Consum
Dieselul se ascunde sub indicativul D5 şi poate oferi valori decente de consum. În afara oraşului noi ne-am oprit pe la 6.5 litri/100 de kilometri, forţând uneori limitele legii, în vreme ce în oraş, oricât am încercat, computerul de bord nu a îngăduit mai puţin de 9 litri/100 de km. Probabil nu ne-am străduit suficient.
Media de consum anunţată de producător este de 5.9 litri. Raportată la principalii rivali din segment, referindu-ne aici la BMW Seria 3, Audi A4 şi Mercedes C-Klasse, media lui Volvo S60 este cea mai mare. Chiar şi cu sistem start-stop, care opreşte funcţionarea motorului la semafor.
Acest lucru se va schimba însă odată cu venirea noului propulsor de 2.0 litri şi 181 de cai, pe care l-am testat pe Volvo V60 în urmă cu două săptămâni.
Cred ca motorul a tras in jos la nota finala. Pana la urma este de inteles. Acest D5 isi are originile in motorul de 163 CP care a aparut undeva la sfarsitul lui 2001 pe S60. In schimb mi se pare foarte bun pretul de pornire de 26500. Recunosc ca eu credeam ca ar fi undeva in jur de 30000 de euro. Este la nivelul unei masini de clasa medie de volum dotata binisor.. Passat 1.6 TDI 105 CP DSG echipare Confortline de exemplu. Nu zic, e mai dotat si are o cutie automata foarte buna. Dar totusi, intr-un Volvo te simti altfel. Si nu exista nici un dubiu legat de evolutia lui S60 fata de generatia precedenta, din mai toate punctele de vedere (singurul minus clar eu il vad a fi volumul portbagajului). Deci eu cred ca, daca tinem cont de ce ofera si cat costa, S60 este o oferta imbatabila.