Volkswagen Touareg
Impunător
Deși suntem aproape 20 de milioane de suflete în țara asta și potențialul economic ar fi unul major în condiții politice ceva mai norocoase, am fost întotdeauna ultimii din Europa la unul dintre indicatorii universali ai bunăstării: numărul de mașini pe cap locuitor. Iar vânzările de mașini noi, un alt indiciu serios al puterii de cumpărare, ne duc la aceeași concluzie. Practic, la numărul de locuitori pe care-i avem, ar trebui ca în România să se vândă de două ori mai multe mașini noi pentru ca raportul să fie asemănător cu cel al vecinilor unguri, aflați și ei sub medie. Ca să înțelegeți care-i nivelul.
Poate că din prisma confortului mental e mai bine așa, pentru că infrastructura românească n-ar putea să găzduiască dublul mașinilor. Dar din punctul de vedere al nivelului de trai, mai e mult de muncă.
În condițiile astea, vestea că România a fost anul trecut a treia piață pentru Touareg la nivel european, după Germania și Marea Britanie, a venit ca un pumn în față. Nu suntem obișnuiți cu "performanțe" de genul ăsta într-o piață eminamente atipică în care cea mai vândută mașină e un sedan de clasă mică (Logan).
Bineînțeles, la acest "accident" a contribuit serios faptul că Touareg s-a aflat pe final de carieră, iar argumentul preferat de clienți la achiziția mașinilor, discountul, a fost decisiv. Cu toate acestea, nu vorbim de o mașină ieftină, așa că surpriza rămâne.
În tot acest context, e de la sine înțeles faptul că lansarea unei noi generații a SUV-ului german a suscitat foarte mult interes din partea publicului. Mașina a fost prezentată la SIAB în aceeași zi în care a avut premiera mondială la Beijing, o altă premieră majoră pe care nu am mai trăit-o niciodată.
Acum, Touareg începe să-și fac loc în showroom-uri, iar noi l-am luat ca partener de drum pentru a-l analiza îndeaproape.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
q, miercuri, 04.07.2018 18:36
Referitor la pret ,dupa cum ati mentionat s-ar situa exact la granita celor doua categorii...Poate asta au si urmarit...un compromis.
-
Adrian24, miercuri, 04.07.2018 20:32
Cutie DSG cu 8 trepte?! Stiam ca dsg urile au 6 si 7 trepte. Ori e o cutie noua ori e o greșala. Si nici intarzierea la kick down nu e specifica dsg urilor...
-
mircea, miercuri, 04.07.2018 20:54
@Adrian24 Afirmativ, 8 trepte. Tiptronic, nu DSG.
-
Corocsenie Adrian, miercuri, 04.07.2018 22:05
Masina pe afara si tehnic mi se pare o capodopera. Dar bordul ala e oribil. Monitorul central cel putin mi se pare groaznic. Sa ii pui volan de Golf iar e de tot rasul. Nu l-as tine nici sa-l primesc gratis din cauza bordului. Mi se face greata sincer. Pacat. Ar fi putut sa se insipre din bordul noului Cayenne care e superb.
-
Scrooge, miercuri, 04.07.2018 23:26
Schizofrenia auto 2018. Ecran mare cu GPS in fata volanului, al doilea ecran mare tot cu GPS pe zona centrala a bordului (si cu design de camion). Si colac peste pupaza soferul va scoate telefonul si il va agata de bord pentru ca are el o aplicatie de navigatie favorita. Si toate astea probabil pe o masina care 80% din viata ei va fi folosita zilnic cam pe aceleasi trasee cunoscute de proprietar. Probabil la facelift va aparea al 3 lea ecran cu GPS in locul oglinzii retrovizoare.
-
hazard, joi, 05.07.2018 08:39
aveti idee cand se va face rechemarea datorata poluarii excesive?
