Skoda Superb

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Ambition
4.5
de Bogdan Mirică, joi, 14 mai

Şah la rege

”Astăzi avem ocazia de a vedea primul automobil cu opt cilindri creat pentru stradă. Motorul acestei maşini oferă 45 de cai putere şi funcţionează atât de bine încât aproape că nu există vibraţii. Un sfert de tură a levierului este suficient pentru a da viaţă motorului”. Aşa se lăudau Laurin & Klement în 12 noiembrie 1907 în cadrul Salonului Auto de la Paris.

La 19 ani după, preşedintele Cehoslovaciei cobora dintr-un Skoda Hispano Suiza, o maşină construită manual, care costase 280.000 de coroane, adică de şapte ori preţul unui automobil standard în anul 1929.

Sfârşitul lui 1934 ne oferea un automobil Skoda cu o lungime de 5.5 metri, echipat cu un motor de 2.5 litri şi 55 de cai putere. Era primul model care folosea numele Superb.

Astăzi, la mai bine de 80 de ani de atunci, Skoda continuă să ducă mai departe numele Superb, încercând să rupă lanţurile părintelui Volkswagen pentru a visa la o revenire în acel segment în care a debutat.

  • hazard, joi, 14.05.2015 12:51

    Ce nuante Superbe de ....gri si negru...si argintiu.

  • LauCalin, joi, 14.05.2015 13:33

    Automarket, umbrele in portierele din spate avea si prima generatie Superb din zilele noastre. Cat despre masina, de la a doua generatie ma tot intreb ce rost ar avea sa dai cateva mii de euro bune in plus ca sa alegi Passat in loc de Superb. Slabiciunile Superbului nu cred ca valoreaza atat de mult incat sa renunti la el. Plus ca de acea diferenta iti poti lua niste optionale foarte misto sau un motor mai puternic. In privinta designului, acum cateva zile am vazut ultima Fabia si categoric in realitatea arata mult mai bine ca in poze. Sper sa fie la fel si cu masina asta.

  • Sergiu, joi, 14.05.2015 13:58

    Nu înţeleg de ce unul din dezavantaje este ruliul în modul confort. Nu este logic ca o setare super moale a suspensiei să vină de la sine cu un ruliu pronunţat? Mi s-ar fi părut un dezavantaj dacă suspensiile nu erau adaptive şi singura lor setare era aşa, dar cât timp ai posibilitatea unor setări mai rigide pentru siguranţă sporită la viteze mai mari, mie cel puţin mi se pare ok.

  • Moldovean, joi, 14.05.2015 14:48

    Nu sunt fan VAG, dar Superb mi-a plăcut întotdeauna pentru că : - are confort sporit - interior imens - calitate în habitaclu - motoare bune - preț accesibil - portbagaj imens - design simplu care nu iese în evidență - discreție Din acest motiv, mi-am dorit un Super II facelift. Sau măcar o Octavia pentru că însușirile de mai sus i se aplică și ei. Din păcate, acest model noi nu mi-l pot permite. Și deși și-a mai pierdut din discreție cu designul puțin mai sportiv comparativ cu generațiile precedente, încă îmi place și cred că ar fi mașina perfectă pentru un om de clasă mijlocie, la locul lui și discret.

  • lorinczi.thomas, joi, 14.05.2015 14:50

    Poate iarasi scapa fabrica un exemplar cu multiple probleme, de data asta sa fie Superb, care ajunge din intamplare la un roman. nuskoda.ro/ Desi mi-e greu sa cred site-ul precizat (Skoda, lol), totusi, omul pare serios. Sa mai amintesc de exemplarul A7, poate stiti.

  • Andrei, joi, 14.05.2015 15:03

    Din ce ai scris observ ca ti-a placut masina asta @MiricaBogdan. Superb a fost intotdeauna o alegere buna cand a venit vorba de Passat,Mondeo si restul din aceeasi clasa. Asa de mult te-a impresionat ?

