Volvo XC40
Biblioteca pentru toți
Povestea lui Volvo XC40 este una foarte interesantă. SUV-ul a pornit la drum în gama Volvo acum doi ani, într-o formă puțin atipică: erau disponibile doar două motorizări - un diesel de 190 CP și o benzină de 250 CP - ambele foarte puternice pentru acest segment. Practic, Volvo a lansat un model de volum în versiunile sale de top, anticipând un "slow start" în vânzări pentru XC40.
Explicația era în capacitatea limitată de producție a constructorului suedez, ale cărui vânzări au crescut semnificativ în ultimii 5 ani în contextul în care uzinele din Suedia și Belgia nu au mai primit "întăriri" europene. Asta pentru că Volvo s-a întins la nivel de producție în special înspre SUA și mai ales China, acolo unde cererea pentru modelele mărcii este în accelerare continuă.
Astăzi, însă, XC40 este unul dintre cele mai vândute modele din gama mărcii suedeze. În primele 9 luni ale anului 2019, XC40 s-a vândut în aproape 100.000 de exemplare (dublu față de aceeași perioadă a anului trecut). Iar motivele sunt multiple: pe lângă faptul că e cel mai accesibil SUV dintr-o gamă care întotdeauna a avut mulți fani (XC60 e lider de vânzări în zona SUV-urilor medii premium), gama XC40 include acum motorizări diesel și benzină care acoperă toată linia de cerințe ale clienților. În plus, XC40 a devenit între timp cel mai accesibil model al gamei suedezilor după ce vechiul V40 a fost pensionat.
Astăzi, XC40 oferă diesel între 150 și 190 CP, benzină între 163 (1.5 litri) și 247 de cai (2.0 litri turbo) și așteaptă în curând versiuni mild-hybrid, plug-in hybrid și mai ales o variantă full-electrică anunțată oficial acum o săptămână. De toate pentru toți.
60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV