Renault Megane Sedan

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens
4.3
de Bogdan Mirică, marţi, 11 octombrie

Echilibru

Atunci când a întins o sârmă între cele două turnuri gemene din New York, Phillipe Pettit, omul care a inspirat filmul Man on Wire, a avut nevoie și de o prăjină. O prăjină care i-a asigurat echilibrul și fără de care nu ar fi reușit, probabil, traversarea care a intrat în istorie.

Pentru a menține echilibrul între investiții considerabile și succesul comercial din segmentul compact, Renault avea nevoie de ajutor. Iar el ar urma să vină de la noul Renault Megane Sedan, varianta de caroserie capabilă să ofere un avans tehnologic impresionant într-un segment care până ieri se adresa doar celor aflați în căutarea unei mașini de buget.

Am mers la Varșovia să vedem cum revoluționează Renault segmentul berlinelor compacte și să vedem dacă Megane Sedan miroase a succes.

  • gogu, marţi, 11.10.2016 11:45

    dc elantra 4 iar megan 4.3???

  • is very, marţi, 11.10.2016 12:21

    Eu cred ca performantele sunt modeste.

  • costy, marţi, 11.10.2016 12:53

    masina arata bine motoarele de la renault sunt excelente sigur la consum toti producatorii spun mai putin ...dar cum arata Varsovia ne da de gindit

  • kalashnikov, marţi, 11.10.2016 12:58

    Fiat Tipo si Skoda Rapid, nu au ce cauta, nu fac parte din acest segment

  • hazard, marţi, 11.10.2016 13:53

    Bine ca nu ati testat varianta 1.5dci. Ramanea Renault de caruta.

  • parerea mea, marţi, 11.10.2016 14:12

    @ Kalashnikov, Ai perfecta dreptate, Rapid, si chiar Toledo sunt berline aferente unor modele de clasa mica(ca si Tipo). Sau cum spun astazi unii, la limita superioara a clasei mici (sau limita inferioara a clasei compacte):)) La 4,48m ele sunt mai aprope de Logan (Renault sau Dacia), decat de noul Megane Sedan, care este doar cu 2cm mai scurt decat Octavia. Atunci de ce le-au bagat in acest comparativ? O parere personala este ca cei de la AM sunt francofobi si Doamne Fereste! sa apara scris ca o masina frantuzeasca cu dotari generoase este cea mai ieftina din clasa ei. Ca atare se ia un Fiat, un Seat si-o Skoda din clasa inferioara si se adauga in comparativ. Revenind la Sedan,in ansamblu arata mult mai bine decat precedentele generatii dar mie tot nu-mi place partea din spate. Interiorul pare un pic prea "nordic" pentru gustul meu, dar cel mai mult deranjeaza sistemul multimedia, care arata ca un cap de robot din anii 70 sau ca o tableta chinezeasca de acum 7-8 ani. Dar pozele nu sunt mereu concludente, sa asteptam realitatea.

  • Andy, marţi, 11.10.2016 14:40

    Pare o evolutie mare fata de Fluence si imensa fata de Megane-ul 2 sedan (care a fost una dintre cele mai vandute masini in Romania la vremea ei). Design-ul e spectaculos la exterior si frumos la interior. E bine ca nu mai pare ruda saraca a variantei hatchback si in proportie covarsitoare sunt asemanatoare. La urma urmelor treaba ca sedan-urile sunt pentru piete emergente e o mare prostie. Sunt piete pe care sedanurile se vand mai bine (SUA e exemplul clasic) si piete care prefera hb-urile (vestul Europei). La Focus nu faci diferenta intre sedan si hb si vorbim de un model aparut acum ani buni. Am inteles ca vor veni si cu 1.2 benzina de 130 cp pe viitor - pentru cei care vor sa scada sub 10 sec 0-100 km/h. Daca ar fi insa sa achizitionez in urmatorii 2 ani un sedan compact...as astepta clar viitoarele Civic si Focus. Experienta imi spune ca Renault are mici hibe de calitate perceputa din start (zgomote suspecte, parti din plastic care joaca, schimbator care tremura dupa ce schimbi treapta etc.), hibe care in timp se accentueaza. Restul compactelor sedan de pe piata sunt ori modele mai vechi, ori modele care sunt faultate in Europa (Elantra e exemplul clar - in SUA are mai multe dotari, ecran mai mare etc. - scopul e sa vanda i30).