-
Kirotractor, joi, 05.07.2018 08:42
@Scrooge: Ai dreptate - cu mica obiecție că ecranul nr.1 e în spatele volanului. Nici vorbă că pasul următor al ecranomaniei actuale va consta într-un... ecrănoi și-n fața volanului, iar apoi volanul va fi el însuși afișat p-un ecran. :-) Ca-n jocurile video de pe smart/dumb-fonul nepotului meu. În rest, inutil de repetat că faimosul loc 3 european al României ca piață pt Touareg se datorează exclusiv aerelor (=rășinilor :-)) din capetele altfel seci ale dragelor noastre notabilități. Prefecturi, primării, ministere, servicii triliterate - toate au Tuarege și pentru referenții III de la serviciul de ars gazele rezultate din tăiatul frunzei la câini. Mașina e realmente impresionantă-n ansamblul ei și mai mult ca sigur urcarea-n pretenții a VW (mai ales ca preț) va avea succes - și la noi, că doar bugetele permit orice dezmăț. Cumpărătorii privați cu mult bănet - și implicit foame de statut - cred că vor rămîne totuși la obsesiile lor *premioum* de la cunoscuta tripletă la fel de nemțească. Și probabil cu nimic mai brează decît tătucul lor VAG... afectat de ultimele scandaluri.
-
dany, joi, 05.07.2018 10:19
am mai spus-o aici, eu sunt mehedintean si când eram copil erau la mare moda ceasurile electronice aduse de la sarbi... a trebuit sa ne maturizam si sa ne cultivam gusturile pt a afla ca ceasurile clasice sunt altceva... industria auto trece din pacate printr-o etapa de promovare a kitsch-ului, doar generatia actuala de cumparatori este cea care se uita hamesita la Star Trek si nevetele alea spatiale cu televizoare la comenzi... PS1 ieri, in fata DRPCIV Dr.Tr.Severin era parcat un superb Kawasaki Z750 portocaliu, cu un carton pus sa acopere si sa protejeze de soare display-ul din bord... PS2 desigur, ecranele din automobile au avantajele lor, dar in niciun caz nu ar trebui sa inlocuiata ceasurile de bord
-
vianu, joi, 05.07.2018 10:36
@dany care "actuala" generatie se uita la Star Trek? ca de vreo 50 de ani sunt milioane de indivizi care au crescut cu serialul asta . Iar ecranele alea au fost intotdeauna "hameseala". Mai uita-te prin revistele bunicilor. dar in principiu ai dreptate cu o mica lamurire, ceasurile de bord vor fi eliminate usor-usor (din considerente economice) aprops...in aviatie (si in aia mica) ecranele sunt dominante...ergonomic mult mai potrivite. Si sa nu confundam totusi kitch-ul cu evolutia (placuta sau nu) si incapacitatea noastra de a ne adapta cu nevoile actuale si viitoare
-
dany, joi, 05.07.2018 12:07
nu sunt sigur, dar cred ca si tu ai criticat in trecut ecranele astea... daca acum te-ai hotarat sa le arati avantajele, ok, si eu am pus un PS2 acolo nu conteaza de când e Star Trek, eu nu am fost niciodata pasionat de chestia aia, am vrut doar sa argumentez ceva daca intrebam un medic oftalmolog, acela s-ar putea sa imi dea mie verde si tie rosu, iar ala cu Kawasaki de aia tinea cartonul in bord, de ergonimc ce e PS solutia cu tahometru si vitezometru clasice, cu un ecran electronic intre ele mi se pare cea mai nimerita, dar cine sunt eu, vb ta, sa ma opun evolutiei tehnologiei si nici nu ma voi adapta nevoilor actuale si viitoare... dar am vazut ca nici milionarii n-o prea fac, au ceasuri clasice de jde mii de pistari in loc de un neaos smart watch ... asadar, solutia e sa devin un milionar cu gusturi clasice :)))
-
mircea, joi, 05.07.2018 12:45
@dany, vianu Mă scuzați că intervin în discuția voastră, dar mi-am adus aminte de o treabă. Țin minte o discuție cu cei de la Dacia care spuneau că va veni o zi în care modelele Dacia vor avea display-uri în loc de ceasuri analog. Motivul: vor fi pur și simplu mai ieftine. Așa că, well, nu e doar avans tehnologic, ci la un moment dat un bord curat poate însemna și economy of scale pentru constructori.
-
vianu, joi, 05.07.2018 13:49
@dany....da, criticam existenta lor, mai precis "inflatia" lor :) ca dovada cel cu Kawa...daca nu stii sa folosesti (unde trebuie) ecranele, ajungi sa pui un carton aftermarket. cum spuneam...ecranele isi vor castiga locul...argumentul? ti l-am prezentat mai sus (cel cu aviatia) @mircea...e binevenita interventia, dialogul cu "oficialii" inseamna comunicare si (cu) latura umana a site-ului. Vad ca mi-ai intarit spusele...banii... PS. @dany...ceasurile de bord vor avea piata lor, mica, de nisa, dar vor fi niste hibrizi (pe romaneste niste corcituri) ce se vede, clasic...dedesubt, electronica.
