Renault Captur
Matur
Renault Captur este unul dintre pionierii SUV-urilor de segment B. În 2013, anul lansării pe piață, Captur avea un singur rival: Nissan Juke. Între timp, constructorii au înțeles că publicul este interesat de astfel de modele, iar SUV-ul Renault are astăzi peste 20 de rivali direcți pe piață.
În ciuda concurenței acerbe, Renault Captur este cel mai bine vândut SUV de segment B din Europa în 2018. Pentru a dinamiza și mai mult situația, Renault a lansat însă o generație nouă, iar producătorul francez a pregătit o mulțime de noutăți, atât la nivel tehnic, cât și în dreptul tehnologiilor moderne implementate la interior.
SUV-ul Renault s-a maturizat, are dimensiuni mai generoase, un design care a evoluat plăcut și mai ales un comportament rutier complet diferit.
Testul internațional cu noua generație Renault Captur a avut loc în apropiere de Atena, Grecia.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Gabi, joi, 17.10.2019 12:02
E un lucru ce nu il inteleg la mai toate masinile noi: de ce nu se ofera un sistem de camere la 360 de grade care sa ofere o calitate buna/foarte buna a imaginilor? Nu poate costa atat de mult si, oricum, vor fi mult mai multi cumparatorii care vor bifa aceasta optiune stiind ca ea chiar merita a fi luata.
-
c, joi, 17.10.2019 12:18
M-am dus si eu IO pe la RENO sa imi iau un TWINGO / CLIO, insa era un pic cam MIC si am sarit la un SCENIC, dar am vazut pe MEGAN / TALISMAN si mi-am zis sa fiu BAROSAN, apoi sa trec direct pe KOLEOS sa ma simt un mare BOSS, insa fiind un om MATUR ma uit lung la un CAPTUR, dara un gand nu imi da PACE, ca aveau si pe ESPACE... Fiindca treaba sa nu fie EASY, am mai dat si peste-un TWIZY, ma simteam exact ca NOE ca pe "arca" era si ZOE. Si uite asa plecai suparat acasa , fara sa am HABAR ca aveam deja KADJAR...
-
T, joi, 17.10.2019 12:32
Cum adica dupa 90 km/h motorul da semne de oboseala? Pai daca la un cazan din asta nu ajung nici 130 de cai, atunci cat ii trebuie? 230?
-
Kirotractor, joi, 17.10.2019 12:36
@Gabi: Stai liniştit, că e-n pregătire somnul cu sforăieli -- şi fără camere de luat vederea :-P -- din "autonome". Eu altceva nu înţeleg: de ce nu se oferă frâne-disc pe spate la maşini de 130-155 CP? Nu-i vorba doar de eficienţă aici, fiindcă la minora încărcare a punţilor spate specifică tuturor Capturilor:-) actuale FWD şi tamburii îşi fac oarecum datoria. ...Aţi trâit însă vreodată faza blocării roţilor-spate din cauze de uzură saboţi şi-sau "prăfuire" excesivă a tamburilor ? Eu -- da (pe un Ceed 1.4) şi nu v-o doresc deloc. @măscărescu: Omule, alte idei fixe nu mai ai în afară de astea cu osiile de căruţă? Vezi c-ai zbârcit-o oricum şi la ştirea cu BMW Seria 2 GC, care -- spre deosebire de (CL)A-Klasse -- are punte spate multilink şi pe versiunile de bază. Ontopic, Captur-2 pare tuturor testerilor net superior fostului, dar tot crossover rămâne... şi nu SUV. Va rămâne oricum fără dubii şi liderul segmentului său. Păcat că-i adresat doar tinerilor (după AM), altfel m-ar tenta oarecum chiar în varianta asta de 130 CP + manuală. ...Asta e, mai aştept să apară şi vreo maşină destinată boşorogilor. :-) P.S. În Franţa cel puţin, se ştie preţul variantei de bază 1.0 TCe 100: 18.600 euro. La noi va costa deci, extrapolând reducerile Renault... şi fixismul Dacia, aprox. la nivel de Duster 1.0 TCe FWD.
-
Adrian M, joi, 17.10.2019 12:55
Cat am asteptat masina asta si la puncte slabe este exact ce ma interasa: dinamica si timoneria cutiei...acceleratia este penibila, mai mare ca la un t roc de 115cp...astept si noul 2008 poate cu vesti mai bune.
