Peugeot 308 facelift

1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 120CP Man6 Allure
4.2
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai, luni, 16 octombrie

308,5

În 2013, Peugeot lansa actuala generație 308. Modelul era dezvăluit cu mare fast în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Câteva luni mai târziu, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, francezul avea să primească râvnitul premiu Mașina Anului 2014 în Europa. Timpul s-a scurs, iar 308 s-a văzut nevoit să înfrunte adversari din ce în ce mai bine dotați, motiv pentru care Peugeot a decis că este momentul unui facelift.

Mici modificări la nivel exterior exterior, ceva îmbunătățiri la interior, un plus în dreptul tehnologiilor oferite și o gamă de motorizări cunoscută de fani.

  • someone, luni, 16.10.2017 14:25

    nu ma asteptam ca cei 120 cai sa duca masina in sub 10 sec pana la 100 km/h . e o surpriza placuta, precum si pachetul general pe care il ofera aceasta masina. stie cineva ceva date despre motorul de 130 de cai ce va aparea anul viitor? merci

  • naicul, luni, 16.10.2017 14:53

    Iarasi diesel ... Chiar nu inteleg de ce nu poate fi testat motorul pe benzina de 1.2, ...totusi este motorul anului 3 ani la rand in categoria sa.

  • PSA, luni, 16.10.2017 15:12

    Mda, consum cu 40% la mai mare decat cel declarat de producator. Si cica PSA declara consumurile reale...

  • Andy, luni, 16.10.2017 15:29

    Mi se pare de departe cel mai practic hatch, alaturi de noul Civic (pe care din alte puncte de vedere l-am criticat). Un refresh meritat, insa cu siguranta ca urmatoare generatie va reprezenta o revoluti asa cum s-a intamplat si in cazul 3008/5008.

  • mircea, luni, 16.10.2017 15:30

    @naicul Nu alegem noi motorizările mașinilor care sunt prezentate în secțiunea de test drive de pe Automarket. E în funcție de disponibilitatea parcului de presă al importatorului. Dacă acolo nu există benzină, nu există nici test cu benzina. Din păcate.

  • Adrian, luni, 16.10.2017 16:06

    Vrem, nu vrem, Peugeot au introdus si au avut apoi multe de spus in materie de motoare diesel pe masini de masa, comerciale . (Nu s specialist si nici fan al marcilor franceze, desi am o vorba cum ca dieselurile franceze, in special cele de la peugeot, sunt super ok; ma rog, acu toti fac dieseluri f bune, mai rafinate, mai economice, a.s.o. : personal am avut doua germane si o japoneza pana acum). Aici mai multe: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_diesel_car

  • Dudu, luni, 16.10.2017 16:11

    @mircea Inteleg perfect ca nu voi alegeti, in schimb aveti destula influenta in a le putea atrage atentia asupra acestui fapt. Daca nu le zice nimeni, ce sens sa schimbe ceva?

  • vianu, luni, 16.10.2017 16:31

    @Dudu si daca le vor atrage atentia? Replica va fi: pai se cere Diesel, Diesel va dam! dar mai cred ca aceasta promovare a Dieselului si inertie in schimbare mai are un motiv...cel mai probabil sa castiga mai bine la vanzare si postvanzare cu diesel.

  • Dudu, luni, 16.10.2017 18:13

    @vianu Ai dreptate din pacate. Dar sigur diesel se cere? Care e raportul de masini diesel/benzina NOI vandute in 2016 de exemplu? As fi tare curios. In 2015 era ceva de genul 53% diesel si 47% benzina. De atunci a fost si dieselgate, m-as mira sa nu fie chiar un 50-50. Caz in care afirmatia nu mai are sens. Legat de profitul scos la vanzare nu ma pronunt ca habarn-am.

  • sdgdrf, luni, 16.10.2017 18:21

    exterior plictisitor

  • Andy, luni, 16.10.2017 18:24

    @Dudu http://unimedia.info/stiri/premiera-dupa-8-ani-vanzarile-de-masini-cu-motoare-pe-benzina-au-depasit-vanzarile-de-vehicule-diesel-in-europa-140156.html Scaderile vs 2015 sunt spectaculoase in cazul diesel.

