Renault Zoe

Renault Zoe R135 Z.E. 50
4.3
de Bogdan Mirică, marţi, 8 octombrie

Ambiția primului născut

Mai contează atât de mult să fii primul în societatea de azi? Sau contează doar să fii special, să vii cu ceva inedit, să le dovedești tuturor că tu ai o personalitate unică?

Dacă spiritul de competiție nu a trezit niciodată în tine dorința de a fi primul, atunci e clar că o să îți dorești să te afirmi altfel. Însă, dacă n-ar mai fi spiritul ăsta de competiție, ce s-ar alege de toate sporturile de pe planetă? Ce s-ar face amatorii de clasamente?

Contează să fii primul. Sau măcar printre primii. Mai ales în lumea automobilului. Să nu uităm de faptul că Mercedes a furat startul în 1886 și, în prezent, e liderul segmentului premium. Și Renault a furat startul în cursa înarmării cu electrice. Acum vreo 10 ani. A început cu o serie de concepte și apoi a scos rapid o gamă completă: Kangoo ZE, Fluence ZE, Twizy și Zoe.

E drept, nu toate au confirmat. Ba chiar au fost voci care au aruncat cuvinte grele asupra nebuniei franceze de a investi într-un segment care se afirma timid. Și e adevărat că Fluence ZE nu a prins așa cum se așteptau francezii, însă Zoe a rupt orice barieră ridicată de mentalități învechite. Fără să realizeze, Renault avea o primă naștere de succes în gama ZE.

Zoe ne-a dovedit nouă, tuturor, că e bine să te grăbești, să furi startul, să fii primul, pentru că vei scrie istorie și vei deveni etalonul la care se raportează toți noii veniți: Opel Corsa-e, Peugeot e-208.

În 2013, Renault vindea numai 8863 de exemplare Zoe. În 2018 însă, electrica de oraș ajungea la 39.469 de clienți. Iar previziunile pentru 2019 anunță vânzări cu 50% mai mari. Cu o asemenea evoluție, era imposibil să nu devină cea mai iubită electrică a Europei.

Chiar și în țări mai grele de cap când vine vorba de propulsie alternativă, cum este România, Zoe a prins imediat. A îmbrăcat uniforma poliției, a rețelelor de livrare și chiar a celor de car-sharing. Trendul ascendent a fost încurajat și de îmbunătățirea constantă a bateriei și a autonomiei.

Totuși, Zoe are deja șapte ani pe piață. Așa că se simțea nevoia unei noi generații. Iar Renault nu a stat pe gânduri.

Am mers în Sardinia să facem cunoștință cu un Zoe care promite să perfecționeze rețeta pe care o cunoaștem deja foarte bine.

  • Rudolf D., marţi, 08.10.2019 11:27

    O masina de oras de 1,5 tone care costa 30.000 Euro. Buna treaba. Merita? Autonomie declarata 386km, facut 200 si un pic. In conditii ideale (Sicilia ;) doar cu sofer. Ce-ar fi sa rulam iarna la noi la -10 grade. Cat am scoate? Merita? Incarcare la priza de acasa 36 de ore!!! Merita? Asta-i viitorul? Merita? M-au amuzat concluziile cu Ne-a placut si nu Ne-a placut: Grafica ecranelor - yoooo generatia facebook Materialele reciclate - he he he cool Autonomia - sic Nu ne-a placut: lipsa cotierei - intradevar de asta nu voi cumpara eu masina asta...

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:02

    Hmm, versiunea asta de Zoe e mai scumpă-n Franţa cu vreo 2.500 euro decât noul e-208 (tot 136 CP, mai vioi dar cu "numai" 340 km autonomie WLTP.) ...Iar noua e+Corsa e şi ea mai ieftină tot cu vreo două mii jumate... decât fratele e-208. Concluzie: e-Joiţica n-o să mai aibă zile prea liniştite, ca până acum. P.S. Scriam anul trecut, la fel de nelămurit ca anul ăsta :-) (chiar dacă bateriile-s mai mărişoare) ...apropo de preţurile nesimţit de mari ale electricelor: "Să vezi și să nu crezi - bateriile costă 145 $/kWh pt Chevrolet Bolt, iar nemții cumpără p-alea de Audi e-Tron la... 114 coco/kWh - da, fiindcă-i mai scump, hehe. ...Iar Tesla vizează 100 $/kWh la finele lui 2019. https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakthroughs/ Deci chiar plusînd cu TVA-uri sau alte accize / franșize aberante, tipice socialismului fascisto-corporatist UE (da-da, pot argumenta ce scriu) bateriile unei Zoe pot costa 6.000 euro - maxim maximorum. ...Restul mașinii (cu e-motor incomparabil mai ieftinache decît ICE + c.v.) ar face așadar 28.000 € ??!! Holy shit - cît două Clio. binișor echipate și .. fără piese lipsă?!" Rămâne deci cum am stabilit. :-p