-
Gabi, joi, 17.10.2019 13:20
@Kirotractor: Exact la viitoarele autonome m-am gandit si eu dupa ce am postat. Dar in alt sens, adica vor avea camere mai bune dar ce prind ele nu va mai vedea pasagerul de la volan. Legat de frane pe discuri pe spate, eu am avut din 2008 pe Clio 3 1,6 litri benzina si 116 CP cu CVA asa ca nu stiu cum e cu blocatul sabotilor + tamburilor decat pe vechea Dacie berlina.
-
Kirotractor, joi, 17.10.2019 13:51
Mă gândeam să propun AM un mic :-) test-drive comparativ cu... Audi Q2, Citroën C3 Aircross, DS3 Crossback, Fiat 500X, Ford Puma-2, Honda HR-V, Hyundai Kona, Jeep Renegade, Kia Stonic, Kia XCeed, Mazda CX-3, Nissan Juke-2, Opel Crossland X, Peugeot 2008, Seat Arona, Skoda Kamiq, Suzuki Vitara, Toyota C-HR, Volkswagen T-Roc. Asta, ca să se înţeleagă de ce inflaţia actuală de aşa-zise SUVuri (sub)compacte îmi pare aberantă.
-
Clau, joi, 17.10.2019 14:18
@Automarket: Ati scris in articol la sectiunea de performante "Honda CR-V facelift", in loc de "HR-V facelift". Spor!
-
bobo, joi, 17.10.2019 14:18
tableta aia e hidoasa rau.Mi se pare ca forma orizontala este mult mai ok intr- un format 16:9 decat chestia asta care te face sa te tot uiti dupa butonul cu care sa o bagi la loc in bord .
-
cornel.socariciu, joi, 17.10.2019 14:27
@Clau Mulțumim. Am corectat în text.
-
PMC, joi, 17.10.2019 16:21
Am o intrebare: acel ecran din bord care e de la un capat la altul, o sa existe optional si pe Clio? L-am vazut si in pozele cu noul Clio, dar cand configurezi masina pe site nu ai asemenea optiune, ci doar o chestie urata cu un patrat-ecran in mijlocul bordului si pe lateral gradaje analoage pentru temperatura si nivelul rezervorului. Stie cineva?
-
Catalin, vineri, 18.10.2019 00:03
Pentru noul Juke cu motor 1.0 3 cilindri 117 CP cutie de viteze manuala, auto-data.net afiseaza acceleratie 0-100 km/h in 10,4 s, fata de 10,6 s pentru noul Captur prezentat in acest test. Tot pe auto-data am gasit ca noul Juke cu motor 1.0 are 1192 kg., fiind mai usor decat noul Captur 1.33 4 cilindri 130 CP (1234 kg.), posibil/poate ca Juke-2 are si rapoarte mai scurte ale cutiei de viteze manuale. Astept si testul cu noul Juke, pentru a putea compara mai bine cu noul Captur la toate capitolele, dinamica, spatiu interior, tinuta de drum, ergonomie, etc. Mai ales ca sunt construite pe aceeasi platforma. Multi dintre cei care au testat noul Captur spun de bine despre model, este un pas inainte fata de predecesor. Imi place modul in care este scris testul de aici insa, din pacate sau din fericire, stiam multe detalii despre noul Captur testat in Grecia, din testele prezentate de alte site-uri auto, inca de saptamana trecuta. Adica uneori va lasati asteptati, este doar o parere care sper sa va fie de folos celor din echipa @automarket. In rest, numai de bine si poate veti fi primii care vor prezenta testul cu noul Juke :) P.S. Am discutat recent cu cineva de la reprezentanta Renault si mi-a spus ca noul Captur va ajunge in showroom undeva pe la 20-25 noiembrie.