  • Stefi, joi, 14.05.2015 15:10

    Skoda a reinviat conceptul de "masina". Adica pur si simplu o masina, dezbracata de artificii de design inutile si costisitoare si de dotari tehnice de care nu e neaparat nevoie. Eu cred ca tot ce este peste nivelul asta sunt mofturi si tot ce e sub nivelul asta sunt compromisuri. E masina cetateanului de rand pe care si-o poate permite orice om din clasa mijlocie (ma refer la populatia din vest, ca la noi e mai greu), o masina care nu epateaza dar in care te simti bine si pe care te poti baza. Si ma refer la intreaga gama Skoda. Eu unul as prefera un Suberb nou bine dotat in defavoarea unui A6 rulat, sau chiar A8.

  • Sam93, joi, 14.05.2015 16:14

    Automarket, unde-i testul cu noul Mustang? Colegii de la Autobild l-au publicat deja.

  • Moldovean, joi, 14.05.2015 16:21

    Și eu aștept tot testul cu noul Mustang. Datorită motorului de 2,3 litri cred că o să aibă mai mult succes în Europa ca orice altă generație a modelului.

  • Andy, joi, 14.05.2015 16:34

    @Moldovean Sa stii ca si Camaro cu al lui 6.2 a avut succes in Europa in generatia actuala care urmeaza sa fie inlocuita zilele astea. Au vandut anual mii de bucati in Europa de Vest. La nivel global a fost un succes mai mare decat vechiul Mustang. Ceva ma face sa cred ca si generatia a 6-a va depasi Mustang-ul nou cu tot cu Ecoboost-ul lui de 2.3. Revenind la test, da, Superb e o masina care ofera foarte multe pentru pretul ei, la fel ca orice model Skoda comparat la modelul omolog VW. Stau mai slab la antifonare si la materialele folosite plus ca listele de dotari sunt mai scurte (multi insa nu avem nevoie de briz-brizuri care sa faca o masina de 25.000 sa sara de 40.000). Prefer oricand o Skoda mai bine echipata decat un VW spre chel pentru ca nu pipai materialele bordului ca un fetish-ist :-P. Butoanele, volanul si schimbatorul conteaza cel mai mult ca materiale.

  • Unu', joi, 14.05.2015 16:40

    @Stefi Habar nu ai ce spui omule....Skoda Superb este o masina super...dar cand ai pus ban pe ban si ai ajuns la 30 k vrei sa iti iei ce-i mai bun de banutul ala si uite asa ajungi pe mobile.de sa-ti iei un A6 masina de showroom din Germania la jumatate de pret, veche de cateva luni, nici macar un an.... totul tine de pret dar totusi mai mult de 20 de k nu as da pe o skoda superb...

  • Stefi, joi, 14.05.2015 17:04

    @Unu' - ei uite, eu sunt asa mai "al naibii" si prefer o masina noua in detrimentul uneia abandonata de o batranica in vitrina unui show-room dupa ce au tras toate batranicile de ea in drive-test'uri! :) De exemplu cand vad cum testeaza "batranicile" Giurgea si Brrr.... (nu-i voie sa zic tot numele) imi vine sa jur ca nu voi cumpara niciodata o masina de teste din showroom, la juma' de pret si numai cu cativa km... :)

  • S, joi, 14.05.2015 18:28

    In acest moment ar fi masina perfecta pentru mine. Skoda deobicei ofera modele bune calitate pret, insa cam low-cost (nu chiar ca un logan, albea sau altele), insa sub VW la calitate. Insa Superb mereu era de o calitate ft buna. Uitati-va la Superb 1 care este o masina foarte calitativa, daca O1, O2, Fabia 2 si altele le-am vazut pline de rugina, la Superb n-am vazut niciodata. Superb 2 a fost o masina buna din ce zic proprietarii, iar S3 sper sa fie la fel de buna. In combinatie cu motorul de 190cp + 4x4 va fi masina perfecta pt nevoile mele.