-
alex b, joi, 05.07.2018 16:58
Nu stiu cum e generatia asta noua, desi din descrieri vad ca nu difera mult de vechea generatie ca si comportament, dar pot sa spun ceva despre Touareg in general, avand in vedere ca am unul de cam 3 ani luat de aproape nou (avea 1 an vechime). O s-o compar putin cu fosta masina, un Sorento, adica din esalonul mai ieftin, si cu un GLE vechi de 2 ani, masina unui prieten, adica rivala mai scumpa. Ca plusuri: -evident pretul mult mai mic la o dotare comparabila cu GLE, si mai mare fata de Sorento, dar una peste alta simti ca diferenta e justificabila per total -comportamentul offroad sau pe conditii dificile (zapada, gheata, noroi) superior chiar si lui GLE, este extraordinar cat de usor face fata oricarui task dificil. Aici am fost foarte impresionat. Sorento, slabutel, chiar si modul Lock activat. -confortul (GLE mi se pare mai sportiva) la drum lung, e foarte ok -felul in care masina se aseaza la drum, e destul de echilibrata, nu e nici prea rigida, nici prea moale si se adapteaza repede tipului de drum, in limitele gabaritului ei bineinteles -pozitia la volan si vizibilitatea, parca net superioare multor masini noi, din care nu vezi mai nimic in jurul tau. Nici la Kia nu era o problema, fiind mai patratoasa. La GLE e ok si atat, daca esti mai claustrofob te cam trec transpiratiile -calitatea plasticurilor, a ceasurilor de bord, parca putin mai buna si decat la GLE (evident mai slaba la Sorento, dar nu cu f mult) -sistemul de navigatie, infotainment si control: extrem de usor de accesat, ergonomic, simplu, concret. Muzica se aude si ea f bine, chiar daca sistemul nu e cel optional, de varf. Navigatia e f buna, intr-adevar camerele de o rezolutie execrabila, dar nu ma deranjeaza. La GLE, intreg sistemul e absolut groaznic si lipsit de ergonomie din punctul meu de vedere. Mi se pare oribil totul, inclusiv modul de avertizare al senzorilor de parcare, care pare aftermarket, in schimb rezolutia camerelor e buna. -suspensiile (perna de aer) par ca fac o diferenta foarte clara intre programele Confort-Normal-Sport, mult mai clara si decat la GLE unde intre cele 2 programe Confort si Sport nu simti cine stie ce diferenta. La Sorento, erau cam dure (clasice) si nici la modelul nou n-au facut mare branza (putin mai comode, dar nu cine stie ce). In general, am observat ca la masinile coreene e o problema mare cu rafinamentul suspensiilor si in general cu modul (deficitar) in care absorb socurile. Minusuri: -cutia intr-adevar e cam lenta, si reactiile ei la kickdown sunt parca si mai lente cu cat esti mai repezit in pedala de acceleratie, mi-a trebuit mult timp sa ma ajustez la comportamentul asta ciudat. Parca pana si Sorento (6 trepte automata in-house) parea ca e mai 'intepata' in rapuns. Totul se schimba cand comuti pe Sport, unde este parca mult prea brutala. Diferenta dintre Drive si Sport mi se pare mult prea mare. La GLE, ansamblul directie-cutie-motor e o MARE realizare. Mi se pare ca are una dintre cele mai bune cutii (9G-TRONIC), iar simbioza ei cu motorul e de mare clasa. -consumul este o problema, e chiar mai mare decat cel de la GLE in aceleasi conditii de mers. Trebuie sa fi foarte atent cu apasatul pe pedala. -costurile reviziilor, ENORM de mari, mult si peste cele de la GLE (mentionez ca toate 3 merg sau au mers la service-urile de marca). Cel putin inclocuirea tuturor placutelor si discurilor iti da direct faliment daca nu te tin buzunarele. Sorento avea un mare avantaj aici. Nici GLE nu e ieftina, dar parca totusi nu te baga in sperieti -calitatea suprinzator de slaba a elementelor de plastic