-
Kirotractor, vineri, 18.10.2019 09:26
@Catalin: Sfat amical -- nu pune prea multă bază pe datele comunicate oficial. Un test efectiv cu fiecare din candidatele rămase p-o "listă scurtă" a fiecăruia e după mine soluţia cea mai sănătoasă. Exemplul cu capacitatea portbagajelor "umflată" de Renault nu-i unic. Şi Peugeot au minţit flagrant până nu demult cu masa proprie a maşinilor (obligaţi de noi reguli de omologare CE, au început să comunice cifre mai mari cu 150 sau chiar 200 kile !!!) La fel cu acceleraţiile 0-100 kmh -- care-s oricum secundare în raport cu REPRIZELE (60-100 kmh sau 80-120, mult mai relevante pentru traficul real... şi d-aia probabil niciodată probate de Automarket. :-))) Concret-ontopic, dacă luăm cazul Captur-Juke, tot de paradoxuri dăm. Fiindcă, în timp ce la Captur 1.3 TCe 130 CP cutia EDC7 scade cu 1 secundă timpul de accelerare 0-100 (de la 10,6 la 9,6 s.), la Juke 1.0 DIG-T 117 CP cu DCT7 (aceeaşi cutie rebotezată) îl... creşte de la 10,4 la 11,1 s, comparativ cu cutia manuală. ...Pe cine să mai crezi aşadar ?! Nu mai zic că, în timp ce mulţi constructori sunt prea optimişti cu datele comunicate, alţii (mai puţini) sunt conservator-pesimişti - ex., Suzuki, care subevaluează cu +1,5 sec. în medie valorile pt. sprintul 0-100 km-h, dar şi Opel sau Audi -- ce-i drept, cu câteva zecimi de obicei. P.S. Apropo de Juke-2: pare bunicel în raport cu fosta... prăpastie nu doar stilistică, dar de succes, :-) însă unele exemplare testate (cu cutie manuală) au surprins neplăcut printr-un şuierat de fundal constant cu sursa c.v. sau diferenţial, inclusiv la rulare pe şosele. Să sperăm că au fost doar "lămâi" de preserie, dar mi-e că Nissan, cât de japi or fi ei, confirmă doar panta naşparlie pe care alunecă de câţiva ani buni... în care s-au remarcat doar prin intrigi, manevre, ţepe şi scandaluri.
-
Kirotractor, vineri, 18.10.2019 09:44
PS-erată: Pe şosele netede ca-n palmă şi cu asfalt non-granulat au sesizat testerii şuieratul-zumzăitul respectiv, asemănător celui prezent la destule maşini, dar exclusiv în marşarier. ...OK, în vremuri antice şi de demult se auzea mereu (ştiu bine cei care au condus IMS, Moskvici, Pobeda etc.) Ontopic, merita amintită (la minusuri cred) şi dispariţia opţiunii huselor de scaune amovibile şi lavabile pe noul Captur.
-
dan_grc, vineri, 18.10.2019 10:12
Tamburi pe spate in 2019, un Duster mai frumusel este Captur, dar mai slab pe teren accidentat.
-
Matache, vineri, 18.10.2019 10:20
Bara de torsiune pe spate in 2019 la Mercedes -Audi etc....nu e tocmai bine.
-
dan, vineri, 18.10.2019 10:31
Noul renault captur mai are grip control
-
@kirotractor, vineri, 18.10.2019 10:55
Imi pare rau pentru tine ca ti-au dat primele fire de par alb ( din pasajul tau sa inteleg ca ai trecut de anii tineretii ) in cap dat tot la nivelul mental de prescolar ai ramas. Tin sa te anunt ca C'eed 1.4 benzina are discuri de frana pe spate, tu probabil ai mers cu tractoare nu cu masini ( dupa cum iti spune si numele ). Si ca sa vada si restul cat de redus mintal esti am sa atasez mai multe linkuri mai jos cu modelul 1.4 in diferite variante de echipare printre care si cea de baza ( cu manerele/oglinzile nevopsite) ofera discuri pe spate https://m.olx.ro/oferta/vand-kia-IDcSFEw.html#position=7&page=3. Poza nr 4 https://m.olx.ro/oferta/kia-ceed-IDclhGD.html#position=11&page=5 Ultima poza https://m.olx.ro/oferta/vand-kia-ceed-2008-IDbyIjn.html#position=6&page=8 Poza 4 N-ai nici o legatura cu domeniul auto ;-)
-
Don Corleone, vineri, 18.10.2019 11:05
Nu degeaba ziceam eu ca a scapat ursu'... au dat si la ROALERT. Sa vedeti ce mai urmeaza (pana vin hingherii sa il prinda), asa ca pregatiti CIMENT!!! PS: ma astept ca macar cei mai vechi sa inteleaga...
