Volvo S60

2.0 Benzină Turbo (T5) 250CP FWD R-Design
4.4
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai, joi, 12 septembrie

Cerc închis

Există branduri auto care-și caută identitatea decenii la rând, căutând o mulțime de variante până să reușească să stabilească foarte clar o direcție. Există și branduri care încă nu și-au găsit-o și încă o caută. La fel de bine cum există situații în care identitatea este atât de bine reprezentată de modelele unei mărci, încât spiritul acesteia rămâne intact indiferent de compromisurile pe care le face. 

Nu le numesc, pentru că listele pot să fie subiective și depinde de experiența fiecăruia să analizeze situația mărcilor preferate.

În cazul celor de la Volvo, despărțirea de Ford, care a avut loc acum aproape 10 ani (ce repede trece timpul!), se vede astăzi mai degrabă ca o evadare decât ca o despărțire. Marca suedeză și-a găsit foarte repede direcția după ce Ford a vândut-o celor de la Geely, iar gama de modele pe care scandinavii o prezintă astăzi este una extrem de atrăgătoare pentru oricine, de la clienții mărcilor premium până la cei ai brandurilor de volum.

Identitatea Volvo? Intactă. Indiferent de cine deține marca asta și de câte modificări estetice radicale apar în gamă, indiferent de noile modele pe care le vedem pe piață, indiferent de schimbările de nume ale mașinilor din showroom-uri, un Volvo este foarte ușor de recunoscut pe stradă. Indiferent de generație. Singura diferență față de acum câțiva ani este că, pe lângă primul lucru care-ți trece prin cap când vine vorba de suedezi - siguranță - acum a apărut altul: design.

Noul S60 vine pe lume în acest context interesant pentru brand: vânzările cresc constant de 8 ani încoace, mașinile arată mai bine ca niciodată, iar marca "fură" clienți de peste tot într-un ritm amețitor. Poate S60 să atragă clienți care altădată s-ar fi dus cu ochii închiși la A4, Clasa C sau Seria 3? Am luat mașina în test imediat după apariția sa în România și încercăm să vă oferim răspunsurile. 

  • vianu, joi, 12.09.2019 09:57

    Domnul Mircea a devenit din ce in mai Mester la scris mi-a placut (si) masina

  • someone, joi, 12.09.2019 11:00

    si mie mi-a placut masina viene, mai putin greutatea. mi-a placut motorizarea supralimentata simplu ( cea t6 cu turbo si compresor e cam complicata din pct de vedere al fiabilitatii ) , designul e adorabil , performantele mai mult decat multumitoare pentru un volvo de "doar 250 cai, iar despre siguranta nu mai are rost sa discutam.

  • vianu, joi, 12.09.2019 11:14

    pentru traficul de la noi e putin cam lunga, dar se justifica cei 4.7m doar in versiunea V (mi se pare ca nu este nici o diferenta)

  • fermi, joi, 12.09.2019 12:11

    @ Vianu sigur ca e mester. a facut-o inalta de 2 metri.

  • Kirotractor, joi, 12.09.2019 13:22

    Oi fi eu chior, dar la-nceput mi se blocase laptopul doar pe poza mașinii și eram convins că-i un test cu Peugeot 508. Posibil totuși să am personalități multiple (sau cel puțin două :-)), fiindcă P1 (aia amabil-împăciuitoare) mi-a șoptit imediat cum apărură și literele: *E totuși frumoasă -- doar și 508-ul e. Și oricum toate 3-volumistele seamănă-ntre ele* P2 (critic-răutăcioasa) a văzut însă bordul și nu i-a plăcut ecranul tip *portret* -- care la Megane-uri cam e criticat de everybadea, dar la alții mai nordici merge. Nici volanul stil Fiat Panda nu i-a părut c-ar rima cu unele zorzoane ale interiorului cam baroc-bătrânesc. P1 a sărit însă c-o scatoalcă spunându-i că swipe-ul să trăiască și asta-i seriozitate veritabilă, arătându-i scaunele impecabile și pielea + finisările la fel. P2 -- nu și nu, motivând că nu vede oricum mare lucru din pozele hiper-întunecoase. Iar la reproșurile apropo de masa proprie cam (prea) mare, P1 a liniștit-o nu doar cu o pereche de pălmi mai roșii ca ale @Arogantului, ci și cu argumentul ipocriziei Peugeot. Și chiar așa-i, fiindcă Volvo măcar nu minte la fel ca nerușinatul PSA despre greutatea mașinilor. (Au fost și alte argumente crash-testice preluate de la #NHTCWS-US_v.3,14_Bis, da nu-i loc și de ele. La fel, încercarea P2 de a lăuda sprintul mai bun al Skodei Superb 2.0 TSI 272 CP s-a soldat c-o păruială și tot așa.) Concluzie: nu-i de mine -- și-o tanti de la bancă mi-a zis asta. Plus că m-ar băga-n dileme existențiale prea stresante -- deși, în ciuda aparențelor, per total Volvo-urile-mi plac.

  • adi_10, joi, 12.09.2019 17:47

    Masina este superba, dar evident majoritatea dintre noi astepta un test drive cu versiunea plug in Hybrid, ca altfel stim si noi ca un benzinar de 2.0 consuma peste 10 - 11 in oras.