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:34

    P.S.1, pt mai multă claritate: Peugeot e-208 costă (în Franţa şi-n f-cţie de echipare) între 31.200 şi... 37.150 euro. Cei 30.000 euro pomeniţi de colegul Rudolf-D. se apropie deci mai mult de 40.000 pt Zoe. ...Care-i totuşi cumpărată la francezi în proporţie de 94% (!!) cu bateria "în locaţie", contra unei sume variabile, în funţie de rulajul anual. P.S.2: O cunoştinţă care vinde Dacii mi-a zis (râzând) nu demult că le stric biznisu" dacă mai postez p-aici cu detalii cum Duster e mai ieftină-n Vest ca la noi, c-au început clienţii să le ceară discount-uri. ...Urmează cred altu de la Renault. :-)

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:44

    ...Ultim PS, c-am inversat nişte cifre (a doua coloană-i cu e-bonusul de 6.000 dedus) -- adăugaţi deci cca. 2.500 pt Zoe: e-208 Active 32.100 € 26.100 € e-208 Allure 33.300 € 27.300 € e-208 GT Line 35.600 € 29.600 € e-208 GT 37.150 € 31.150 €

  • Radu, marţi, 08.10.2019 13:49

    Acum 20 de ani Nokia 3310 merita, acum nu mai merita. Timpul le merita (rezolva) pe toate!

  • dan_grc, marţi, 08.10.2019 14:43

    Astept sa se mai ieftineasca, mai ales dupa eliminarea ajutorului de stat. Apai puteti sa interziceti dieselul si benzina chiar de la anul, ca altfel slabe sanse sa " decoloze " electricele, poate danezii si norvegienii sa puna umarul, mai ales ca sunt multi.

  • Gandalf, marţi, 08.10.2019 15:26

    De fapt ceeace nu se spune direct e faptul că prețurile mașinilor electrice nu țin chiar atâta de fandoseală (fiindcă în mod categoric costurile de producție sunt mai mici decât cele aferente producției mașinilor clasice cu motoare cu ardere internă) sau trendy cât de obligația de a ”proteja” petrodolarii... Imaginați-vă impactul pe care l-ar avea vânzarea unor mașini electrice care costă sub 10k euro, la care mai scazi și un eventual ecobonus !

  • Conspirator the 2nd, marţi, 08.10.2019 18:17

    Deci Gandalf, Tesla e mana in mana cu regii petrolului? De aia tin preturile sus?

  • PMC, marţi, 08.10.2019 20:57

    @Gandalf: te inteleg... oricum ai incerca s-o judeci logic, preturile alea nu se justifica. Rezultatul e ca nu poti decat s-o dai in teoria conspiratiei. Si nu te iau la misto. Cand omul nu mai gaseste nicio logica, o da in metafizica, conpiratii, OZN-uri samd samd. @Rudolf: bine-nteles ca nu merita. Nu merita nici jumatate din banii ceruti. Pentru ca nu livreaza pe masura nici macar unei sume de 15000 de iepuroi. De banii aia iei masina decenta de la Kia cu 7 ani garantie.

  • andrei, miercuri, 09.10.2019 10:45

    iei, dar in niciun caz la 15k cu cutie automata, cum au electricele. sigur, eletrice cu manuala nu exista, dar comparatia daca o faci manuala vs automata nu prea mai e comparatie. iar kia au cam sarit cu preturile la ultimele editii ale oricarui model al lor.

  • Rudolf D., miercuri, 09.10.2019 11:14

    Andrei tata, masinile electrice n-au cutie. Nici manuala nici automata. Poate Taycan, dar n-ai tu treaba cu astea. Taci naibii din gura ca te faci de ras. De unde tot iesiti frate?!

  • Snow, miercuri, 09.10.2019 16:05

    Cum ar fi sa larghezi electrica pe autostrada A2, incarcata 100%, cu 130 km/ora si aerul conditionat pornit, pana se opreste ? Asta as numi eu test de autonomie !

  • Sam93, joi, 10.10.2019 21:28

    Penibil. Nu pot spune altceva. Intradevar, o tehnologie inferioara.Vorbim de un Matiz de la Renault care in mod magic a ajuns sa coste 30k, care cantareste 1500 de kg, mai mult ca al meu Volvo break de 4,48 m lungime, care are nevoie de 30+ ore pentru o incarcare la o priza normala, care are autonomie sub 250 de km in orice mod de rulare iarna. Imi pare rau dar pur si simplu nu se merita. Sau mai vorbim ca la multe statii de incarcare care au aparut kw costa 1,5 lei?