-
Catalin, vineri, 18.10.2019 23:02
@Kirotractor, multumesc de sfat. Mi-am propus ca atunci cand vor fi disponibile, sa fac test cu fiecare dintre modele. Astazi 18.10 a aparut pe @automarket si testul cu noul Juke, multumesc echipei pentru publicarea lui si pentru modul in care este scris. Clar si concret. Ieri speram ca vor publica testul, astazi s-a intamplat. Ma cam asteptam ca noul Juke sa fie ceva mai dinamic pe viraje comparativ cu noul Captur, insa dupa ce am citit ambele teste, tot noul Captur pare cel care a progresat mai mult. Si ofera un pachet mai echilibrat pentru drumurile de la noi. Sper sa revin cu precizari dupa ce voi testa ambele modele. Asa cum spui, importante sunt reprizele. Am fost contrariat de cat de aproape se situeaza noul Juke de Noul Captur, desi au motorizari diferite si pentru o diferenta mica la greutate. Ceea ce ai scris m-a lamurit si este foarte posibil ca goana dupa profit modifica sau ajusteaza datele prezentate de constructori. Despre cei de la Suzuki stiu ca sunt rezervati cand dau date despre sprintul 0-100 km/h. Detin Swift cumparat de nou in urma cu un an de zile, de care sunt foarte multumit. Poate pe viitor voi cumpara crossover, desi sunt fan masini din clasa B si in special ma bucur de ce conduc in prezent. Insa conditiile de la noi din tara, ce necesita uneori o garda mai buna la sol, o vizibilitate mai buna asupra drumului si nu in ultimul rand, siguranta ceva mai buna pe care o poate oferi un crossover, s-ar putea sa ma determine ca pe viitor sa aleg un astfel de model. Cand spun siguranta, ma refer la faptul ca planul format de lonjeroane si bara transversala care le uneste, se gaseste mai sus la un crossover decat la masini din clasele B sau C. Teoretic si practic, un crossover va proteja mai bine ocupantii in caz de impact frontal cu o masina la care acest plan se afla ceva mai jos. Chiar si in caz de impact lateral, un crossover cred ca ofera o mai buna protectie, comparativ cu masini cu garda mai mica la sol. Nu sunt pesimist, insa stim cum se conduce in aceste vremuri in Romania, ce haos este pe sosele. La cate masini sunt parcate pe marginile drumurilor in Bucuresti, un crossover cred ca este mai util pentru a vedea mai bine si mai din timp ce poate sa apara brusc dintre masinile parcate. Este util inclusiv pentru mici plimbari pe drumuri neasfaltate, ceva mai departe de jungla urbana. Multumesc din nou pentru precizari, toate cele bune !
-
Eo, duminică, 20.10.2019 01:36
@AutoMarket Salut, Am si eu urmatoarele mentiuni de facut: S-au acordat 3.5 stele la consum de 6.8 %, la un motor de 1.3 ce a fost "alergat" binisor. Nu stiu ce inseamna alergat binisor, dar Nissan Juke la un motor de 1.0 si consum de 6.5 % a primit 4.5 stele ( cu o descriere mai amanuntita a modului in care a fost testat). Parctic un 0.3% la consum echivaleaza cu 1 stea la rating?! Am mai vazut ca s-a discutat si mai sus, dar nu inteleg cum 130 de cai devin obositi dupa 90km/h.. mai ales ca motorul are un cuplu de 1.5 dci 110 cai (versiune pana in 2015) . Eu unu (desi nu am testat) nu cred ca se poate ca o astfel de motorizare sa isi piarda resursele dupa 90km/h. Daca ai 90km/h si esti in a 5a si faci un kick down, sigur poti sa depasesti un tir, sau orice altceva in conditii normale de trafic si esti cu capul pe umeri. Ca sugestie: Cand povestiti despre consum(pentru unii poate fi un criteriu esential in achizionarea unei masini) incercati sa detaliati la toate modelele in ce conditii a fost obtinut. In ceea ce priveste "performantele motorului" - nimeni nu se asteapta ca un astfel de motor sa rupa asfaltul, si sunt foarte putini care fac constant kick down cu astfel de motoare (cuprinse intre 1.0 si 1.3) kick down des astfel sa ii intereseze acceleratia 0-100. Ok, e un parametru de diferentiere, dar performanta motorului nu se opreste aici.. Numai bine
O masina deosebita impreuna cu fratele sau de platforma Clio . Scaunele sunt punctul forte pt aceste modele ( putin inspirate de la Volvo forma tetierelor ) dar nu-i nimic rau in asta, de a te inspira de pe ceva premium ( daca si suspensia spate s-ar fi inspirat tot de la Volvo, era jos palaria ) . Per total imi place Capture , ce nu-mi place la el ? Aaa....ca e facut de Renault ! Daca era facut de VW as fi ras la partea cu suspensia spate, dar tinand cont ca Renault isi tine in frau nesimtirea de a cere pe niste modele de volum preturi premium e ok . Pot spune ca Renault ofera preturi corecte spre deosebire de VW ;-)