  • @Andy, marţi, 11.10.2016 14:53

    1401 KG pt un sedan compact ?????? A uitat careva caramizile in portbagaj cand au facut testul greutatii ? Nici Mazda 6 de clasa medie nu cantareste atat : 1300KG , cu 101 kg mai usoara ca Megan sedan . Inteligentule.....1.2 benzina 130 CP pe o masina cu osie de caruta spate este dementa curata. Copile , iar ai ramas dependent de NFS ?

  • @Andy, marţi, 11.10.2016 14:56

    PS: Nici Megane Hatch echipat cu acest motor 1.2 130CP care-i mai usor ca sedanul diesel nu accelereaza mai repede de 10,6sec http://www.automarket.ro/masini-noi/renault/megane-12-tce-130cp-man-zen-115573/specificatii.html

  • Apul, marţi, 11.10.2016 15:53

    Audi A4 B6 scotea cu motorizarea diesel de 131cp sub 10secunde, iar Meganul care teoretic ar trebui sa fie mai usor si mai mic, scoate 10.5s. Cum asa ?

  • @Apul, marţi, 11.10.2016 20:18

    Audi A4 B6 cu motorul 1.9 TDI de 130CP ( nu131 ) face 0-100 in 9,9sec , nu cu mult sub 10 sec. Cel de 131CP este cel pe benzina de 2.0 care face si el tot 9,9sec sau 10,4sec in combinatia cu cutie automata si cu integrala. Greutatea ei este aceeasi cu Megane Sedan , ba chiar putin mai usor ( 1395kg ) http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=4360

  • @Apul, marţi, 11.10.2016 20:29

    Dezavantajul Meganului, este norma de poluare care fata de A4-ul B6 produs din 2000 pana in 2004 avea o norma Euro 3 ( ma rog cu problema Dieselgate probabil era non-euro ), adica un motor foarte putin domesticit de norma de rigoare. Adica un motor caruia nu ii s-a umblat la elan. De asta masinile dinainte de 2008 sunt foarte rapide in 0-100 sau la sprint ( vezi Cielo de doar 75CP cu un singur ax , este mai rapid cu fix 2,5sec decat Skoda Rapid de 75CP 1.2 MPI sau decat Logan 1.2 MPI tot 75CP , vezi Subaru Legacy Mk3 de doar 120 CP, vezi Daewoo Nubira 1.6 i de 103 CP care accelereaza precum un motor de 2.0L din prezent de pe Mazda 6 - 9,3sec motor in 16v si multe alte masini, Dodge Neon ,etc ) , astea sunt masini cu cel mult Euro 4, adica motoare mai vioi decat Euro 6 . Normele in vigoare face ca motoarele sa fie temperate , tocmai pt a emite mai putin dioxid de carbon sau NOX la diesel. De asta multi le dezactiveaza filtrul de particule cand fac chip tuning sau EGR Valve.

  • Mihai, miercuri, 12.10.2016 06:02

    Din ce mi-au spus la drive test, suspensia nu se reglează, nici la Megane și nici la Talisman. Modul confort/sport/personalizat modifică direcția și răspunsul accelerației (sesizabilă diferența de la un mod la altul).

  • Pana, miercuri, 12.10.2016 11:00

    Cand Astra J scotea cifre slabe pe dinamica, era devina greutatea. Cand masina asta scoate cifre la fel de slabe pe dinamica, nu e devina greutatea, ci normele de poluare. Cert e ca o Jetta, un Focus sedan sau o Mazda 3 sedan au o dinamica mai buna la o putere asemanatoare. De ce? Pentru ca astea trei nu respecta normele de poluare precum Renault.

  • razvan, sâmbătă, 15.10.2016 18:19

    Oferta de motoare pe benzina este saraca.Doar un singur motor din pacate ptr mine,motor care este vechi de vreo 10 ani.L-am avut pe megane 2 sedan.Eu nu cumpar masini pe motorina.

  • Kirotractor, luni, 17.10.2016 17:47

    Lasind deoparte zecimile de secunda, Megane Sedan cred ca e o masina echilibrata si cu destule atu-uri pentru pretul cerut, chiar daca n-o excela la niciun capitol. Si linia caroseriei e placuta - fluida, desi Renault prefera sa nu comunice Cx-ul, deloc grozav nici la hatchback (noul Opel Astra cu motorasul de 1 l / 105 CP depasind de ex. viteza max. a TCe-ului 1.2, avind 25 CP in minus...)

  • paul, duminică, 20.11.2016 00:53

    De ce ai alege un sedan in locul unui hatchback? Un hatchback e mult mai practic si in multe cazuri arata mai bine ca un sedan din aceeasi clasa