Volkswagen Passat

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Comfortline
4.3
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, miercuri, 17 decembrie

Carte de vizită

Volkswagen Passat este cel mai bine vândut model din segmentul său, iar acest lucru se întâmplă de ceva vreme. De fiecare dată când apare o actualizare sau generaţie nouă în gama Passat, ceilalţi constructori care au oferte în segment îşi vor compara produsele cu aceasta. De la specificaţii şi dotări până la design şi manevrabilitate, Passat este etalon în segmentul său, deşi nu este numărul unu la toate capitolele.

Passat este ca o carte de vizită pentru Volkswagen, al cărui format este replicat apoi de ceilalţi producători pentru modelele lor din acest segment. Diferenţele sunt date, evident, de aspecte care ţin de caracterul specific al mărcilor respective. Orice model de clasă medie am testa, suntem nevoiţi să ne raportăm la Passat, iar situaţia se repetă şi pentru fraţii săi mai mici, Golf şi Polo.

La fel ca o carte de vizită, Passat reuşeşte să-ţi transmită detaliile esenţiale despre ce este concernul Volkswagen, fără să intre prea departe în detalii. Nu este o fotografie care să-ţi trezească emoţii, nu este o operă tehnologică de ultimă oră sau nici un stilou trainic menit să te servească peste veacuri, dar rolul său specific e jucat într-un mod exemplar. Passat îţi transmite respect ca atunci când vezi că interlocutorul tău are o funcţie înaltă şi-l respecţi pentru ce a realizat. Nu mai contează cum arată el sau cum îl simţi tu din punctul de vedere al interacţiunii umane.

Passat este cel mai bine vândut model european de clasă medie de volum, iar un asemenea titlu nu vine degeaba. Noua generaţie a lui Passat, B8 are aşteptări mari de atins, dar reuşeşte să le îndeplinească fără să pară epuizată de efort. Vorbim despre cel mai economic, rapid, manevrabil, şi confortabil Passat oferit vreodată, testat de noi în versiunea de echipare medie şi cu a doua motorizare diesel din ofertă.

  • ioi, miercuri, 17.12.2014 11:43

    chiar ma gandeam ce misto e interiorul passatului cu ceasuri digitale si navigatia mare. asta arata aiurea cu ceasuri analogice si navigatia aia micutza. acum pot rasufla linistit, nu ma mai incanta interiorul; e mai ok la octavia

  • Bose, miercuri, 17.12.2014 11:59

    Nu vreau sa supar pe nimeni,dar noul Mondeo este cea mai reusita masina din segment. Passat-ul nu este o masina urata,dar nici prea frumoasa,este o masina pentru cei care nu vor sa iasa in evidenta. Mazda 6 arata bine,numai ca interiorul nu este la nivelul celui din Mondeo sau Passat.

  • Mecanicu', miercuri, 17.12.2014 12:02

    Eu nu pricep cum se acorda punctajele masinilor la Automarket !! Ati mai testat un passat si i-ati dat 4,5, asta primeste doar 4,3 doar pentru ca are un motor mai slab si nu are piele la interior... Daca va uitati la notele date la Golf o sa observati ca la aceeasi masina, acelasi motor primeste doua punctaje diferite ! Explicatii? Este clar. Din nou Passatul va fi etalonul in clasa medie....Da pretul e fantastic !

  • gigi_frana, miercuri, 17.12.2014 12:15

    absolut mediocru... sub 40.000E nu iese cu nimic din "gloata"

  • Hunter, miercuri, 17.12.2014 12:22

    @ ioi Sa stii ca marketingul functioneaza foarte bine la cei ca tine. Intotdeauna cand apar imagini, filmulete de prezentare, eventual teste oficiale, masina aleasa este in echipare de top. In cazul unui Passat, echiparea Highline. Unde normal ca o sa fie masina echipata cu ce are mai bun si mai frumos (jenti mari, navigatie uriasa/sistem multimedia care umple bine bordul, ceasuri digitale in bord etc etc) Asa nici mie nu imi plac jentile mai mici cu care este masina din testul de fata, ca zici ca are roti de Tico la ce bosaje mari are caroseria. Dar asta nu inseamna ca este o masina proasta, si daca mi-as permite sa cheltuiesc fondurile pe o masina noua si sa am mai ales nevoie de ceva din aceasta clasa, pai nu as putea sa nu iau in calcul si un Passat pentru test-drive, alaturi bine-nteles si de ofertele concurentilor (enumerati de altfel si in articolul de mai sus), mai ales ca cei de la Opel vin cu ceva motoare mai noi in ultima vreme, mai este ca si noul Mondeo e prezent, plus restul....ca la ora actuala....bani sa ai....ca ai din ce alege.

