exemplu. Nu zic, e mai dotat si are o cutie automata foarte buna. Dar totusi, intr-un Volvo te simti altfel. Si nu exista nici un dubiu legat de evolutia lui S60 fata de generatia precedenta, din mai toate punctele de vedere (singurul minus clar eu il vad a fi volumul portbagajului). Deci eu cred ca, daca tinem cont de ce ofera si cat costa, S60 este o oferta imbatabila.