mici, gen capete ornamentale, sau ornamente de butoane lipite, manetute de la aeratoare, etc. Se desprinde cam orice e lipit sau prins precar. Plus ca nenumaratele prize de 12v daca le folosesti des se ard in veselie. Nici o problema de genul asta la Sorento, solide toate pe dinauntru. -directia foarte confuza, parca esti rupt de drum in anumite situatii, mai ales pe viraje stranse. Evident la GLE e mai sportiva si mai directa, insa imi lipseste directia simpla, robusta si clara de la Kia. Cine a sofat mult stie despre ce vb, cand o masina are o directie cu feedback clar si constant, parca nu te mai uiti la alte neajunsuri. -franele nu mi se par setate corect, sunt prea dificil de dozat fata de alte masini si necesita obisnuinta, iar daca mai folosesti si alta masina, devine usor enervant -spatiul interior nu e atat de mare pe cat te-ai astepta. La fel si la GLE, cu exceptia portbagajului, parca parea mai usor de organizat. La Kia, spatiu cat cuprinde. -sistemul start-stop aberant: cand plec cu masina dimineata la 2-3 min daca ma asez la stop deja opreste motorul. Pai cum naiba, ca e rece! Si cand incep sa merg si se incalzeste are o perioada mare cand nu se mai opreste, pe urma iar se opreste....foarte ciudat. De obicei il inchid, nu face decat sa imi consume mai mult daca mergi prin oras. -service-ul. Am auzit multe lucruri urate despre service Kia, dar eu va spun ca am avut cea mai buna experienta cu ei (probabil depinde unde mergi, eu am mers la cel de la Baneasa). La VW, e multa vorba, putina pricepere, multi bani si cam bataie de joc. Nici la garantie nu stau bine, in cei 4 ani nu fac decat sa incerce pe cat posibil sa nu recunoasca ca ar avea o problema masina si s-o lungeasca asa pana ti se termina. La Kia totul a fost in regula, s-a schimbat orice tb schimbat fara discutie, iar cei 7 ani sunt o splendoare. Cand am vandut masina inca mai avea 1 an si ceva garantie. As mai lua Touareg? Nu prea cred. Nu prea reusesti sa iti faci o parere in general, e foarte confuza, cum te bucuri de ceva frumos, parca altceva il compenseaza imediat cu vreun defect sau vreo chestie aiurea. Cam atat. Luati-o ca pe o parere proprie.
-
Corocsenie Adrian, joi, 05.07.2018 17:26
@alex b Recunosc ca nu am avut rabdare sa citesc tot. Am spicuit textul. Nu stiu ce iti mai bati capul cu ele.....daca ai posibilitatea sa cumperi un SUV premium, alegi ce e mai bun. Diferentele de pret nu mi se par mari. Adica cine are 50 de mii de dat pe Touareg, cu siguranta poate lua si un Cayenne de 100 de mii fara probleme. Iar mai bun ca un Cayenne nu e niciunul. Porsche e dupa Lexus in 2018 ca a doua marca in top-ul fiabilitatii. Chiar daca e facut pe platforma cu Touareg, te asigur ca nu are nici cea mai mica urma de VW. E alta masina. Eu unul nu as alege un alt suv. Iar cele de lux gen Bentayga, Cullinan sunt mult prea scumpe. Mult mai bune dar acolo chiar trebuie sa ai buget. Si nu mi se par frumoase pe afara...deci Cayenne !
-
mircea badea, joi, 05.07.2018 17:34
impunator printre manelisti poate...
-
VJ, vineri, 06.07.2018 03:11
@dany Si eu sunt de acord cu tine, in ceea ce priveste ceasurile digitale... " solutia cu tahometru si vitezometru clasice, cu un ecran electronic intre ele mi se pare cea mai nimerita" Asa cred si eu... ca arata cel mai bine, si tocmai de aceea imi plac si apreciez modelele Audi, pt ca standard ofera ceasuri analogice de bord, si doar optional ecranul digital, si asa e chiar si pe noile/ultimele modele de Audi. Adica, ei ofera mai multa posibilitate... in functie de gustul clientilor, si asta e bine, ca au pastrat si ceasurile clasice.