  • ioi@Hunter, miercuri, 17.12.2014 12:34

    prietene, stiu ca display digital si celelalte sunt in echipare de top si chestie de marketing; nu sunt chiar asa prost; eu spuneam doar ce diferenta majora este intre una si alta; PS apropo, corect e jante

  • Rares, miercuri, 17.12.2014 12:41

    Pentru Automarket - unde sunt coloanele cu : ce ne-a placut si ce nu ne-a placut.

  • mowgli, miercuri, 17.12.2014 12:48

    @Rares nu exista. Le-a placut maxim :)

  • Rares, miercuri, 17.12.2014 13:05

    @mowgli - nu pot sa cred. trebuie sa fie ceva. de exemplu designul - zica ca este facelift si nu alt model. Am sa sustin mereu acest punct de vedere.

  • frone, miercuri, 17.12.2014 13:51

    Mazda 6 e de departe mai reusita fata de Passat. Dupa ce o sa para si faceliftul de la Mazda deja, Passatul o sa para invechit

  • eee, miercuri, 17.12.2014 14:19

    cred ca Sebastian a reusit in acest review sa descrie perfect aceasta masina, in una dintre propozitiile din ultimul paragraf " arată aşa cum ar fi trebuit să fie la generaţia precedentă" - exact asa ma gandesc la masina asta - grila, stopuri, faruri, design interior, exterior, la toate, " arată aşa cum ar fi trebuit să fie la generaţia precedentă" Sebastian, esti un geniu!

  • petrush, miercuri, 17.12.2014 14:39

    @ automarket err. oferta are si 1.6 d 120 cp in primul paragraf cu litere ingrosate zici ca " transmite detalii{ ...}fara a intra in detalii?? la tehnologie vorbesti de pornirea la buton. asa avea si camionul lui bunicu,

  • mntsn, miercuri, 17.12.2014 14:40

    Uau, cum o fi sa ai directie "responsiva" la masina? Am dat repede in DEX sa vad cum vine aia, dar n-am gasit.... Jurnalism taica.

  • mowgli, miercuri, 17.12.2014 15:01

    Ce tare, ai gresit un cuvant si gata... ti s-o dus cariera pe pluta. Deci iti dai seama frate ca de scrie Clarkson ceva gresit, practic devine automat un sculer-matriter. Sunteti incredibili ma! cand o sa platiti 10-20 de lei pe o revista auto, puteti avea pretentii, cand in schimb primiti un serviciu gratis, mai si comentati. Eu incep sa am o teorie: nu va duce capu sa discutati altceva, pe subiect, cu argumente, dar vreti totusi sa pareti interesanti, niste cunoscatori ai limbii Romane si atunci trebuie sa faceti de rahat niste oameni care au muncit cateva zile sa-ti aduca tie ceva informatie. Asa faceti si prin casa cu nevestele, rudele, etc? Le dati cu o oala in cap daca conjuga un verb gresit sau ceva?

  • Brembo, miercuri, 17.12.2014 15:51

    Passat e doar o masina normala ce beneficiaza de o imagine prea buna in raport cu ce ofera. Mondeo si Mazda 6 sunt cu mult peste Passat.

  • Adrian, miercuri, 17.12.2014 16:09

    Ca si comfort este posibil ca Passat (sau Mondeo) sa ramana etalonul clasei. Dar un lucru e clar: dupa facelift, Mazda6 devine cea mai frumoasa masina a clasei, atat exterior cat si interior. Ca si sportivitate, este posibil ca aceeasi Mazda6 sa ocupe prima pozitie. Nu e sigur acest aspect, din moment ce mondeo si passat au fost mult prea putin testate, fiind f noi inca, in compartie cu mazda.