  • zarnesteanu, vineri, 13.09.2019 09:48

    Masina e foarte bine lucrata la partea de design. Pentru mine singurul aspect un pic ne-la-locul lui ar fi stopurile. Stiu, e o chestie pur subiectiva si personala, dar ceva in proportia lor si modul in care modifica portbagajul nu-mi place. Pe de alta parte face parte din semnatura Volvo si in viata reala poate sa arate de fapt foarte bine. In rest, spre deosebire de @Kiro :) mie imi place foarte mult interiorul. Cred ca e prima data cand vad la un constructor un ecran si in general, partea centrala a bordului, care sa imi dea impresia de "aerisit", asa cum o simt la Mercedes. E excelenta ideea de a cobora toate butoanele climei sub rama ecranului, ca ceva secundar, in timp ce toata atentia e concentrata pe display-ul principal. Butonul Start/Stop, deasemenea genial, cu foarte mult bun gust si executat cu clasa. Performante, motor, samd ... chestie de gust si personalitate. Probabil 250 CP sunt suficienti daca masa masinii e in limite rezonabile si cutia de viteze e etajata corect. @Kiro, mi-a placut la nebunie ideea cu P1 si P2. Cateodata, in viata, imi pare rau ca nu m-am facut psiholog. M-as fi ajutat in primul rand pe mine :)

  • Kirotractor, vineri, 13.09.2019 13:06

    @zărne: Clar că *de gustibus* și ref. la lumini. Să vezi însă ce costuri de reparații or fi la viitorul e-S-Klasse, de-o avea alea +400 de leduri ale conceptului EQS în bări... :-) La fel cu interioarele -- unde doar uniformitatea actuală Volvo (bazată mai mult pe sigur pe costuri) poate fi negativ-obiectiv evaluată. În rest, e de excepție ca finisare ori ca *atmosferă* luată *per se* -- fiindcă eu cel puțin rămân la părerea că prea barocele onduleuri / bumbi etc. din S60 nu rimează cu liniile exteriorului. Mai ales în versiune *R*. ...Plus că volanu-i prea *descentrat* în jos-- hibă corect observată de @vianu pe Clio-5, dar nu și aici. :-P P.S. Jantele de pe mașina din test sînt pe 20 (!!) -- dar, punct pozitiv (P1 vorbește acum :-)), costă *doar* vreo mie de euroi, adică la jumate comparativ cu cele de 19 țoli (tot opționale) ale Seriei 3 din Test Drive-ul de azi. ...Dar gata cu cărcotelile, că iar îmi amintește P2 de jantele pe 18 ale noului Audi A1 -- alea de 4.300 €...

  • zarnesteanu, sâmbătă, 14.09.2019 02:23

    @Kiro, ai dreptate cu lumina din poze. Aici trebuie sa te chiorasti de-a binelea. La seria 3 tre' sa mijesti ochii de la supraexpunere. De detaliile pierdute ce sa mai zicem. Deh, si copii mici abuzeaza de o jucarie pana se plictisesc de ea. Cand mai crestem un pic abuzam de efectele photo pana (speram) ca ajungem intr-o zi la un punct in care echilibrul si liniile clasice isi reintra in drepturi. :) In America de Nord, printre bastinasi era o vorba. Un copil il intreaba pe bunicul lui. "In mine sunt doi lupi flamazi, unul bun si unul rau. Care din ei va castiga pana la urma?" Batranul ii raspunde: "Pe acela pe care il hranesti mai mult" :):):) Apropos de P1 & P2. Pe bune ca mi-ar place sa beau o bere cu tine intr-o zi, sa facem o tura cu masinila si sa stam la taclale pana ne cheama nevestele acasa. Mai stiu vreo 2-3 care ar veni si ei :) Week end placut :)

  • mip, sâmbătă, 14.09.2019 04:11

    @zarne ... zi si tu mai exact : inca 3 ... e vorba de aia cu berea, doar daca ne lasi sa tragem si o tura cu roskata ta din garaj !!! punem noi ceva maruntis pt benzina ... :)) drumuri bune s-aveti !

  • zarnesteanu, sâmbătă, 14.09.2019 06:20

    @mip, Da da ... benzina era problema :):) Cand am avut primul Audi acasa in Zarnesti ieseam aprope zilnc cu el sa-l spal. De-atunci si pana acum niciodata nu mi-a pasat cat de murdara e masina. Bine, stii ca pe-aici masinile nu se murdaresc ca in Romania, dar totusi. Vara asta in schimb, daca ma prindea ploaia la lucru si masina se usca cu picaturi pe ea, seara deja ii faceam baie. Parca sunt fanatic, dar pur si simplu nu suport s-o vad murdara :) Gagica e bine, trage la fel de bine, dar eu trebuie neaparat sa ma linistesc. Atata politie cat am vazut pe strazi vara asta, parca niciodata n-a fost asa de rau. Toate cele bune si tie ...

  • mip, duminică, 15.09.2019 04:50

    @zarne ... bin'ca nu ne-a prins cind am piscat-o mai tare de fundulet ... as fi dat vina pe tine ca mi-ai apasat piciorul !!! ::)) m-ai facut cu nabadai prietene ... citeodata imi trebuie sa am ceva asemanator sa tisneasca pus si simplu ... si cum "Doinita" mea e cam in alta clasaaa ... da, iar chestia asta mi-a venit mai acu' dupa vizita ce ti-am facut-o deunazi !!! imi pun pofta'n cui si ... gata, ca amu nu m'apuc de alte "manevre" ! drumuri bune tuturor !