  • Andy, joi, 14.05.2015 18:54

    Ai un mare plus de la mine Stefi. Esti de-al meu. Si eu prefer o masina noua chiar in locul uneia cu 5-6000 km la bord care a stat prin teste la reprezentanta. A, de acord, daca e o masina care a fost expusa sa zic 7-8 luni si are 15-20 km la bord cat au majoritatea masinilor noi si vine la un pret cu 15-20% mai mic din cauza asta sunt pentru mai ales daca e inca un model actual si in productie. Unu' o masina ca A6 e foarte scumpa de intretinut. Casco-ul + RCA-ul sar impreuna usor de 2000 de euro anual. Nu mai zic de revizii (in primii ani trebuie facute la reprezentanta cat are garantia) sau piese care pot cadea dupa garantie. Infinit mai ieftina o Skoda ca intretinere. Daca ai 200.000 de mii de euro iti poti permite fara probleme o masina de 30-50.000 de euro din gama premium ca A6. Daca insa ii strangi banut cu banut cum zici tu si-i dai pe toti pe o masina premium atunci ai o problema pentru ca e clar ca e o masina pe care de fapt nu ti-o permiti. Pentru o Skoda de 30.000 poti avea un salariu bun din care sa platesti leasing si sa te doara la bascheti. Pentru un A6 iti trebuie venituri mult mai consistente decat un salriu, fie el si de multinationala de manager de nivel mediu.

  • Tony_LPP, joi, 14.05.2015 20:10

    Pert total, din primele impresii nu o pot caracteriza decat prin cateva repere ( design si fisa tehnica ), inca o astept pt Test Drive, pana atunci parerea e impartita ; AVANTAJE : -spatiu pentru pasagerii spate de Audi A8 ( cu toate ca poate parea irelevant, dar e imens ) -portbagaj unul dintre cele mai spatioase din clasa -interior modern, dar care nu epateaza cu nimic ( la locul lui si atat ) DEZAVANTAJE: -motorul 2.0 TDI -design exterior mult prea asemanator cu Octavia 3 -deservirea tehnica Cam atat, dupa ce voi efectua Testul voi fi mai precis in afirmatii.

  • qwerty, joi, 14.05.2015 23:38

    o masina care isi merita pe deplin numele

  • Catalin, vineri, 15.05.2015 05:08

    managerul de multinationala nu-si cumpara masina - o primeste gratuit de la multinationala. De salariu isi ia un ceas, bikla, bascheti si-si face vacantele. ce draku aberam pe aici !

  • lorinczi.thomas, vineri, 15.05.2015 07:57

    nu o primeste ci o are in custodie pe perioada cat munceste la respectiva...

  • Stefi, vineri, 15.05.2015 08:45

    Deh, o primeste in custodie, primeste drept de folosinta... tot pe acolo, se foloseste de ea si compania i-o intretine... :)

  • Mihai, vineri, 15.05.2015 12:41

    Nicio informatie totusi legata de preturi? Multumesc!

  • LUCCI, vineri, 15.05.2015 18:13

    Oare cat de proasta trebuie sa fie imaginea camerei de marsarier, pentru a o mentiona la ,,Negativ,,?.De cand urmaresc acest site, nu am vazut vreodata aceasta mentiune....Nici macar la Renault. Ups!!!...Asa e cand esti platit sa cauti defecte...

  • eu, vineri, 15.05.2015 18:26

    Astept cu interes si noile generatii de la francezi

  • hmm, vineri, 15.05.2015 18:36

    managerul de multinationala nu-si cumpara masina - o primeste gratuit de la multinationala. - valabil cred ca... in 5% din cazuri....

  • zarnesteanu, vineri, 15.05.2015 19:10

    O masina de nota 10. Anul trecut unchiul meu ne-a dus la aeroport cu o Skoda Octavia (cred). Am fost pur si simplu socat sa vad ca au incaput 5 valize, dintre care 2 full size, doi rucsaci care stateau sa plezneasca, bagajele de mana ale copiilor 3 adulti si 2 copii. Fara nici cea mai mica senzatie de claustrofobie. Portbagajul semana cu cel din fotografie. Dupa ce am trecut de Paraul Rece, pe la Comarnic masina arata un incredibil 4 % iar la aeroport 3.9%, pe un drum lejer si mers in limita legala. Daca nu vedeam toate astea cu ochii mei, n-as fi crezut pentru nimic in lume. Eu zic ca firma asta merita tot respectul. Daca VW ar renunta maine la ei, sunt sigur ca s-ar descurca foarte bine si pe cont propriu. Bravo lor.