  • scamel, miercuri, 17.12.2014 16:14

    @mowgli ai drepate din moment ce e moca ce pretentii poti avea si se poate sa nu fie vina lor.ca o data cu masina pentru test le-a dat si textul redactat de vw poate sa fie greselile alora

  • mog, miercuri, 17.12.2014 16:55

    dar ceasurile alea digitale sunt optionale? nu ma prind

  • edi80, miercuri, 17.12.2014 17:23

    Parca e un mosneag fara dinti...sincer e anost rau! iar interiorul ala de carpa ieftina si navigatia aia cat un smartphone...vorbim de 30k totusi nu de 10k!! dar nu e prost cine cere..e prost cine da!!mondeo il bate la fundulet de mazda 6 nu are rost sa mai vb ca e din alta galaxie..la fel ca si lexus ...

  • 2-10, miercuri, 17.12.2014 17:39

    @Automarket "Cea mai mică motorizare diesel din oferta lui Volkswagen Passat este un 2.0 TDI de 150 CP. " - fals; cea mai mica e 1.6 TDI 120 CP. "Unitatea este Euro 6 şi foloseşte AdBlue" - fals; 2.0 TDI 150CP foloseste NoX, nu SCR, deci nu are nevoie de AdBlue. Doar motirizarile superioare, incepand cu 190CP folosesc SCR, respectiv AdBlue.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 17.12.2014 17:43

    Parca mai mult m-a placut Passat-ul B6, si a fost lansat in urma cu 8-9 ani ! Navigatia aia cam micuta, oare sa mearga la aia de la Pitesti sa le imprumute de pe niste Loganuri o navigatie mai profi ? :))) E putin frumos comparativ cu B7, dar daca stai bine sa-l analizezi farurile alea cu capota ridicata sunt destul de... gasiti voi cuvantul potrivit.

  • unu' oarecare dupa ce a cautat, miercuri, 17.12.2014 18:46

    @2-10 NOx inseamna NO sau NO2 (poluare) Poluarea asta e redusa prin SCR (Selective Catalytic Reduction), un proces care presupune folosirea AdBlue. e ca info pt toata lumea, si mie imi era neclar uitati aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid

  • Fopel, miercuri, 17.12.2014 18:52

    Unde e spranceana aia cromata de prost gust de peste capota si faruri? Au furat-o deja cei cu passat mai vechi, sa isi faca facelift?

  • rov, miercuri, 17.12.2014 19:37

    detin un golf 7 si intentionam sa-l schimb cu noul passat. Din cate vad interiorul e identic, difera doar elemente de design neesentiale. Cum de portbagaj mare nu am nevoie si cum am depasit faza cu ''imaginea'', raman la Golf...

  • mntsn, miercuri, 17.12.2014 19:42

    @mowgli, in general, esti unul dintre putinii comentatori de pe AM pe care ii apreciez pentru convingerile si ideile legate de masini - daca nu stiai asta, afli acum. Multe din plusuri le ai de la mine. Acum a venit vremea si pt un minus. Te-ai inflamat absolut fara niciun rost si mi-ai dat un raspuns la limita bunul simt la un comentariu in care nu tu erai cel vizat. Poate ca si tu faci greseli si cauti, disculpandu-i pe redactorii AM, sa te scuzi si tu cumva? Tu n-ai de ce, la tine o eventuala greseala nu conteaza, dar in cazul AM, jurnalisti auto din presa online, conteaza mult. Le-am atras atentia de nu stiu cate ori (din pacate fara efect) ca folosesc aiurea termeni tradusi fortat din engleza cand exista bine-mersi cuvinte romanesti echivalente ca sens si care fac textul sa sune mult mai natural. E obligatoriu pentru un jurnalist sa stapaneasca perfect limba in care scrie. Nu ma leg de greseli gramaticale sau de tastare, care sunt scuzabile - din graba sau din oboseala mai greseste omul, e de inteles. Eu ma leg de o greseala voita, repetata sistematic si care nu se doreste corectata. Cat despre cum vorbesc rudele si cei din familiile noastre conteaza mai putin, cred eu. Nu e cazul sa-mi raspunzi, pt ca nu vreau o polemica cu tine pe non-tema asta. Doar te rog sa fii mai atent cand ataci pe cineva fara sa cunosti contextul sau cand generalizezi fara sa stii prea multe despre interlocutor. Ca fapt divers si nu vreau sa ma laud cu asta, pentru ca nu o fac pt lauda, ci pt propria mea pasiune egoista, reviste auto, cu abonament sau fara, romanesti sau straine, cumpar cu mult dinainte sa avem site-uri auto gratis - inca de pe vremea cand, copil fiind, o revista auto era o cheltuiala irationala in ochii celor de varsta mea.