  • Edikkk, luni, 16.10.2017 19:45

    Zici ca este un Golf facut de Peugeot :)) dar este FRUMOS !! Motoarele diesel de la Peugeot sunt motoare bune, acum ca nu sunt eco... in general cele diesel si celelalte termice stim... dar eu as vrea sa vad un hibrid real, un hibrid serial gen Nissan e-power sau macar mixt precum Chevrolet Volt cuplat cu un motor diesel cu AdBlue !!! ar fi (inafara de masina full-electrica) masina perfecta pentru ca va avea CEL mai mic consum in oras si CEL mai mic consum inafara orasului !

  • Andy, luni, 16.10.2017 20:12

    @Edikkk N-au avut pe 508 break asa ceva? Parca era hibrid diesel, disponibil si pe DS5.

  • Mr. aha, marţi, 17.10.2017 08:55

    @sdgdrf ... exterior plictisitor !? :))))) Esti comic ! Daca si francezii fac masini cu exterior plictisitor ... E mai interesant bemeveul tau din '96, asa-i ? Si, oricum, strugurii-s acri !

  • sandu, marţi, 17.10.2017 09:13

    normal ca testeaza diesel pt ca asta se cere. de ce sa iei o benzina care consuma 10 fata de dieselul asta care ia cica doar 5,5? eu personal numai diesel o sa imi cumpar, momentan benzinele nu se compara. si vorbim de diesel noi, euro 6, care nu scot fum. abia astept sa bage niste impozite astronomice pentru cei cu masini mai vechi de 10 ani.

  • @Mr. aha, marţi, 17.10.2017 09:14

    este foarte plictisitor exteriorul. si la interior daca nu te obisnuiesti cu volanul ala plasat aiurea, masina nu e o alegere buna.

  • xxx, marţi, 17.10.2017 15:06

    daca fac un clasament al preferințelor mele in aceasta clasa ar fi pe locul 3 după Megane 4/I30, nu-mi place designul exterior si locul extrem de mic pentru locurile din spate (ok au făcut un port-bagaj mare)

  • sandu, miercuri, 18.10.2017 10:43

    normal ca am primit voturi rosii. majoritatea aveti masini vechi, demne de dus la rabla. si mai si comentati pe forumuri. tare as vrea sa bage impozite f mari pentru masinile mai vechi de 10 ani.

  • PMC, vineri, 20.10.2017 00:04

    Celor care jelesc p'aici ca nu sunt masini pe benzina la test drive: sfatul meu e sa va puneti prooblema invers. Nu sunt masini pe benzina la testare pt ca Diesel-ul se cere. Deocamdata ceea ce ofera dealerii la test drive sunt masinile cele mai cerute de public. Nu va temeti, si pe-afara e la fel. Tot Dieselul e cerut si cumparat. ;)

  • Nelu Pantofaru', vineri, 10.11.2017 12:33

    @Sandu, te contrazic. Diferenta dintre masinile noi pe benzina si motorina nu mai este asa mare cum era in trecut. Spre exemplu, daca testau motorul de 1.2 probabil diferenta in aceleasi conditii nu era mai mare de 1-1.5 l/100 km. Eu spre exemplu am un opel corsa 2016 1.4 90 CP aspirat. Consum in Bucuresti bara la bara 8.5l/100 km. Media pe ultimii 20000 KM este 7l/100km. Acum am trecut pe gpl si este mai economa decat multe alte hibride chiar. Asa ca, informeaza-te putin inainte sa vorbesti.

  • adi, duminică, 18.03.2018 16:40

    am condus un 308 (nu facelift) 2 ani jumate. Pot sa va spun ca masina este superba...se conduce super bine iar motorul de 1.6 HDI 99CP este surprinzator de fasnet. desigur, as fi preferat varianta de 120CP dar fiind masina de firma asta e. cea mai placuta parte la masina asta este reprezentata de consum. Cu un stil foarte agresiv de condus, oricat m-as fi chinuit nu treceam de 6.4% consum in oras...ceea ce este extraordinar. daca mergi mai normal cu ea scoti consum de 5.7 - 5.8.