  • nume, vineri, 15.05.2015 20:53

    Ia sa vedem ce avem noi aici: - 4.5 stele la capitolul Consum desi valoarea reala o depaseste cu mult pe cea din cartea tehnica; - 4.5 stele la capitolul Pret de achizitie desi Skoda nu a oferit încă detalii despre preţurile noului Superb în România; - 4.5 stele la capitolul Siguranta desi "EuroNCAP nu a testat încă noua generaţie Skoda Superb"; - Ce treaba au "două umbrele ascunse în portierele faţă" cu tehnologia? Pe scurt, inca un test "profi" marca Automarket.

  • Florin, sâmbătă, 16.05.2015 06:08

    @zarnasteanu. "Eu zic ca firma asta merita tot respectul. Daca VW ar renunta maine la ei, sunt sigur ca s-ar descurca foarte bine si pe cont propriu. Bravo lor" o afirmatie foarte gresita. Skoda este VW cu alta caroserie. Meritul il are VW, pentru ca: motor VW, platforma MQB de la (ghici cine) VW, cutie VW, totul este VW, inclusiv designul seamana cu VW sau mai precis seamana cu vechea generatie Audi A4 B6 care, face parte din grupul VAG. Skoda e VW cu pret mai mic si daca nu ma insel, exista un model din grupul VAG, mi se pare ca de la SEAT care se produce in uzina Skoda din Cehia. Skoda nu mai exista de mult, acum exista doar VW, valabil si in cazul Seat. Daca VW ar renunta la Skoda, atunci ei cred ca ar ramane doar cu uzina, asta doar daca nu a bagat VW bani in ea si cu angajatii, cred, dar nu se va intampla asta pentru ca Skoda aduce multi bani pentru VW.

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 16.05.2015 21:29

    @zarnesteanu: Daca VW ar renunta maine la ei, sunt sigur ca ar falimenta, asta pentru ca le VW le furnizeaza tehnica si platformele.

  • eu, sâmbătă, 16.05.2015 22:07

    Mai pe romaneste, daca renunta, skoda nu are voie sa mai foloseasca motoare, transmisii, platforme, "TDI" etc...

  • nume, duminică, 17.05.2015 20:37

    Baaa, cum dispar posturile de pe aici. Deh, e mai usor sa ascunzi çaçatul sub pres...

  • MARIUS, luni, 18.05.2015 00:23

    IMI PARE RAU CA NU AI PUS SI TU NISTE POZE FACUTE DE VOI , ASTEA SUNT POZE OFICIALE PE CARE LE GASESTI PE TOATE SITURILE...DESPRE MASINA , NUMAI DE BINE PANA LA DRIVE TEST , AM VAZUT O LA GENEVA SI ESTE SUPERBA , IMBINARI ALE CAROSERIEI MAI BUNE DECAT LA PASAT

  • xxx, luni, 18.05.2015 11:40

    Sunt fan Octavia de la inceput (nu am cumparat pt ca imi trebuia altfel de masina sau nu am avut banii necesari, dar intra in calcul pt urmatoarea, in schimb cumnatul meu are si am condus 1 si 3). La Octavia 3 nu-mi place: 1. ornamentalul argintiu de pe interiorul usi fata, arata rau de tot 2. trebuie sa fi un pic mai inalt ca sa inchizi hayonul in spate (eu am 1,80 si este la limita) In schimb nu sunt fan Superb, noul este o Octavia 3 mai mare,pt mine nu are identitate, toti spun ca este o masina de familie, am mari dubii Octavia 3 este suficient de mare. DAR daca o iei la mana a doua la un pret bun poate intra in consideratie

  • tyd, sâmbătă, 23.05.2015 22:29

    motorul are performante de acum 10 ani........design discutabil....pret MARE......mergeti la seat la test drive......e singura din grup care merita

  • Crystyann, vineri, 12.06.2015 14:30

    @tyd : ce masina are Seat in clasa cu Superb-ul? Pur si simplu unii se trezesc sa vorbeasca fara sa gandeasca prea mult.

  • Ionut2015, luni, 20.07.2015 01:04

    Ce sa faci cu Passat ul cand ai Superb dispo. Passat nu isi merita diferenta de pret doar pentru niste finisaje in plus, Asta din perspectiva romanului mai putin potent financiar. Intrebuintarea este aceiasi iar confortul este chiar la discretie.