  • MC, miercuri, 17.12.2014 19:51

    Mie imi place. Prefer echiparea Highline si ecranul cu navigatie in locul cadranelor analogice, dar in rest este o masina mai corecta in clasa ei decat majoritatea. Unii vorbesc de Mazda si Ford ca ar fi mai bune. Asa o fi, dar am testat variantele trecute si nu m-au impresionat deloc- as pune ca la 35 de ani, om cu familie Mazda e prea sportiva pentru coastele mele iar Ford au o problema mare cu calitatea materialelor la interior. Oricum Vw stiu ca erau foarte maleabili cu discounturile pentru masini luate pe firma si cred ca m-au luat de client.

  • mowgli, miercuri, 17.12.2014 20:12

    @Mntsn nu-ti raspund sa intru in polemici, dar mi se pare ca iti sunt dator cu un raspuns, avand in vedere ca ai facut un efort sa raspunzi. O sa incep prin a spune ca, comentariul meu nu ti se adreseaza. Imi exprim frustrarea fata de zeci de persoane de care ma lovesc zilnic si care alta treaba nu au decat sa se lege de fiecare greseala de tipar, virgula nepusa sau mai stiu eu ce, bineinteles ca 90% dintre ei fac greseli exact in postarea in care critica... mi se pare genial. Doi la mana, iti dau dreptate ca un jurnalist trebuie sa stie sa scrie corect, la fel trebuie si profesoara de Romana sa scrie corect, un profesor universitar sau presedintele tarii, printre altii... Dar trebuie sa tinem cont ca suntem oameni si gresim. Stiu foarte bine ce inseamna sa scrii ceva in graba, mai ales traducandu-l de undeva. Si eu sunt familiar cu limba engleza, fac greseli dese in care folosesc cuvinte englezesti romanizate, desi ele nu exista in DEX, e doar o greseala facuta in graba si de multe ori nu o realizez. Asa ca eu accept astfel de scapari, scapari pe care sunt sigur ca le fac si presedintii, profesorii de limba Romana si Papa. Trei la mana: desi ai dreptate in esenta, nu cred ca trebuie sa facem un mare caz din treaba asta, eu ma hazardez cand nu inteleg ce scrie omu sau cand vad ca-i chiar analfabet, pana atunci... de ce sa intrerup o discutie ca sa ridiculizez o greseala ? Si ca veni vorba de ridiculizat, tu te-ai legat de jurnalism cand, in schimb, puteai sa te legi de gramatica, de cultura, de limba romana in general, de ce vrei, dar de ce trebuie sa insulti profesionalismul omului in profesia sa, pentru o asemenea greseala ? Cum am spus in primul comment: nu cred ca daca faci cate o greseala in text, gata, nu mai esti jurnalist, sau daca faci 2 accidente intr-un sezon, nu mai esti un pilot bun. Eu zic ca treaba de jurnalist si-a facut-o bine, acuma ca a facut 3-4 greseli in text, asta e altceva. PS Si eu la fel cu revistele, intrebarea mea e: ce faceai cand gaseai greseli in reviste? dadeai telefon la redactie ? Glumesc. Seara faina si mersi de aprecieri

  • Gabrovo, miercuri, 17.12.2014 21:37

    Nu-mi vine sa cred unde s-a ajuns cu nesimtirea preturilor umflate cu pompa, din partea unor producatori de volum care ofera niste masini cu tenta ''low cost'' din entry-level si cu geamuri la ' manivela ' spate. La 30 de mii nici macar trapa, piele sau scaune/volan electric/e nu are , asta ca sa nu mai vb de mahon, scaune incalzite, sistem audio HI-FI. Bataie de joc, o Leganza din 99' era de 10 ori mai premium la interior decat acest B8, la vremea aceea Leganza costa 22k euro dispunea de tot confortul, inclusiv un motor pe benzina iute, silentios si de o mie de ori mai fiabil , asta ca sa nu specific materialele si optiunile interiore gen : volan reglabil electric, scaune electrice si incalzite, insertii mahon, trapa electrica, piele, etc . PS : Pt cunoscatori, Leganza face parte din segmentul D ( mediu) , asta ca sa nu aduc in discutie comparatii inutile cu clase premium de acest segment ( prezente oficial / neoficial ) cu o rudimentare prea sofisticata.