-
VJ, vineri, 06.07.2018 20:11
Revine cu o corectare... La Audi doar noul Audi A8 si Q8 nu au in dotarea standard ceasuri clasice de bord, ci vin direct in dotarea standard cu display-ul digital. In rest, la toate celelalte modele, ecranul digital este doar optional...
-
PMC, vineri, 06.07.2018 22:16
Doar o scurta remarca: tuturor celor care comenteaza despre ecrane si volane de Golf, va recomand un test drive cu masina inainte sa dati din fleanca. Eu am facut azi un test drive cu masina asta si pot spune ca e incredibila. Ecranele sunt bestiale, singurul lucru care nu-mi place e ca nu exista butoane si tot ce faci trebuie sa faci prin touch. Motorul ala e o uzina de putere incredibila. Trebuie sa il testezi si pe un drum liber, sa apesi pana in prasele si sa vezi cum aproape ca ai impresia ca o sa decolezi. E o senzatie incredibila, comparabila cu senzatia la decolare. Inca ceva: NU exista senzatia de barca. Are ceva sistem de egalizare a greutatii si pur si simplu nu simti ca esti intr-un monstru de peste 2 tone. Repet, mergeti si testati inainte sa dati din muzicuta. E gratis. :)
-
Tatraurs, sâmbătă, 07.07.2018 17:24
Daca faci exceptie de cocalarii chinezi si romani si minoritatile de prin cuana Europa,niciun om normal la cap n-ar da banii pe "passat-ul" asta supra inaltat.Dar stai asa,dupa statistica celor de la carsalesbase.com,doar 3325 de Touareguri s-au vandut de la inceputul lui 2018 pana in data de azi,7 iulie."Sucesuri" pe linie pt Vw in Europa,noroc cu masinile cumparate pe firma sau pantru bugetarii germani si snobii romani ca e plin de ele in Romania.
-
dan_grc, sâmbătă, 07.07.2018 17:44
@PMC Eu unul te cred pe cuvânt, dar volanul chiar este de Golf, nu este de acolo, nu se potrivește cu interiorul.
-
PMC, duminică, 08.07.2018 09:15
@Tatraurs: Nu e chiar asa. Masina nu e un Passat inaltat. E chiar premium deja, repet, am condus-o. E construita pe platforma de Q7 si porneste de la un pret de 50.000, cu peste 10.000 de euri mai ieftina decat Q7. La echipare full, cam cu tot ce poti pune, ajunge pe la 80.000. Un Q7 echipat full ajunge pe la 120.000. Si toate astea DESI e o masina premium, cel putin dupa ergonomie, design, calitate, materiale etc. Deci chiar e o alegere excelenta, pur si simplu nu ai nevoie de mai mult decat daca iei masina pentru statut, desi, si asta poate fi luata deja pentru statut. Saltul de pret e mare, dar si calitatea e mult mai buna decat la generatia dinainte, de fapt saltul calitativ e foarte mare, fara sa justifice insa saltul de pret. Probabil ca preturile o sa mai coboare in timp, ca la orice model nou. Acum, daca merita sau nu in general vorbind, sa dai atatia bani pe o chestie care te duce din A in B... asta deja e alta discutie. Parerea mea e ca NU merita, dar fiecare face ce vrea cu banii lui (mai ales daca e un hotz din Romania de exemplu, "om de afaceri" cu statul roman, adica hotz de la stat). :D
-
Coco, duminică, 08.07.2018 22:03
Am făcut drive test cu mașina. Nu pot decât să spun un singur cuvânt despre acest model VW - RESPECT. În opinia mea este o revoluție față de fosta generație fiind o alegere excelentă pentru cei care sunt fani sau utilizează Suv-uri mari, fiind cu adevărat IMPUNĂTOR.
-
9:59, luni, 16.07.2018 22:01
Sincer m-as orienta spre noul rav4 dar cred ca asta tine mai degraba de gusturi si bineinteles de necesitati.
-
adi_10, joi, 19.07.2018 17:09
Ce pot sa zic, mie imi place. iar daca cifrele voastre sunt corecte (consum de 8,6 % testat de voi) atunci chiar e varianta serioasa de luat in calcul pt cine vrea si isi permite o masina de genul. Atat interiorul cat si exteriorul masinii arata foarte bine iar de spatiu nu mai vorbim, este f incapatoare.
-
Alin, luni, 08.10.2018 22:08
Chiar e piele ecologica...adica la banii astia...
cam uratel volanul