Motor / Transmisie
Am revenit la volanul unuia dintre dieselurile care m-a încântat teribil la începuturile mele în presa auto. Este vorba despre unitatea de 2.4 litri diesel. O regăseam prima dată pe XC90 şi mă declaram fermecat de sunetul său baritonal la turaţii înalte. Mă declar şi acum, însă cu mici rezerve.
Dieselul este la fel de baritonal. Este ca un gâlgâit puternic, ce te invită să te arunci dincolo de decenţă, dincolo de siguranţa scandinavă, tot mai aproape de emoţie. Din păcate, până să ajungi la această plăcere vinovată trebuie să îţi supui urechile la un sunet nerafinat, dezordonat şi oarecum deranjant al dieselului.
Pentru că la turaţii normale, în regim normal de exploatare, antifonarea este anormală. Lasă de dorit. Să nu mai vorbim de micile vibraţii.
Cât priveşte resursele oferite de temperamentalul diesel, trebuie să spunem că cei 215 cai putere sunt suficienţi pentru a creşte pulsul. Să nu mai vorbim de cei 420 de Nm, resimţiţi chiar de la 1500 de rotaţii. Este o explozie ce se declanşează imediat ce apeşi acceleraţia. Cel puţin aşa va părea ea pentru orice familist.
Este mult potenţial sub capotă, un potenţial ce trebuie exploatat cu impulsuri ale acceleraţiei. Impulsuri care nu vor fi receptate întotdeauna ferm, din cauza cutiei cu şase rapoarte.
Aceasta cântăreşte destul deciziile de retrogradare, însă compensează prin liniaritate. Excepţie fac situaţiile în care folosiţi padelele din spatele volanului, o noutate plăcută, care mai însufleţeşte puţin comportamentul transmisiei.
Cred ca motorul a tras in jos la nota finala. Pana la urma este de inteles. Acest D5 isi are originile in motorul de 163 CP care a aparut undeva la sfarsitul lui 2001 pe S60. In schimb mi se pare foarte bun pretul de pornire de 26500. Recunosc ca eu credeam ca ar fi undeva in jur de 30000 de euro. Este la nivelul unei masini de clasa medie de volum dotata binisor.. Passat 1.6 TDI 105 CP DSG echipare Confortline de exemplu. Nu zic, e mai dotat si are o cutie automata foarte buna. Dar totusi, intr-un Volvo te simti altfel. Si nu exista nici un dubiu legat de evolutia lui S60 fata de generatia precedenta, din mai toate punctele de vedere (singurul minus clar eu il vad a fi volumul portbagajului). Deci eu cred ca, daca tinem cont de ce ofera si cat costa, S60 este o oferta imbatabila.