  • mishazaitev, miercuri, 17.12.2014 22:16

    @Gabrovo De asta marca Daewoo a ajuns sa nu mai existe. Din cauza exceptionalei politici de preturi pe care au avut-o! Ie-te ca nemtii, asa nesimtiti cum ii cataloghezi tu sunt printre cei mai mari producatori mondiali, iar Daewoo este istorie!

  • antonny, miercuri, 17.12.2014 22:18

    cam scumpa cartea de vizita ...... dar Romanul doreste cartea de vizita din hartie nu din carton

  • @unu' oarecare dupa ce a cauta, miercuri, 17.12.2014 22:27

    mai cauta, n-ai cautat destul... sau n-ai priceput poti incepe de aici http://www.volkswagen.de/de/technologie/technik-lexikon/nox_abgasnachbehandlung.html

  • Manuel, miercuri, 17.12.2014 22:34

    Cum s-a mai zis pe forumurile auto, VW a cam devenit cantitate si nu calitate. Acum se bat cu Toyota care vand mai multe masini, dar in timp ce toyota vinde pentru ca au mentinut standardele de calitatea, VW inca vinde pt ca are renume, dar din cauza defectiunilor destul de dese iar la noi si din cauza mecanicilor si inginerilor care nu sunt in stare sa remedieze doar sa schimbe, cam pierde teren. Pomenea cineva aici si de Opel. Eu am avut o Corsa din 2010 la un an a trebuit sa schim bucsele fata, la 35 mii km amortizoarele pe spate, la 60 mii suspensia fata. Am zis ca poate masina ieftina, piese proaste. Am cumparat de 2 ani o Insignia, tot noua, aceleasi probleme cu bucsele, suspensiile, am 80 mii km si am cam schimbat la toate 4 rotile, ba mai mult de o perioada nu mi se mai blocheaza usile iar cei din servis mi-au zis ca "din cauza prafului". Incet incet masinile nemtesti in care aveam incredere (VW, Opel) se cam devalorizeaza mai ramane sa vedem cele mai rasarite (Audi, BMW, Mercedes) cat o sa tina la calitate. Acum sincer ma gandesc sa-mi schimb din nou masina, vroiam sa-mi incerc norocul cu noul Focus, am asteptat cu nerabdare sa apara, dar botul ala care seamana cu un peste pe uscat cu gura cascata parca ma sperie. Ramane Mazda 6 sa vedem ce ofera.

  • arogantul, joi, 18.12.2014 01:09

    cate ciocane libaneze trebuie sa primeasca o blonda ca sa isi ia noul Passat?

  • zarnesteanu, joi, 18.12.2014 01:57

    Eu sunt de acord si cu @mntsn si cu @mowgli :) Unele cuvinte traduse prea abrupt pur si simplu nu suna bine in limba romana. Pe de alta parte, nu stim cat timp a avut omul la dispozitie sa-si scrie materialul, stresul cumparaturilor de sarbatori, eroarea umana, samd. Iar faptul ca se fac zeci de observatii gratuite pe toate nimicurile, si asta e foarte adearat. Ce am invatat este sa ai rabdare si intr-o zi oamenii se maturizeaza si gandesc altfel. Dar uneori iti trebuie o rabdare de fier :) Masina imi place (normal) dar nu sunt fanul interioarelor de aluminiu. Mi se par foarte reci si impersonale. Singurul pe care il iert la aspectul asta e SLK-ul :):):) Mai departe, mie mi se pare ca un ceas analog este mult mai class decat unul digital. Iarasi, parere personala. Nu-mi place tapiteria de la scaune, sau cel putin asa cum arata in poze. Eu zic ca daca adaugi cateva optionale poti sa ai o masina super. Solida, de incredere si nu foarte scumpa. Exact pentru segemntul de piata pentru care a fost gandita. PS "admiratorii" mei pot sa nu se mai oboseasca. Bagati acolo o manuta rosie, racoriti-va si cititi mai departe.

  • redalert, joi, 18.12.2014 08:36

    Care de fapt este consumul de carburant ? .Nu trebuie adăugată şi cantitatea de AD BLUE la motorina arsă la suta de km? Compar VW care consumă şi AD BLUE cu OPELUL care nu consumă ? Că bani costă şi aia chiar dacă are rol de odorizant şi de fapt mă interesează costul carburantului pe suta de km.

  • vianu, joi, 18.12.2014 08:46

    ma uit la noul Passat si imi vine in minte o vorba: la pomul laudat....

  • Azazel, joi, 18.12.2014 17:08

    Daca masina asta avea sigla Mazda, Toyota, Ford, Opel... defapt orice altceva si parerile voastre erau altele. Dar asa cum este un mit ca VW face masini scumpe si bune, asa e mai nou si mitul cum ca sunt scumpe si proaste. Cat de romani sunt unii! Va salut dintr-a mea Skoda Octavia TDI, "mancatoare de ulei si foarte proasta. "De-asta am ajuns la 215 000 cu ea intreaga... fara injectoare picate, fara pompa de injectie picata, fara bord ca pomul de craciun... dar nu conteaza. Iti iei ceva facut de VW, deci esti un taran care nu stie ce e aia masina.

  • mishazaitev, joi, 18.12.2014 17:18

    @azazel Da, ai perfecta dreptate. Insa nu trebuie sa-ti bati capul cu cei care tot dau din gura doar ca sa critice. Dimpotriva, mie, niste oameni care stiu doar sa critice, care pierd atat de mult timp doar pentru a exprima ganduri negative, imi exprima doar mila. Si eu sunt, de foarte putina vreme, la a doua masina produsa de VAG si te asigur ca nu dau doi bani pe toate teoriile lor.

  • Lache, joi, 18.12.2014 19:48

    @manuel,really? Doi producatori de volum.Primii doi,la ora actuala.Toyota a mentinut standardele de calitate,iar alalalt nu. QED. Chiar crezi?

  • hazard, vineri, 19.12.2014 20:46

    fata de de golful de 35000 de euro pe care l-ati testat...Passatul merita toti bani. Iar fata de ceilalti competitori la fel.

  • johnny_Zwee, sâmbătă, 20.12.2014 10:19

    e o uratanie la exterior, o fi ea plina de tehnologie dar cand ma uit la ea mi se zborleste paru'. Wtf... se putea mult mai bine, ineriorul e frumos ce-i drept, dar exteriorul are primul un impact vizual.

  • VALI, duminică, 04.01.2015 17:20

    cea mai tare masina din segment

  • Mecanicu', vineri, 17.07.2015 18:11

    De doua luni am noul passat 2.0 TDI 150 CP confortline, DSG, navigatie etc este o masina super buna, cei 150 cp si 340 Nm sunt suficienti pentru utilizarea cotidiana, consumul foarte bun, impresioneaza antifonarea, confortul scaunelor atat cele din fata cat si cele din spate, spatiul atat in fata cat si in spate. pot sa spun ca in sfarsit am intalnit o masina care nu este configurata pentru chinezi ci este confortabila si pentru persoanele inalte. O corectura la articol, modelul testat de voi si pe care il am si eu este Euro 6 dar nu foloseste AdBlue, doar motoarele diesel de la 190CP in colo. Comportamentul rutier este impecabil, suspenisia este ok, ar fi putut fi mai rafinata la trecerile peste denivelarile scurte, calitatea materialelor este peste generatia anterioara si am avut ocazia sa compar cu BMW seria 3 - este peste seria 3 clar, ca si calitate- si Audi A6 2.0 TDI din 2013, tapiterie din stofa - calitatea de pe noul passat ni s-a parut mai buna ca si perceptie sau cel putin echivalenta, inclusiv proprietarului de A6...cu mentiunea ca in curand va aparea noul model de A6 care cu siguranta va fi net superioara passatului. Daca merita, sigur ca merita insa pretul intial mi se pare mare, eu am fost fericitul beneficiar al unui discount de aproape 10.000 de euro - dupa discount pretul mi s-a parut corect :)